Rare e-mail berichten...?

vbimport

Ik heb nu al iets van 15 van deze mailtjes ontvangen van verschillenden mensen:

Hi! How are you?
I send you this file in order to have your advice

See you later. Thanks

cr-cz11k.zip.com
Waar ik dan het laatste bestand kan downloaden. Het is telkens een ander bestand en ik heb er geen opengemaakt... Maar wat is dit steeds voor troep? Elke keer 300k binnenhalen is niet erg leuk met een 56k modem :frowning: Is het misschien een virus?

Grtz

JA HET IS EEN VIRUS !!!

lees er hier :

http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.sircam.worm@mm.html

allus overā€¦

:stuck_out_tongue: Eric

Igua kreeg ook al zoiets.
De *.com extensie doet mij weinig goeds vermoeden.

Kreeg ook een of ander vaag Spaanstalig bericht met een attachment, een *.pif bestand.
Ik heb de tekst nog niet door babelfish laten vertalen, maar ik vrees dat het ook niets goeds is (dat was overigens een mail op mijn CDFreaks account, welke ik alleen hier gebruik, dus als het een virus is en ik achterhaal wie het is geweestā€¦meer hoef ik niet te zeggen denk ik :wink: )

Heb er ook al een gehad maar gelijk gedelete, herkende de afzender ook niet, dat is al bij mij standaard de delete knop gebruiken.

Dus een tip niet aan beginnen met die mailtjes gewoon deleten, niet eens over nadenken.

The Observer

Anti Viri doet wonderen, ook voor mail

En ik had er weer 5 in mijn mail :frowning: Maar goed zoels ik al zei gaat het meteen de prullenbak in en heb ik er dus geen last van. Ik vraag me af wie al die lui zijn. Ben ik zo bekend :wink: Ik heb er nu twee van een Spanjaard, eentje van een Duitser geloof ik, een paar Engelsen en ook wat Nederlandseā€¦

Thnz voor de info

Het irritante vind ik dat ze verstuurd worden naar het CDFreaks adres, dus ze komen van iemand die dat adres hier vandaan heeft.

Ik denk dat ik eens op IP ga zoeken en die persoon eens flink op zijn (of haar) donder ga gevenā€¦ik heb het niet zo op virusverspreiders

Originally posted by Da_Taxman
[B]

ā€¦ik heb het niet zo op virusverspreiders [/B]

jij ook al niet ? :slight_smile:

Ik heb er de laatste dagen ook al zoeen stuk of 5/7 in me mail gehad waar van er bij 1 zelfs stond cdfreaks passwoord.
Dit komt omdat het virus zijn eigen steeds aan past een stukje uit een persoonlijk document of email paktā€¦

Ik denk niet dat iemand van hier het opzettelijk verspreid ik poste hier al over vrijdag over deze virus op de nieuws siteā€¦
Deze worm verspreid zich via de outlook adressen boekā€¦

Op IP adres niets gevonden hierā€¦

Vind het bijzonder vreemd dat ze op het cdfreaks adres aankomen, daar hebben maar weinig mensen mij op gemaild. Dit is pas de tweede keer dat ik een virus via hotmail account krijg en de eerste keer dat het in zoveelvoud binnenkomt.

Ach ja, voor dit soort dingen ben ik altijd blij met Norton Antivirus en het gezonde verstand om dit soort dingen niet te openenā€¦nu de rest van de wereld nog :smiley:

Weer 1 van de redenen waarom ik geen Outlook (Express of normaal) gebruik ! :slight_smile:

Ik heb meer last van spam dan van virussen.

Symantec heeft de handigste oplossing: download het programma FixSirc.com. Als u dit programma draait zou het wormvirus volledig verwijderd moeten worden.

www.symantec.com/avcenter/fixSirc.com

Hoi ,

ik heb zo juist een Mailtje gehad van Iemand en hij zegt

Als uw computer via een mailtje van mij besmet zou zijn met het SirCam
virus, moet je dit even downloaden en je bent er zo vanaf:

( hij geeft ne site waar ik derekt moet van downloaden ?

Is het een Vuris , voor de site PM me dan !

Ik graag weten , als het een vuris is wat hij stuurde , iemand enig idee ??

Dank U

Als je geen Sircam virus hebt hoef je die file ook niet te accepten. Moet je gewoon ff via tucows Macafee downloadenā€¦updatenā€¦restartenā€¦en de scanner eroverheen halen. Als er nix aan de hand isā€¦heb je ook geen cleaner nodig! Zowel dan removed ie em wel! :stuck_out_tongue:

Ik dacht eerst van waar hebben die gasten nou weer last van, maar toen tjekte ik ff wat andere meelaccounts en vond daar het bericht:

[i][b]Hi! How are you?

I send you this file in order to have your advice

See you later. Thanks

Degene waar ik het van kreeg had een @chello.nl adres dus heb hem hierover even teruggemeeld over hoe en wat!

Vaak is het zo dat het afzenderadres niet van degene is die het verzonden heeftā€¦ze weten er waarschijnlijk nix van dan! :stuck_out_tongue:

gewoon wegtyfen die zooi en zelf virusscannertje deroverheen halen zeg ik altijd maar :stuck_out_tongue:

Andere methode is om tekijken of je besmet bent gewoon je eigen email adres in outlook adressenboek zetten krijg je een mail van je eigen weet je dat je ook besmet bent.

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]Weer 1 van de redenen waarom ik geen Outlook (Express of normaal) gebruik ! :slight_smile:

Ik heb meer last van spam dan van virussen. [/B]

www.spam.com :confused:

ik had ook al last van dat vervelend virus 13 stuks echt super irritant

Originally posted by Da_Taxman
[B]Igua kreeg ook al zoiets.
De *.com extensie doet mij weinig goeds vermoeden.

Kreeg ook een of ander vaag Spaanstalig bericht met een attachment, een *.pif bestand.
Ik heb de tekst nog niet door babelfish laten vertalen, maar ik vrees dat het ook niets goeds is (dat was overigens een mail op mijn CDFreaks account, welke ik alleen hier gebruik, dus als het een virus is en ik achterhaal wie het is geweestā€¦meer hoef ik niet te zeggen denk ik :wink: ) [/B]

Het is een virus, jebent meestal zeer goed op de hoogte van alles. Bijna niet te geloven dat je niet op de hoogte bent. Er staan trouwens intressante links op de mainpage (nederlands) betreffende dit onderwerp.

En nee het komt niet van mij als je dat moest denken ik reageer gewoon ter info.:frowning:

Zoals headless het al vermelden hebben de vrienden van mcaffee het medicijn tegen dit virus