Random opstarten en uitvallen pc

vbimport

Ben weer eens thuis en nou doet een pc het niet. Tijdje terug viel voor een paar seconden het beeld weg en toen kwam het weer terug. Geen aandacht aan besteed. Maar nu is het echt vaag.

Het is een AMD Athlon 750 mhz met 3x 128 mb pc133, 30 gig hd, pioneer dvd speler, banshee 16mb agp videokaartje, 2x nic, 1x pci sound.

Heb hem gisteren even open gemaakt en de HD los gekoppeld. Toen deed hij het weer dus ik dacht… hd kapot. Maar toen probeerde ik hem weer op te starten en dat deed hij niet meer. CDrom en dvd speler los, om en om een geheugenmodule eruit gehaald en teruggeplaatst. Toen dacht ik dat het aan een geheugen bank op het moederbord lag. En toen ook weer niet aangezien het echt random gebeurd.

HIj geeft geen beeld en geen piep om op te starten zoals hij normaal wel doet. Dus er een andere videokaart ingestopt, maar dat mocht ook niet baten. HD op IDE2 gezet ipv IDE1, maar maakt ook niets uit. Is er nog iets wat ik kan proberen? Vanochtend startte hij even op, werkte voor een minuut of 5 ofzo en toen kreeg ik geen beeld meer en resette hij zich maar er kwam geen beeld, geen opstartpiepje… niets.

Voordat ik naar de winkel ga om een nieuw setje te halen van mobo/cpu/mem wil ik toch nog iets proberen. Iemand nog tips wat ik kan controleren of welke setup ik kan testen?

Mocht er nog meer info nodig zijn dan hoor ik het wel. alvast bedankt.

de voeding vervangen en dat mocht ook niet baten :’(