Raid

vbimport

He,

Een vriend van me is door zijn ide poorten heen en moet dus ff zo’n pci kaartje met een paar nieuwe kopen.
Ik was dus ff voor hem aan het zoeken naar een goede toen ik ook een RAID controller tegen kwam!
Maar mijn vraag is dus: Wat is het voordeel van RAID en wat kan je er eigenlijk mee?

Met raidcontroller stuur je 2 HD’s (of meer) tegelijk aan.
Je kunt configge, of je er 1 als hoofdopslag en de 2e als backup gebruikt, maar je kunt ook data verdelen over die 2 HD’s ; in dat geval ziet windows die 2xhd’s als 1 drive.
Wil je raid kunnen gebruiken, heb je dus 2xhd nodig.

OK, maar je hebt dus verder niets aan raid tenzij je alles wilt back-uppen of 2 hd’s combineren tot 1?

Originally posted by Sorcerer
OK, maar je hebt dus verder niets aan raid tenzij je alles wilt back-uppen of 2 hd’s combineren tot 1?

een RAIDopstelling neem je voornamelijk voor de snelheid…of voor de veiligheid van bestanden als je em in mirror zet.

Let er wel op dat ie de kleinste hd-size neemt als je 2 verschillende sizes hebt…

lees er alles over op : http://www.acnc.com/04_01_00.html

het is te zien waarvoor u het zal gebruiken maar het beste is dat u het op RAID 1 zet.

Eigenlijk dient RAID meer voor bedrijven , backup , tolerantie , …

Ooo…ooo…oooo…check ff deze post. :slight_smile:
Hier worden heel veel dingen gezegd over Raid. Er staat zelfs een link naar een Nederlandse site. Waar alles wordt uitgelegd in het Nederlands.
Ik hoop dat je nu genoeg info hebt.