Raid vraagje

Ik heb een Abit TH 7 II raid besteld

Ik had het beter eerst gevraagd maar ik doe het toch.

is het mogelijk om op het eerste IDE kanaal een harddisk te zetten, op de 2de IDE ook, op de 3de een dvd en op de 4de een cdwriter?

Ik bedoel kan je ze alle 4 afzonderlijk gebruiken zodat er op elk IDE kanaal 1 toestel zit??? (4 masters dus)

IDE3 & IDE4 zijn raid connectoren (kan alleen een hdd aan gehangen worden)

IDE1 & IDE2 kunnen zowel cdrom/dvd als hdd’s aan gekoppeld worden 4 x master kan in theorie wel. maar met Abit weet je dat nooit :eek:

Ik heb ook een ABIT KT7 Raid.
4 IDE master no probs!!! :stuck_out_tongue:

ik kan dus zonder problemen op IDE3 en 4 2 writers zetten als master???

Op de IDE Raid (Meestal IDE 3 en 4 en ATA 100) zet je je harde schijven.
en op de IDE controller IDE 1 en 2 (meestal ATA 66 maar in jou geval ATA 100) zet je je writers.

als ik het goed heb dan moet ik eerst een harddisk op IDE1 aansluiten, dan windows installeren, dan de Raid installeren en als dat gedaan is mijn 2writers op IDE 1en 2 en 2 harde schijven op IDE 3 en4 (allemaal master)???

Is dit correct???
btw, thanx for the help

Originally posted by snowie
[B]als ik het goed heb dan moet ik eerst een harddisk op IDE1 aansluiten, dan windows installeren, dan de Raid installeren en als dat gedaan is mijn 2writers op IDE 1en 2 en 2 harde schijven op IDE 3 en4 (allemaal master)???

Is dit correct???
btw, thanx for the help [/B]

Das wel het makkelijkst ja. Als je je HD gelijk aan de Raid controller hangt, zijn er nm nog geen drivers voor dat kanaal geinstalleerd. Dan wordt je HD dus niet gezien door Win.

het is me gelukt
op IDE 1 en 2 zitten de writers en op IDE 3 en 4 zitten de harde schijven

alle 4 als master

bedankt aan iedereen die replyede

Je kon alles gewoon al aansluiten op de goede controllers. Als je windows XP of Windows 2000 ging installeren kon je d.m.v additional hardware een driver installeren en installeer je gewoon windows XP of 2000 op je RAID!!! Heb ik ook gedaan!!! :stuck_out_tongue:

Originally posted by King Dingeling
Je kon alles gewoon al aansluiten op de goede controllers. Als je windows XP of Windows 2000 ging installeren kon je d.m.v additional hardware een driver installeren en installeer je gewoon windows XP of 2000 op je RAID!!! Heb ik ook gedaan!!! :stuck_out_tongue:

dat heb probeerd (W XP) maar iedere keer kreeg ik in het midden van de installatie een bsod waarop stond “system file error, windows will be shurdown”
daarna kon ik niet anders dan weer formatteren en opnieuw beginnen, maar nu loopt het als een trein (pIV 2.0, 1024Rdram, asus geforce3 deluxe TI500)

Originally posted by SoulShower
[B]IDE3 & IDE4 zijn raid connectoren (kan alleen een hdd aan gehangen worden)

IDE1 & IDE2 kunnen zowel cdrom/dvd als hdd’s aan gekoppeld worden 4 x master kan in theorie wel. maar met Abit weet je dat nooit :eek: [/B]

op ide 3 & 4 kan men gewoon toestellen ophangen maar je moet wel de bijgeleverde (bij moederbord) drivers installen d8 ik.

Originally posted by snowie
[B]

dat heb probeerd (W XP) maar iedere keer kreeg ik in het midden van de installatie een bsod waarop stond “system file error, windows will be shurdown”
daarna kon ik niet anders dan weer formatteren en opnieuw beginnen, maar nu loopt het als een trein (pIV 2.0, 1024Rdram, asus geforce3 deluxe TI500) [/B]

Probeer eens in een van de eerste setupschermen op f6 te drukken en een driverdisk in je a-drive te plaatsen :wink: