Raid schijven opnieuw inbouwen

vbimport

Misschien niet zo’n beste omschrijving maar toch.

Ik krijg volgende week mijn nieuwe mb (asus p4c800 del). Ik ga dus een nieuw systeempje bouwen. Mijn huidig systeem heeft oa 2 schijven in raid 1 staan met al mijn mp3 album’s daar op.

Nu mijn vraag kan ik die schijven zonder meer overzetten?? Zonder dat alles weer opnieuw geformateerd wordt??

Denk het wel zijn tenslotte al raid schijven maar wil wel graag zeker weten voordat ik 45 gig aan mp3 metal kwijt ben.

BVD D@RKNeSS

Ik kan me voorstellen dat je het verliezen van 45Gb aan metal MP3s een onvergeeflijke doodzonde vindt. Dat vind ik namelijk ook :).

Maargoed… de meeste RAID controllers hebben in hun BIOS een functie zitten om een RAID array te rebuilden. Daarbij wordt niets op de schijven zelf geschreven en zodoende zou er geen dataverlies op kunnen treden. Het enige wat verandert zijn de instellingen van de RAID controller zelf.

Persoonlijk zou ik er echter niet blind op durven vertrouwen dat dit goed gaat. Mijn advies is dan ook een backup te maken van je kostbare muziek eer je de transfer plaats laat vinden…

Dee-ehn

Bedankt voor de snelle reaktie Ga inderdaad maar een backup draaien van m’n metaalen doping:p .
En ga het daarna gewoon proberen. Laat het wel weten hoe het is afgelopen. Heb net mijn Mb al opgehaald dus kan heel het wekend weer lekker prullen.

MZL D@RKNeSS

Alles werkt weer had voor de zekerheid een backup gemaakt
Maar na het opstarten van de pc zag de bios gelijk mijn raid configuratie. Moest alleen ff de xp driver instaleren.

'T mag ook wel eens mee zitten.

D@RKNeSS

Het mag idd wel eens meezitten. Ik ben blij dat het werkt. Succes ermee…!