Radio

vbimport

Hallo i wilde graag het volgende weten de muiziek op de radio die bij je thuis uit de boxen komt mag je daar mee doen wat je wilt of ligt dat anders

Technisch gezien betaal je daarvoor kijk/luistergeld dus belasting. Maar voor zover mag je dan ook nog alleen maar bv. een kopie c.q opname maken voor eigen gebruik en niet voor 3en.

dus ik mag dus niet de radio aansluiten op mijn pc en via een of ander programma live stream verzenden naar mijn buddy’s

(maar wat ik wil is dat wel mogelijk)

Hmmzz das weer zon kwestie ik denk niet dat dat mag nee. Maar wat je wil is wel mogelijk, zolang je in je livestream proggie maar de line-in kan gebruiken van je sound kaart zodat je daarvan alles het inet op kan gooien

Je betaald kijk en luistergeld, niet record-geld. Ik denk daarom dat het niet mag. Je mag immers “volgens de wet” ook niet een film opnemen van TV. Het is echter zo normaal om het te doen, dat daar helemaal niet op gecontroleerd wordt. Is in principe geaccepteerd.

Ik denk dat het niet verboden is om het geluidsignaal van de radio direct weer op inet te gooien. Maar als je het zelf op een later tijdstip zal gaan broadcasten dan denk ik dat je in het bezit moet zijn van het origineel.
Ach, er zal niemand om geven denk ik. (ik neem geen verantwoording voor jouw acties op me hoor!!!) :smiley:

Nee, dat mag zeer zeker niet! Goed voorbeeld is bijv. een radio op je werk in een ruimte met collega’s. Iedereen mag een radio mee nemen naar z’n werk, maar als je collega’s kunnnen meegenieten dan is dat weer verboden… Een cafe waar een radio aan staat daar wordt extra buma voor betaald…

it sucks dus!:stuck_out_tongue:

En hoe staat het dan indien je een buitenlandse webradio op je werk laat spelen?

maar naar wat voor soort programma moet ik zoeken dan denk je

Originally posted by simply
maar naar wat voor soort programma moet ik zoeken dan denk je

www.spinner.com vind ik een heel erg goede!