Radeon 8500

Ik heb hem besteld bij : www.perfect-systems.nl

Kost me f 680,- inc. verzenden :slight_smile: :slight_smile: (let wel, de retail versie)

Een kaart die dus bijna gelijk is aan de GF3 qua snelheid en zeker beter is met z’n 2D kwaliteit EN meer features heeft.

En last but not least ook nog eens een stuk goedkoper is dan de GF3 :):slight_smile:

Dit is echt een topkaartje !

Wat ik zo her en der in testen heb gelezen is dat wel een goede kaart, maar zijn de drivers zo extreem brak dat het momenteel nog niet zo verstandig was dit kaartje te kopen…

Ik heb m’n bestelling gecanceld omdat ik er net op tijd achter kwam dat er twee types retail op de markt zijn.

Een die op 250/250 mhz draait en een die op 275/275 mhz draait.

De 1 powered by Ati en de andere build by Ati.

Dus een third party kaart en een original (die ook duurder is)

Mag jij raden welke ik ga aanschaffen :wink:

mu_zik

ps.Ik vondt dat jullie het moesten weten :slight_smile:

Originally posted by mu_zik
[B]Ik heb hem besteld bij : www.perfect-systems.nl

Kost me f 680,- inc. verzenden :slight_smile: :slight_smile: (let wel, de retail versie)

Een kaart die dus bijna gelijk is aan de GF3 qua snelheid en zeker beter is met z’n 2D kwaliteit EN meer features heeft.

En last but not least ook nog eens een stuk goedkoper is dan de GF3 :):slight_smile:

Dit is echt een topkaartje ! [/B]

Ehhh… Dach het niet de Herculs GeForce 3 Titanium 200 kost incl shipping maar Fl 654,-

Blijft nog steeds mijn statement staan van een betere beeldkwaliteit EN meer features, lees ze allemaal maar eens door :wink:

NVidia Rulles!

GeForce 3 Ti 500 specs:

Nvidia nfiniteFXâ„¢ Engine
Shadow Buffer Technology
3D textures
Nvidia Lightspeed Memory Architectureâ„¢
High-resolution Antialiasing (HRAA)
Vertex and Pixel Shaders
4 dual-rendering pipelines
8 texels per clock cycle
High-Definition Video Processor (HDVP)
Cube environment mapping
64MB DDR geheugen
Nvidia Digital Vibrance Controlâ„¢ ondersteund
Multibuffering (double, triple, quad) voor soepele animaties en video afspelen.
Hardware monitor sensor:
Chip rand Temperatuur
Chip Spanning
Kaart Spanning
Chip oppervlakte temperatuur
Actieve koel fan snelheid (indien aanwezig)
Kritieke temperatuur

Peripheral information
Nvidia GeForce3 Ti 500 GPU:
Grafische kern
128bit
Geheugen Interface
128bit DDR
Geheugen bandbreedte
6,4 Gb/Sec
Vulsnelheid (AA Samples/sec)
2.8 miljard Samples/Sec
Vulsnelheid (pixels/sec)
700 miljoen
Vulsnelheid (texels/sec.)
1.4 miljard
Operaties/sec
700 miljoen
Driehoeken/sec.
29 miljoen
Effectieve geheugen klok frequentie
400 MHz
RAMDAC
350 MHz Koel oplossing:
heat-sink
TV-Out:
TV-out resoluties tot 1024x768
DVI connector:
DVI connector met resoluties tot 1280x1024
Driver ondersteuning:
Windows 9x/ME, Windows 2000, Windows XP

Systeem eisen:
Intel Pentium II/III/Celeron, Pentium 4
AMD Athlon/Duron
(Alleen systemen met AGP Slot)

De 2d kwaliteit van de ATI kaarten schijnt idd beter te zijn dan die van de NVidia kaarten (dit door een snellere ramdac geloof ik).

Maareuhhh hoe nauw je dat moet nemen? Ik heb zelf een GF2MX, een van NVidia’s kaarten met de slechtste beeldkwaliteit volgens de testen… maar het is hier scherp, ook op 1280x1024…

(moet ik er wel eerlijkheidshalve bijvermelden dat mijn monitor niet zo heel erg toppie meer is… 17" van alweer 3,5 jaar oud…)…

22" inch IIyamamonitor met GeForce 3 Ti 500 in 2048x1600 draait toppie!

Ik gebruik nu al meer dan een jaar een geforce2 GTS 64mb en ik ben er nog altijd zeer tevreden over.

Als er niet teveel tekst is in een spel speel ik altijd op 2048x1536x32 op mijn 22"IIyama vision master pro510 en mijn p4 2.0 met 512Rdram

Originally posted by snowie
[B]Ik gebruik nu al meer dan een jaar een geforce2 GTS 64mb en ik ben er nog altijd zeer tevreden over.

Als er niet teveel tekst is in een spel speel ik altijd op 2048x1536x32 op mijn 22"IIyama vision master pro510 en mijn p4 2.0 met 512Rdram [/B]

lol, wil ik wel 's weten wa spel, want de meeste kunne maar maximum tot 1600x1200 gaan

Originally posted by Mattel007
[B]

lol, wil ik wel 's weten wa spel, want de meeste kunne maar maximum tot 1600x1200 gaan [/B]

das niet waar, bijna alle nieuwe spellen kunnen hogere resoluties aan, codename outbreak, project eden, alien vs predator2, red faction,…

Ik geloof dat q3 al met de nieuwste update die resolutie aankan!

De Radeon 8500 presteert beter als de TI500 en kost ook nog eens veel mindere en heeft meer feature’s aanboord en is volledig direct X 8.1 terwijl de geforce Direct X 8 is.

De geforce 3 TI500 is echt wel een mooie kaart maar kwa prijs is de veelste duur. Dus mijn keuze valt dus echt op de radeon8500.

Ik zal binnenkort wel eens een paar benchmark plaatsen. en maat van koop percies het zelfde systeem als mijn alleen dan met een TI500. En dan zal de waarheid naar voren komen.

Ik had laatst in 3DMark 2001 een kick ass score dik boven de 7000 dat zie ik die Radeon 8500 nog niet doen in de reviews die ik heb gelezen!

Originally posted by Sorcerer
Ik had laatst in 3DMark 2001 een kick ass score dik boven de 7000 dat zie ik die Radeon 8500 nog niet doen in de reviews die ik heb gelezen!

Oh nee :stuck_out_tongue: kijk hier maar eens even dan :slight_smile: http://gamershq.madonion.com/products/orb/?publish_compare.shtml?&project_type=6&dprid=1912005

Over de beeldkwaliteit hoeven we niet te twisten he ?

Als je daar ook nog je twijfels over hebt kijk dan even hier en oordeel zelf.
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?s=&threadid=33589302

By the way dit is geen aanval op jou hoor :slight_smile:

De Ati 8500 (build by Ati) die op 275/275 draait is gewoon een hele goede kaart.

I know.

Maar ok, jij je zin, toch wil ik als ik straks me GeForce 3 ga tweaken toch noch is kijken hoever jij komt met je Ati kaartje!

Ik ga ook voor de Radeon 8500 binnenkort. Wacht wel ff op de HCC. Ik heb nu een Radeon normaal. Hehehehe en is alweer aan upgrade toe! :stuck_out_tongue:

Originally posted by King Dingeling
Ik ga ook voor de Radeon 8500 binnenkort. Wacht wel ff op de HCC. Ik heb nu een Radeon normaal. Hehehehe en is alweer aan upgrade toe! :stuck_out_tongue:

Don’t do it! For you there is still a way back! (to nVidia :smiley: )

[admin-mode]
Dit moet grappig zijn ga dus niet zeiken dat het engels is! :slight_smile:
[/admin-mode]

Originally posted by King Dingeling

een hele goede keuze :wink:

Kaart roelleert zwaar en zuigt zekere geen grote tijden :smiley: :smiley: :smiley:

(Om het maar even in de taal van de jeugd te spreken :stuck_out_tongue: )

By the way Sorcerer, voor jou is ook nog niet alles verloren hoor
:wink: :stuck_out_tongue: