Radeloos

Wie kan me helpen?

Probeer mijn MP3 muziek collectie op DVD te branden met Nero 6.

Het brandproces verloopt schijnbaar normaal. Als ik het schijfje probeer te lezen dan blijkt dat er helemaal geen gegevens op mijn DVD schijfje staan. Heb tot dusver 3 schijfjes geprobeerd (Zijn deze verloren ?)

Tot dusver geen problemen gehad met het branden van CD of DVD.

Radeloze Newbie

Welkom aan boord!

Om maar met de deur in huis te vallen: wat voor type compilatie heb je in Nero gebrand? En heb je toevallig voor een multisessie gekozen?

Ik heb zeker geen multi-sessie gebruikt.
Wat bedoel je eigenlijk met compilatie?
Ik heb gewoon via NeroSmartStart gewerkt en gewoon de instructies gevolgd op het scherm.

Nota: alvorens het brandproces begint, geeft Nero aan dat ik een DVD schijf met 4,7 Gb gebruik. Van zodra het brandproces is voltooid (?) geeft Nero aan dat ik een CD-schijfje (700 Mb) gebruik.

Ik ging er eventjes vanuit dat je “gewoon” Nero gebruikt, ipv de Wizard (en in feite dus Nero express). Wat je eens kunt proberen is Nero burning rom op te starten, als compilatietype voor een data DVD met UDF/ISO formaat kiezen en dan nog eens te branden. Ik heb nl zo het vermoeden dat het ergens met de automatische modedetectie de mist in loopt… dat heb ik wel eens eerder gehoord (zelf gebruik ik het niet).

Probleem is ondertussen opgelost. Gewoon een schijfje van een ander merk genomen.
Memorex DVD+R vervangen door Excell DVD+R.
Ongelofelijk hoe er dergelijke merkverschillen zijn. Dit is reeds de 2de maal dat ik een pakje schijfjes in de prullenmand kan gooien. De vorige maal betrof het CD’s (RW) van het merk Medion.

Niet zo snel weggooien :wink:

Het kan goed zijn dat een update van de firmware van je brander dit probleem voor je oplost! Zou je geen idee hebben hoe dit werkt, post dan eventjes wat voor brander je hebt (evt met firmwareversie; zie Nero Infotool) dan zal ik voor je kijken of er een nieuwere firmware is…

Hartelijk dank voor de aangeboden hulp.

Het betreft een DVD-writer van het merk Samsung TS-H552B. Firmawareversie kan ik momenteel niet controleren (ben niet op mijn home PC).
Heb de installatie enkele maanden geleden gedaan en heb toen de meest recente firmware gedownloaded. Zou me verbazen als er nu reeds een update is gebeurd die mijn probleem kan oplossen. Maar ja je weet nooit. Zal vanavond eens checken.

Hai,

Ik heb de installatie enkele maanden geleden gedaan en heb toen de meest recente firmware gedownloaded. Zou me verbazen als er nu reeds een update is gebeurd die mijn probleem kan oplossen. Maar ja je weet nooit. Zal vanavond eens checken.

Idd is er al een update jah

mzzl Dúnedain

^^ Wat hij zegt ^^ :stuck_out_tongue: