Racespellen WEL interesant met een goed stuurtje?

vbimport

Ben zelf helemaal geen racefreak, al krijg ik wel wat "kriebels" als ik reviews zie van o.a. de Logitech Momo... Vroeger speelde ik af en toe wel eens een racespel op de atari 2600 en ook op de c64, alleen was dat vaak rechtuit met maar weinig bochten en dat lukte me dan ook aardig om met het spel succesvol de finish te halen :stuck_out_tongue: met een "gewone joystick, vlieg ik iedere keer de bocht uit (op zich leuk om te zien, maar dat gaat natuurlijk snel vervelen :wink:)

Wat zijn jou ervaringen? Speel je vaker dit soort spellen omdat je een stuurtje heb, of hangt dat ding alleen maar in de weg?

Ik heb er gene, maar ik kan je wel vertellen dat dat ding me alleen in de weg zou liggen.

Ik trek eventejs de vergelijking met de gamepad die ik jaren terug kocht. Ik speelde weinig spellen op de PC. Aangezien het me toch leuk leek, leek het me een goed plan om het dan ook goed te doen mbv een gamepad. Ik dus dat ding gekocht.
Vervolgens aangesloten, getest en jawel hoor, Jazz jackrabbit was een heel stuk leuker. Heb ik toch zeker een uur gespeeld.

Daarna kwam er nooit meer iets van. Bij de volgende keer dat in mijn comp opnieuw installeerde installeerde ik de gamepad niet eens meer. Ik geloof dat ik dat ding een jaar of wat terug alweer heb weggegeven aan een vriend van me.

Afgelopen HCC dagen heb ik een gamepad gekregen aangezien ik een abonnement op C’T magazine nam. Sterker nog, ik heb er 2 gekregen.
Eentje hangt hier aan deze pc, de ander aan de pc van mijn vriendin. Ze zijn beiden aan het wegroesten.

Conclusie? Je moet naar min mening wel een gepassioneerde gamer zijn wil je echt plezier beleven aan een game controller. Heb je nu al geen intresse in games (of eventueel een bepaald soort games zoals in dit geval race-games) dan vergeet het maar…

Maarja, wie weet is een ander een andere mening toegedaan :slight_smile:

2 jaar geleden heb ik een microsoft force feedback stuur gekocht op een rommelmarkt. In die tijd heb ik het nog maar 3 keer gebruikt, het ligt nu op zolder in geval mijn dochter het later wil hebben anders doe ik het gewoon weg.

Ik weet niet ik vind het niet zo gemakkelijk met zo’n stuur, ik gebruik liever een gamepad om bv. racespellen te spelen.

Ik speel ook graag combat flight simulator en daarvoor gebruik ik een microsoft force feedback joystick.

het hangt er eigenlijk vanaf wat voor soort spellen je graag speelt maar uit rondvraag aan vrienden wordt een gamepad of joystick nog veel gekocht. Een stuur daarentegen is goed voor een paar keer maar daarna gebruik je dat ding toch niet meer.

ik vind zon controller toch wel erg fijn bij het spelen van race spellen en spellen als fifa etc. Ik moet alleen nog een nieuwe halen binnenkort, want mn oude is kapot.

Maar dat komt ook omdat ik vroeger veel met consoles heb gedaan…

DN gooi er anders hier een heen;P

Originally posted by pietpaulusma
DN gooi er anders hier een heen;P

LOL zo’n echte Arrowana van 8,95? :slight_smile:

een paar keer zo’n stuur is best aardig.

Ik vindt dat het ding gewoon veel te veel kost en ik zou er inderdaad wel meer race spellen door gaan spelen, maar zoals heel veel speelgoed , de eerste dagen leuk en dan is het nog maar af en toe , dan sporadisch , en dan opeens heb je een nieuw racespel en ben je te lui om het gedrocht uit de kast te pakken en aan te sluiten.

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]een paar keer zo’n stuur is best aardig.

Ik vindt dat het ding gewoon veel te veel kost en ik zou er inderdaad wel meer race spellen door gaan spelen, maar zoals heel veel speelgoed , de eerste dagen leuk en dan is het nog maar af en toe , dan sporadisch , en dan opeens heb je een nieuw racespel en ben je te lui om het gedrocht uit de kast te pakken en aan te sluiten. [/B]

100% mee eens

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]een paar keer zo’n stuur is best aardig.

Ik vindt dat het ding gewoon veel te veel kost en ik zou er inderdaad wel meer race spellen door gaan spelen, maar zoals heel veel speelgoed , de eerste dagen leuk en dan is het nog maar af en toe , dan sporadisch , en dan opeens heb je een nieuw racespel en ben je te lui om het gedrocht uit de kast te pakken en aan te sluiten. [/B]

Helemaal mee eens. Ik speel voornamelijk race spellen.
En ik moest en zou dus zo’n force feed back stuur hebben.
Inmiddels heb ik hem alweer verpast. Was te veel werk om elke keer dat stuur te monteren.

okee, tis me heel duidelijk… kan me idd goed voorstellen dat het onhandig is om dat apparaat iedere keer te installeren en weer te demonteren wanneer er niet wordt geraced… Ik speel eigenlijk zelden spelletjes en soms heb je die momenten van verveling en dan slaat je gedachten nog wel eens op hol :stuck_out_tongue:

Zeg bedankt allemaal, dat bespaard me weer veel elende en 400 gulden houd ik in me zak, nee kan er nog steeds niet aan wennen :rolleyes:

Ik vind het zelfs al irri om te rebooten omdat me stuur analoog is en ik hem nie zomaar kan aansluiten zoals me digital gamepad :frowning:

En als ik dan nog es me analoge joystick wil gebruiken en moet ik die helemaal opnieuw installeren en kalibreren, ie kan geen instellingen onthouden van 2 verschillende analoge controllers. Ik moet dus iedere keer de joystick deleten, stuur installen en vice versa :Z

heb er geen goede ervaring mee met die stuurtjes
jammer genoeg nog geen stuur zoals in de arcades

Originally posted by cum-a-lot
heb er geen goede ervaring mee met die stuurtjes
jammer genoeg nog geen stuur zoals in de arcades

dan wil ik een hele cabine ! DAT zou pas gaaf zijn.

Of gewoon dat ding dat op de HCC dagen staat… De complete formule 1 auto.