Raar snelheidsprobleem op DVD-rom en DVD-Writer

hallo allemaal ,

ik ben in het bezit nu van een sony DRU530A en een Samsung SD-616E

nog niet zo lang te hebben geupgrade naar deze 2 heb ik iets raars vastgesteld tijdens wat testjes

de instellingen van de toestellen heb ik zo goed mogenlijk nagezien maar vind niets mis

beide toestellen halen bij DVD’s te lezen geen 4X terwijl zeker de samsung 12X zou moeten halen of zelfs meer

aan wat zou dit liegen of waar zijn ze gecapped en waarom en hoe te verhelpen ?

beide toestellen zijn ook voorzien van laatste nieuwe firmwares

hopelijk kan iemand me helpen

Veel drives hebben een maximale leessnelheid ingebouwd om DVD-video (DVDR) in te lezen. Dit is waarschijnlijk om leesfouten te voorkomen. Zelfs in de nieuwste NEC2500a zit een maximale leessnelheid van 5x ingebouwd.
Ik neem even aan dat het om DVD-video gaat? DVDrom zou je sneller moeten kunnen inlezen, maar dit hangt ook af van de grootte van de in te lezen bestanden of van de snelheid van je harde schijf.

Ik heb hier een Toshiba-1512 liggen die die snelheidsbelemmering niet heeft, met die drive lees ik op 15 speed DVD-video in. Heb ook zijn jongere broertje liggen de 1802, maar die heeft die belemmering jammergenoeg wel bleek na aansluiten en deze drive leest ook maar op 4x ofzo.

heb een dvd-r geprobeerd op beide drives , op deze dvd-r stonden 3 bestanden van ± 1 Gb

ook heb ik een gekochte dvd-rom geprobeerd met zelfde resultaat als ook nog eens een dvd-video , allen zelfde resultaat , gewoon precies beide gecapped op 4 x lezen , zelfs de schrijver haalt maar 2.5 x met sommige media te lezen

ergens iets dat ik kan doen om deze beide drives dan sneller te laten gaan ? want 2 drives , verschillende merken en 1 een rom en de andere een writer met zelfde probleem zou heel toevallig zijn :confused:

Ik heb hier 3 DVD lezers liggen en 2 ervan lezen op dezelfde snelheid. Alleen m’n Tosh1512 gaat sneller.

Normalerwijs zou een firmware hack het mogelijk moeten maken om de readcap van deze deze drives te verwijderen. Helaas zijn er nog geen alternatieve firmwares voor beiden uit en zit er dus niets anders op dan wachen…

Zelf heb ik van zowel mijn Toshiba DVDROM en mijn NEC DVDRW de readcap verwijderd door een alternatieve firmware te installeren…

Hoi a3ke,
Ik kwam toevallig deze (oude) post tegen.
Ik heb zelf de sony dsr510ul, en heb daarvoor DSS gedownload op:
http://www.sonydigital-link.com/OSD/downloads/downloads.asp?l=en&sc=dvd
Met deze drivespeed selector kan ik mijn drive in Overdrive zetten waardoor ik wél 8X lezen op dvdfilms haal.
Deze snelheid wordt pas bereikt op het einde van de disk omdat de buitenste ring nou eenmaal sneller draait dan de binnenste.
Ik weet niet of DSS ook bij de 530 werkt, maar het valt misschien te proberen.

Zelf heb ik nogal wat problemen met de compatibility bij standalone spelers. Ik author en brand met “pinnacle impressiondvdpro” op Philips 2.4x dvd+r schijfjes (RICOHJPNR00).
Heb jij hier ervaringen mee, welke schijfjes werken bij jou het beste, of heb je nog tips ?

Groetjes.

Hoi Fester ,

Sinds de post net erna heb ik men samsung ingeleverd en een plextor PX-16 gekocht , deze ript zonder snelheiodsprobleem direct aan minstens 12 x tot 15.4 x

ivm de snelheid van men sony werkt het programma niet voor te “versnellen” maar nu met de snelle plextor is dat niet meer nodig

ivm media heb ik geen klagen , ik heb meer dan 300 DVD’s ritek 2 x DVD-R gebrand (eigenlijk TDK’s) , geen compatibiliteitsproblemen

nu brand ik op mitsui mam-e , 4 x DVD-R en die geven ook geen problemen

testdevices : PS2 modded , samsung standanole DVD en ne SOny GX7 Standalone Recorder en offcourse de plextor en sony pc DVD’s