Raar probleem met downloadspeed

vbimport

Ik heb vaak als ik iets aan het downen ben aan bv. 100kb/s zoals nu dat mijn downloadmeter weergeeft dat hij aan 150kb/s downt.

Volgens mijn downloadmeter staat er dan dat ik 1 gig heb gedownd terwijl het maar 700mb is.

Dit is vooral een probleem aangezien ik een limiet heb van 10 gig/maand en dus wil ik niet te veel mbs verliezen aan dit soort shit :frowning:

Aan wat is dit probleem te wijten, heb ik enorme packet loss ofzo?

Die downloadmeters meten meestal het totale verkeer via de netwerkkaart, dus dat zou feitelijk preciezer moeten zijn. Als je zeker weet dat je 700 MB download, en achteraf blijkt het 1 gig te zijn, dan moet je ff kijken of er geen andere downloads draaien, ook al is het maar een klein ding die elke keer paar dingen verstuurd, als dat lang doorgaat heb je ook zo een heleboel MB’s (mijn Sygate doet dat bijvoorbeeld, maar niet via de netwerkkaart van Chello, maar gewoon voor de verbinding tussen 2 PC’s)
Hoop dat je hier wat aan hebt

ik heb dus gedaan met downen nu, en ik merk dat ik 1085MB kwijt ben terwijl ik maar 692MB gedownload heb :(:(:(:(:frowning:

mijn intern netwerk was op dat moment niet actief, en ik had ook nix anders dan leechftp actief (en natuurlijk heb ik nix anders tegelijk gedownd, duh ;))

Originally posted by The Amazing Duke
[B]ik heb dus gedaan met downen nu, en ik merk dat ik 1085MB kwijt ben terwijl ik maar 692MB gedownload heb :(:(:(:(:frowning:

mijn intern netwerk was op dat moment niet actief, en ik had ook nix anders dan leechftp actief (en natuurlijk heb ik nix anders tegelijk gedownd, duh ;)) [/B]

Probeer eens een andere programma, dan de downloadmeter die je nu hebt, misschien dat het aan de meter ligt

is hetzelfde probleem met andere downloadmeters

netstat live
du meter
bandwidth monitor
en moo.dll /ni in mirc :wink:

is het niet gewoon de traffic die de proggies meten…want je moet natuurlijk ook bits uploaden op te downe…

Originally posted by -=HeadLesS=-
is het niet gewoon de traffic die de proggies meten…want je moet natuurlijk ook bits uploaden op te downe…

Dat klopt wel, maar dan gaat het niet om 300 MB … In verhouding tot het gedownloade aantal MB’s is het aantal geuploade veel kleiner.

In feite zou het handig zijn als je je upstream en downstream gescheiden kan meten. Dan kan je misschien al iets meer zien. Wat misschien ook kan, is dat een hacker wat files van jou pc’tje aan het downen is (dit is dan upstream).

Ook intensief surfen (van pagina naar pagina) kan wel eens een aardige hap zetten in je limiet. Als je dus langs grafisch zware (veel pictures) pagina’s komt, zal je dus ook meer verkeer genereren.

Al bij al is het toch vreemd …

greeetz

inbegrepen bij die 1085mb is 53mb upload van tijdens het downen

bij ZoneAlarm zit ook een traffic meter, gesplitst in up- en down-stream, en die geeft bij mij altijd alles goed aan (althans ongeveer hetzelfde als de Windows connection manager, ik weet natuurlijk niet in hoeverre dat “goed” is ;))

Zou dit toch programma toch eens proberen.:cool:

die officiele telemeter van telenet (mijn provider) geeft ook aan dat ik zoveel heb gedownd :frowning:

en op een mail naar hen kreeg ik het antwoord dat ik een onbetrouwbare downloadmeter gebruik, terwijl het hun eigen meter is :confused: :smiley:

btw zonealarm sux, kgebruik atguard :wink:

btw zonealarm sux, kgebruik atguard :wink: [/B][/QUOTE]

Die controlleerd wel GEEN uitgaande programma’s;)
Er zijn zat programma’s tegenwoordig die zeer eigenwijs:( zijn en zonder dat IK dat wil het net op gaan en dat moeten we niet hebben.Hier kun je er wat meer over lezen.http://grc.com/downloaders.htm
Maar ja ieder zijn eigen smaak.
Groetjes.

:cool:

Volgens mij houd AtGuard wèl de uitgaande handelingen in de gaten hoor!
Maar werkt nie met ME toch?! BTW, AtGuard is toch nie meer? Overgenomen door Norton toch?!

atguard controleert incoming en outgoing traffic :slight_smile:

maar nu weet ik nog altijd geen oplossing voor mijn probleem :frowning:

Na heel lang zoeken heb ik dit gevonden http://download.cnet.com/downloads/0-10062-100-5465315.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-4.5465315
Zie foto nu maar hopen dat je er wat aan hebt ik zou zeggen probeer hem eens uit .Dit is de link van het bedrijf http://www.global-rd.com/software/glosftp.htm

Groetjes
:cool:

Originally posted by The Amazing Duke
[B]die officiele telemeter van telenet (mijn provider) geeft ook aan dat ik zoveel heb gedownd :frowning:

en op een mail naar hen kreeg ik het antwoord dat ik een onbetrouwbare downloadmeter gebruik, terwijl het hun eigen meter is :confused: :smiley:

btw zonealarm sux, kgebruik atguard :wink: [/B]

Waarover maak je je eigenlijk druk? Ik snap er niet zoveel van. Met hun nieuwe telenetmeter die je kan vinden op: http://helpdesk.pandora.be/index1.htm
staat idd hun officiële telemeter en deze werkt PERFECT. Is samen met de mensen van de PUB opgesteld (of werd & wordt althans grondig door hen gecontroleerd) dus waarom een ander programma gebruiken???

Ben ook Telenetgebruiker en heb geen problemen meer gehad

ik heb het al verschillende keren gehad dat ik gewoon veel te veel download, zo’n 30% meer dan wat het eigenlijk zou moeten zijn.

Night Hawk bedankt voor het zoeken, maar een downloadmeter zoek ik eigenlijk niet :wink:

Volgens mij wordt ik genaaid door telenet en willen ze me zo vlug mogelijk buiten ofzo :frowning:

Je bedoelt dat de Telenetmeter niet goed werkt voor jou? Hij geeft maw minder aan dan je werkelijk download?

Maarre, je krijgt van Telenet toch altijd verwittigingsmails? 1 als je 80% gebruikt hebt, 1 bij 90% en 1 bij 100% (en dan krijg je nog een beetje extra, ik dacht een 100MB ofzo)

Als je meter niet goed zou werken (wat mij zou verbazen, of net niet :slight_smile: ), moet je maar eens een mail sturen naar die gasten van de PUB. Die zullen dat zeker en met plezier eens onderzoeken

hij geeft meer aan dan ik in werkelijkheid download :frowning:

en ja ik krijg iedere maand minimum 2 verwittigingsmails

Ik zou écht eens een mail naar de PUB sturen. Dit kan echt niet.
PUB = Pandora User Base (gebruikers vereniging van Telenet)