Qwerty Of Azerty?

vbimport

Yo allemaal,

heel spoedig krijg ik de kans om een laptop te kopen voor een vriendenprijsje.
echter, het toetsenbord is een Qwerty en daarom twijfel ik nog…
immers, de verkoopwaarde hier in België omvat natuurlijk de hele laptop maar ik denk dat het voor mensen die een Azerty toestenbord gewoon zijn, het toch een hele aanpassing vergt om over te schakelen, om maar te zwijgen over de verkoopswaarde.

ik ben namelijk van plan om de (eventueel) aangekochte laptop verder te verkopen.
ik heb de keuze tussen deze twee laptops.

Compaq Armada M700 PIII 850 Mhz : Azerty
of
Compaq Armada M700 PIII 1 Ghz : Qwerty

Beide kan ik kopen voor dezelfde prijs (die zeg ik lekker niet voor het moment ;-))) , MAAR…weegt het klavier op tegen de processor-kracht?
M.a.w : is de waarde van 850 Mhz naar 1 Ghz zoveel meer dan een toetsenbord te laten omvormen??

weet iemand hier meer over?
geef me zo snel mogelijk feedback asjeblieft, aangezien ik deze week al moet beslissen :frowning:

Alvast bedankt,

Andros

Voor een paar gulden (350 BEF of zo) koop je een los keyboard…
Voor mensen die de laptop op kantoor willen gebruiken pakken dan toch maar een los keyboard.

En wie zegt dat je em aan een Belg moet verkopen…

Ik kan niet zeggen hoeveel waarde een Belg hecht aan een AZERTY keyboard, maar zelf vind ik ze irritant, QWERTY is de internationale standaard…

Als ik zou moeten kiezen tussen een snellere processor en een vreemd keyboard (er van uitgaande dat de rest exact hetzelfde is) zou ik denk ik voor het keyboard gaan, daar beleef ik dan meer plezier aan, dat beetje snelheid merk ik waarschijnlijk niet eens met het werk waarvoor een laptop doorgaans gebruikt wordt

Kijk, als je toch niet blind typt maakt het natuurlijk niet uit! (lekker bij elk woordje zoeken naar de letters… hehe! ;))

yo mannen,

ik heb al heel het net afgepluisd naar een serieus antwoord op de vraag of een Qwerty/Azerty -toetsenbord een rol speelt bij het verkopen van een laptop, maar totnutoe geen resultaat…
ik weet dat in Nederland het Qwerty toetsenbord geldt, maar hier in België zijn we Azerty gewoon (helaas).

Het omvormen van het toetsenbord van Qwerty naar Azerty zou mischien mogelijk zijn???

wat ik ook graag wou weten is HOEVEEL precies het prijsverschil is tussen een PIII 850 Mhz en een PIII 1 Ghz voor een Compaq Armada M700.

alleen het prijsverschil in de processor, want de rest kan ik natuurlijk al via www.compaq.com of www.redcorp.be bekijken.

ik weet me echt geen raad meer…Help !

Qwerty de wereldstandaard? Euh ja het standaard US toetsenbord wat ook in NL wordt gebruikt, maar dit wil niet zeggen dat niet enorm veel andere landen van de QWERTY indeling afwijken!

Ennuhhh je kunt in Windows altijd instellen dat je ttb een standaard US ttb is… dan is weliswaar de opdruk niet meer correct maar het werkt wel…

Tja, tis maar net wat je gewend bent! Voor de blindtypers onder ons (neem aan best veel) is het nogal van belang. Ga maar is achter een tb zitten met een andere indeling! Pfff… wat een ramp! :stuck_out_tongue:

Originally posted by Dee-ehn
Ennuhhh je kunt in Windows altijd instellen dat je ttb een standaard US ttb is… dan is weliswaar de opdruk niet meer correct maar het werkt wel…

De letters kun je dan vast wel omzetten (keys losmaken), maar die leestekens wordt lastiger…

Moet je eens met Compaq bellen of je ander keyboard voor zo’n laptop kunt bestellen en wat de kosten zijn (als het al kan zal het niet goedkoop zijn)

Originally posted by Da_Taxman

De letters kun je dan vast wel omzetten (keys losmaken), maar die leestekens wordt lastiger…

Dit gaat helaas niet bij alle keyboards (sommige toetsen zitten vast en sommige ttb’s hebben toetsen met verschillende vormen…). Vooral bij fleptops is dat een prob!

Originally posted by Dee-ehn
[B]

Dit gaat helaas niet bij alle keyboards (sommige toetsen zitten vast en sommige ttb’s hebben toetsen met verschillende vormen…). Vooral bij fleptops is dat een prob! [/B]

Alsof je serieus die moeite zou gaan nemen! :stuck_out_tongue:

voor mij maakt da niet veel verschil:p
ik kan zowel azerty als qwerty blindelings:p

maar als ik zou kiezen, dan zou ik eerst eens een mail sturen naar compaqt en eens vragen hoeveel dat het kost om het toestenbod te wisselen, en als dat niet zo veel kost zou ik die qwerty kopen en het toetsenbord wisselen,

wat ge ook kunt doen is een azerty toetsenbord van een gewone pc erop aansluiten,

of eens rondkijken of nergens geen 2de hands onderdelen kunt krijgen voor een appel en een ei

maar denk er aan ge kunt een vb een pentium III850 laptop niet vergelijken met de snelheid van een pentium III850 pc, een pc heeft nl. snellere schijftoegang enzo
mijn zuske een oude pentium II350 64mb ram staan voor te prullen, en die is nog sneller opgestart dan mijn pa zijne laptop (packard bell pentium3 800 256mb ram)
ik heb dit eens ooit getest door op allebei de pc’s alleen windows millenium te zetten en niks anders