Quote en unicef

Van de Unicef site:

Den Haag, 25 november 2002 - Het zakenblad Quote publiceerde onlangs zijn jaarlijkse bijlage met de vijfhonderd rijkste Nederlanders. Op 28 november ligt er een opmerkelijke opvolger als bijlage bij het decembernummer in de winkels: een special over de vijfhonderd armste kinderen in de wereld.

Quote vraagt zijn abonnees en de vijfhonderd rijkste Nederlanders om 0,7 procent van hun vermogen af te staan voor Unicef. De rijkste OESO-landen hebben namelijk ooit afgesproken om 0,7 procent van hun bruto nationaal product te besteden aan ontwikkelingshulp. Maar alle giften zijn welkom. Als de vijfhonderd rijkste Nederlanders een bijdrage aan Unicef zouden leveren, ontvangt Unicef een gift van 560 miljoen euro.

In de Quote-special staan onder andere interviews met de Unicef-ambassadeurs Paul van Vliet en Monique van de Ven, portretten van de armste kinderen in de wereld en een aanbieding voor miljonairs: een sloppenwijk in Bangladesh voor € 811.000, onder het motto ‘Haal de kinderen in City Palli uit het slop’.

Kijk, dat vind ik nou eens een goede aktie ! Eigenlijk zou iedereen een deel van zijn inkomen/vermogen af zou moeten staan aan organisaties zoals Unicef. Wat vinden jullie ervan ?

Meer info: hier

Herinner me ooit een uitsparaak van Youp van het Hek die ik ook wel treffend vond. Hij zei dit toen hij gevraagd werd om een gratis voorstelling te geven voor het goede doel:

Ik speel per jaar 150 voorstellingen, dus 1 gratis voorstelling komt ongeveer overeen met 0,65%. Als nu iedereen 0,65% van zijn jaarinkomen afdraagt om te komen kijken, voor het goede doel.

Hij hoefde gelijk niet meer te komen.

Zo denk ik dat het ook hierbij zal aan, alsof mensen daadwerkelijk zoveel aan het goede doel zullen geven…zelfs al is het deels fiscaal aftrekbaar (maar een groot deel van het vermogen is ook gestoken in aandelen van het bedrijf en dergelijke, iets dat niet je niet snel verkoopt)

Originally posted by soezepoes
Kijk, dat vind ik nou eens een goede aktie ! Eigenlijk zou iedereen een deel van zijn inkomen/vermogen af zou moeten staan aan organisaties zoals Unicef. Wat vinden jullie ervan

Mooi initiatief, maar wordt toch weer niets, spijtig genoeg. Denk dat er nog wat meer torens moeten vallen voor men meer geeft aan Derde Wereld.

Helaas gaat het om geld … iets dat nogal dierbaar is in deze maatschappij…

Dat slaat pas om als geld niet meer de beste graadmeter is.

de 500 armste kinderen komen die niet uit hetzelfde gezin ?

stel ik ben het de 10 miljoen en 1 rijkste persoon van NL, dan zou ik ook roepen dat de rijkste 10 miljoen 0,7% moet afstaan.
Pas als ik in dat lijstje sta, ga ik natuurlijk pas roepen dat het onzin is en nog meer blabla

(en ik denk dat het wel voor meer mensen in NL geldt)

die Youp weet het altijd mooi te vertellen :bow:

Originally posted by Mr. Belvedere
Dat slaat pas om als geld niet meer de beste graadmeter is.

En wanneer denk je dat te bereiken???

Originally posted by iammadaboutwarez
[B]

En wanneer denk je dat te bereiken??? [/B]

Zo ongeveer na de eerste grote nucleaire oorlog…

Originally posted by Mr. Belvedere
Zo ongeveer na de eerste grote nucleaire oorlog…

Belvedere, vriend :slight_smile:

Originally posted by dansmug

Belvedere, vriend :slight_smile:

he … ga weg engerd…

Gvd, nu moet het gedaan zijn.

Rustig maar dansmug, rustig maar meiske … ;), fijn voor u dat u een vriendinnetje heeft.
Of heb ik het nu helemaal verkeerd begrepen ? :confused:
En wat heeft dit alles nu nog met goede doelen te maken ? :confused:

Kom eens wat vaker op de chat :smiley:

Dansmug heeft een denkbeeldige vriendin, heel leuk zoals die daar zelf in geloofd, ze is nu russisch en volgens cum-a-lot en mij doet ze t alleen voor de (denkbeeldige) verblijfsvergunning, ach we spelen t spelletje graag mee!

fantasia heet ze

wel een mooie naam! respect…

(chat http://club.cdfreaks.com/chat.php --> dansmug live pesten is veeeel leuker!)

Kunnen we het wel maken om dansmug zo lang met hetzelfde (suffe) onderwerp te pesten? Straks krijgt die jongen nog complexen enzo…

:o

Btw: het blijft leuk omdat ie zo lekker hapt!

Originally posted by Upp3rd0G
Btw: het blijft leuk omdat ie zo lekker hapt!

Zal niet leuk blijven, say hello to Al Qaeda, the Dutch link.