Quake I doet ut niet meer

tja na zoveel jaartjes zou ik toch wel weer eens willen quaken met zus (easy target zeg maar) alleen wil ut niet zo lukken onder XP Pro, krijg een DOS melding:

D:\QUAKE>quake
Quake v1.06
Locked 1 Mb image
Locked 11 Mb data
malloc’d: 11837440
Exiting due to signal SIGSEGV
General Protection Fault at eip=000452cb
eax=fd24046c ebx=0011f240 ecx=0000ffff edx=fd240000 esi=00000054 edi=000db354
ebp=0011b34c esp=0011b2a8 cs=01a7 ds=01af es=01af fs=01cf gs=01cf ss=01af
Call frame traceback EIPs:
0x000452cb

nog nooit gehad en zegt me ook helemaal niets, is er misschien een patch ofzo?

kep overigens een Asus GF2 met nieuwste Nvidia drivers geinstalleerd.

en met opengl quake ?

Originally posted by Mr. Belvedere
en met opengl quake ?

achja, helemaal vergeten (ook zo’n tijd geleden) ff downloaden

bedankt voor de reminder :slight_smile:

OpenGL® 1.1 Release for Windows® 95 gedownload en in de Quake dir geplaatst (kan me herinneren dat dat zo moest)

kan me ook herinneren dat ik voor de Matrox speciale Matrox GL drivers moest gebruiken, dus nog even verder gezocht.

Nu kom ik op de Nvidia site het volgende tegen :

SDK Installer (OpenGL & DirectX) is wel 140 mb groot! flinke hap voor alleen maar OpenGL drivers… maar goed, nu hopen…

Originally posted by SoulShower
[B]OpenGL® 1.1 Release for Windows® 95 gedownload en in de Quake dir geplaatst (kan me herinneren dat dat zo moest)

kan me ook herinneren dat ik voor de Matrox speciale Matrox GL drivers moest gebruiken, dus nog even verder gezocht.

Nu kom ik op de Nvidia site het volgende tegen :

SDK Installer (OpenGL & DirectX) is wel 140 mb groot! flinke hap voor alleen maar OpenGL drivers… maar goed, nu hopen… [/B]

die bevat alle opengl drivers voor elke kaart, je kunt ook de webenabled installer downloaden , pakt ie alleen de drivers voor jouw kaart. update wat sneller…

[B]

je kunt ook de webenabled installer downloaden , pakt ie alleen de drivers voor jouw kaart. update wat sneller… [/B]

die kan ik niet vinden, maar als het niets extra’s biedt dan laat ik um lekker gaan (momenteel die 140mb aan het binnen trekken)

bedankt :slight_smile:

aj wel kunnen binnen halen alleen laadt deze niet :frowning:

hebbie misschien een link naar “webenabled installer” want ik weet niet goed waar ik moet zoeken :confused:

Op www.glsetup.com heb je ook zo’n web ding, dan download ie alleen maar de drivers voor jouw videokaarten!

linkie doet ut niet Sorcerer, maar geeft nix, heb um nu wel goed binnen (weet niet waarom die de 1ste x niet goed werd binnen getrokken)

bedankt iig :slight_smile:

nou Q1 doet ut niet meer op m’n systeempie :frowning: moest Glquake laden, wat ik me kon herinneren, leek goed te gaan, maar beeld bleef op lichtgroen, jammer jammer.

iemand nog een compleet werkende Quake 1 (op een GF2) ?

ikke erg dankbaar zijn dan :smiley:

drivers die ik heb ge-download werken totaal niet (staan erg veel directories met verschillende files, die mij niets zeggen)

Hoezo linkie werkt niet? Klik er eens op! Of ga direct via deze: http://www.glsetup.com/where.htm#web

Maar ik heb Q1 nog wel liggen hoor, werkt gewoon met me GF3!

ja idd nu doet ie ut weer wel…

heb toch weinig hoop dat ik het nog werkend krijg… kep overigens maar 18 bestandjes in de Quake directory en mis dus weer een GLQuake bestand, misschien kunnen we eens een up of download sessie afspreken?

owow eindelijk werkend gekregen, maar dus niet onder XP… doet ut voorbeeldig onder Win98se (met OpenGL) eindelijk

volgende probleem, me joystick werkt niet meer, maar kan me herinneren dat ik een switch moest gebruiken.

joystick_1 ofzo…

Volgende stap , Commander Keen onder Linux ? :slight_smile:

Volgende stap , Commander Keen onder Linux ? :slight_smile:

Dat bestaat heel heel erg lang!

Maar bij werkt Quake 1 prima onder winxp!

Originally posted by Sorcerer
Dat bestaat heel heel erg lang!

Onder linux ? you sure ? :slight_smile: