Puter blijft hangen als ik veel file copy/delete

vbimport

zeg maar als ik meer dan 1000 files copieer of delete of wat dan ook, na dit hebben uitgevoerd, blijft ie zeker 1 1/2 hangen (ik kan op dat moment niets doen)

wat zou de oorzaak van kunnen zijn?

ikke werk met Win98se, 256 mem, amd duron 700, 2x maxtor a 40gb op een Abit KT7 Raid systeem

Als je heel vaak veel verwijdert dan lijkt het mij geen overbodige luxe op je harde schijf eens een keer te defragmenteren zodat alle bestanden op je harde schijf weer netjes geplaatst worden en dan kun je weer goed gaan verwijderen denk ik zo :smiley:

oja en als ik dan weer eens een file copier, of iets anders (nieuwe map maken, delete of wat dan ook) blijft ie weer hangen, erg irri

ikke heb gedefraged, helpt nie :frowning:

Heb je niet heel veel programma’s aan staan? Dat kun je zo even controlen met CTRL-ALT-Delete? Als je dat ook al niet hebt dan weet ik het ook niet meer :frowning:

yups heb ik wel draaien, oa, plextools, Hypersnap, asus control panel en een ftp servertje… zou ut daar aan liggen?

uhm ik zal eens ff testen :slight_smile:

bedankt tis een goed idee

Computer Formateren, en dan ff windows eropnieuw op is ook vaak een oplossing…
Tenminste, bij mij dan :slight_smile:

Graag gedaan hoor…

Als je wilt weten wat er allemaal automatisch wprdt opgestart met Windhoos dan moet je even bij “uitvoeren” msconfig intypen en dan het laatste tapblad…Opstarten dus dan kun je zien wat er automatisch opstart en dan kun je ook programma’s afvinken zodat die niet automatisch opstarten

yoyoyo,

da msconfig helpt NOGAL ja… …beter dan autoexec.bat ofzow…
Er staan HEEL VEEL programma’s overbodig aan.
en das natuurlijk nie nodig.

Grtz JP.
www.jpschadde.com

check je registry:

HKLM/SOFTWARE/MICROSOFT/WINDOWS/Current_version/Run

Kijk ff wat daar allemaal staat, en of dit allemaal wel nodig is…

Soms zetten programma’s hier wat zooi in zodat ze je telkens weer vragen om te registreren ed.

heb je eens geprobeerd om via een .bat file alles te delete ?

dit is in ieder geval de tekst die je erin moet zette :

@echo off ( niet echt nodig maar ziet er mooier uit ;))
del *.extentie
del *.als er nog andere extenties zijn
… dees moete ni schrijve
exit

MaFd0n

ook kan je met parameters werken maar dat gaat niet zo goed via een bat file …

dezelfde tekst om te kopiëren alleen zet je de copy *.extentie <c:\hallo> VOOR den del DUUUUUUUUUHHHHHHH ( zonder de “<” en “>”

allemaal bedankt voor jullie reactie, ik denk dat het aan Win98se ligt, want Winme draaid wat beter (lijkt het tot dusver) of gewoon aan een van de 100 programma’s die ik heb draaien (heb nogal wat muziek, movie programma’s en drivers geinstalleerd)