Psychologische tests

vbimport

Okiekiediekiedokie. :stuck_out_tongue:

Ik ben een beetje aan het solliciteren en nu ga ik door voor de 2de ronde, een psychologische test! :confused:

Wat moet ik me hierbij voorstellen, kan ik hier voor oefenen, zijn er sites waar ik hier informatie over kan vinden??

Iemand hier bekend mee?

http://www.werkplus.nl/solladv/nagespr/content.html

Heb er zelf voor jobs 2 stuks gehad. Allebei OK bij GITP.

De persoonlijkheidstests gewoon op gevoel invullen en niet te veel nadenken, eerste ingeving vaak het beste.

Soms wat tests ruimtelijk inzicht, rekenen, taalvaardigheden (brief in Engels of zo opstellen).

Rolspel, jij manager oid en een lastige werknemer (= psycholoog).

Dit geintje duurt meestal een dag.

Suc6.

Goed bedrijf he :wink:

Psychologische tests zijn er in vele soorten en zijn mijns inziens alleen in combinatie met gesprekken te gebruiken, de uitkomsten van 1 test zullen nooit op zichzelf staand beoordeeld worden. Je kunt ze wel een beetje oefenen (zelfvertrouwen kweken), maar de beste voorbereiding is goed uitrusten en je geen zorgen maken, ben vooral jezelf.

Een assessment center is helemaal leuk, dat is een soort rollenspel. Dit is een kostbare aangelegenheid, maar wordt niet meer alleen voor functies in het hoger kader gebruikt.

@Mr. B., goede site, maar heb je dā€™r ook nog een waar je niet hoeft te betalen voor een beetje info. Voor hun salarisindicator, arbeidsvoorwaarden-menu moet je dokken. :sad:

Nou gisteren info binnen gekregen en ik moet een psychologisch onderzoek en een assessment volgen.

Dit grapje gaat ruim 8 uur duren!!

Ik moet een schriftelijk psychologisch onderzoek doen, praktijksimulaties afhandelen (rollenspel) en daarna nog een gesprek met een psycholoog doorstaan. Cool! :stuck_out_tongue: :wink:

Ik ga duidelijk aangeven dat ik ook een afschrift van het uitgebrachte psychologische rapport wil hebben. :bigsmile: :cool: