PSX problemen

vbimport

Ik maak m.b.v. blindread een image file van een psx game (is al ene copie). Blindread geeft 12 bad sectors aan.
Nu brand ik dit op cd m.b.v. CDRWIN.
Als ik nu het spel wil spelen op ene playstation dan gaat dat wel tot een bepaald level. Maar de copie waar ik de image file heb van gemaakt gaat perfect.

Als ik nu de juiste path afhaal dan zegt die dat de BIN file niet overeen komt met de patch file (PPF O matic)

Waarom moet ik de patchen? die copie was dan toch ook niet gepathed.

Kan ik van ene copie een juiste image file maken om die naderhand te patchen ?
Zodat ik een geldige BIN file krijg.

Info: Yamaha 8424s writer.

als die copy die jij gekregen hebt niet gepatched is en die copy werkt perfect
dan moet je natuurlijk niet meer patchen!
je moet gewoon een goede 1:1 copy maken
al was die copy die je gekregen hebt gepatched dan moet je dat nu ook niet doen!
Probeer gewoon een image te maken met CDrwin zelf mer read error op ignore en burn dan

Die copy wat ik heb gekregen is gebrand denk ik met een Plextor en ik heb ene Yamaha (wordt niet ondersteund door clonecd).
ZOu het daar niet aan liggen ?
Wat versta je eigenlijk onder een 1:1 copy ?
Ignore read errors zet ik altijd op in cdrwin
en data snelheid max audio max
Moet je deze MAX veranderen in 1x om een 1:1 te krijgen ?

ps: ik heb die PSX cd al 2 maal gebrand en blijft bij het 5de level vast hangen.
Bij de info van die patch file wat ik heb gedownload staat ook dat het dient voor verder te komen dan het 5de level en dat probleem heb IK maar NIET die copy.
Ik heb de patch file nog niet gebruikt (is mijn laatste hoop)

Ja gebruik de PATCH dan!
ik heb dat prob zoals jou ook al gehad vroeger : niet verder dan een paar levels komen
waarschijnlijk heeft die kerel het gekopieert met CloneCD en dan is er geen patch nodig want CloneCD kopieert beveiliging en al mee.Maar als je dan met cdrwin of blindread een image maakt van die CloneCD copy is dat hetzelfde of dat je van een origineel psx spel kopieert omdat CloneCD alles mee kopieert.Het spel moet je dus eerst patchen en dan gaat het zeker wel lukken!!!
PS: een 1:1 copy wilt zeggen een exacte copy maken van een disk dat is alles.
dus CloneCD doet dit

Als ik die path wil gebruiken (PPF-O-MATIC)
en ik duid dan de ISO (BIN) file aan dan zegt PPF-O-MATIC dat de BIN file niet overeen komt met de path file en dat ik 50% kans heb op slagen. Is dat niet abnormaal ?
Of zou het niet mogelijk kunnen zijn dat de clonecd copie niet ene perfecte copie is?
Heb jij zelf al veel ervaring met het patchen van PSX games ?
Ik zal je raad opvolgen.
Ik heb nogal originele PSX game gepached en daar had ik geen problemen mee.

info: Ik heb nogal ene copy (was de allereerste die ik kreeg) van die zelfde cd gekregen van die jong en die ging toen ook niet.
Die jong stond er zelf van te zien en nu had hij mij deze gegeven en nu werkt die wel.

Ik heb nu die bin file gepatched
gaf weer van die meldingen.
BIn file komt niet overeen met…

Ik heb het nu op een CDRW geschreven en als ik het nu met Bleem test dan zie ik in het begin dat het gekraakt is (paradox) maar als ik verder wil gaan dan hangt bleem vast.
Na de info dat het gekraakt is daar paradox zou normaal een clipje moeten komen.

De clonecd copy gaat perfect met bleem ik kan zelfs levels spelen.

Kan ik mij op BLEEM verlaten ?
Of die ik iets verkeerd ?
Zitten hier dan geen echte PSX copierders?

Het spel heet Tarzan (nederlandstalig).
Ik gebruik de Euro PAL path van paradox,
for UK german french version’s.
UK versie = nederlandstalige.

Dit zou het eerste PSX game zijn wat ik niet zou kunnen copieeren.

help mij please

Ik heb nu ook voor de eerste maal blindread gebruikt omdat ik anders altijd met cdr-win werkmaar cdr-win gaf foutmeldingen voor het spel F1-2000 dus dan maar geprobeerd met blindread hij toonde ook bad sectors maar gaat toch door dan heb ik die iso file verandert in bin file en dan gepachst en terug met cdr-win op cd gebrand en gelukt
Aje da gelezen heit en ge vertstaat nie goed
mail de qie noa mi

Patrick
ochine@hotmail.com

he man “zijn er geen echte psx kopieerders”
wat wil je daarmee zeggen he?
ik ben dus een ervaren en ik weet dus ook wat jouw probleem is met "bin komt niet overeen met BIN"die makers van die patch hebben een andere versie van CDrwin en hun BIN file heeft een zeeeeer klein verschil in grote dus als je de BIN dan patched is er 1/2 kans dat het nog lukt!oplossing robeer een andere versie

De patch werkt niet, Tarzan nederlandstalig is alleen te copieren met CloneCD. Hetzelfde geld voor “This is football” nederlandstalig!

ja ik weet het
het zijn de enige 2 gamez waarbij DOS zei:
BIN file komt niet overeen met de BIN file
ik zou zeggen ga naar een vriend die CloneCD ondersteunt en maak een backup

Sorry he Ken08
Was een beetje te wanhopig.

Dus als ik clonecd niet hebt dan kan ik gene copy maken van ene clonecd copy ook niet m.b.v. een patch (van TARAN dan)

Maar gaat dat normaal gezien dan wel een clonecd PSX copy copieeren met cdrwin (geeft errors aan) en dan patchen.
Als een PSX game (of ene copy) errors aan geeft met CDRWIN moet dat dan altijd gepathed worden ???
Of moet je de originele cd hebben ?
Ik denk zoals jullie zeiden clonecd copieert 1:1 dus is de clonecd copy perfect hetzelfde als de originele. Dus de clonecd copy zal dan ook GOED zijn.

Op een site staat dat voor de nederlandstalige versie van Tarzan dat je de UK patch moet gebruiken.

Heeft er iemand al ervaring met URBAN CHAOS ?
Ik had dat ook van die jong gekregen en dat ging zelf niet. (clonecd copy)
Nu had ik die al gekopieerd (werkte dus ook niet).
Nu heb ik een image file gemaakt en dan gepatch. Heb het spel geprobeerd met BLEEM en het werkte maar weet nog niet als ik voorbij het 3de level kom. Bleef daar vast hangen.

ten eerste een CloneCD psx copy=een origineel spel.juist hetzelfde dus!
als je een origineel spel hebt van psx dan kan je het dus met CloneCD kopieren en als je burner het niet ondersteunt dan moet je het patchen!maar jij spreekt over errors
ik heb nog nooit bij een psx spel errors gehad!iedereen zegt zet de recovery error op “ignore” maar da moet nog nie eens want ik heb er al veel gekopieert en nog nooit 1 tegengekomen die een read error gaf
dus het enige da ge moet doen is:
een image maken met cdrwin , dan de patch applyen met die BIN image file
dat doe ik dus met elk psx spel
ook met tarzan gedaan!
maar als ik patchte zei DOS:dat men bin file niet overeenkomt met de bin file en de copy is mislukt maar daar kan ik dus niets aan doen!als hij dat zegt ligt het aan de makers van die patch zelf!niet iedereen heeft met die patch dan probs maar er zijn er dan toch veel.dat komt gewoon door een andere versie te hebben van cdrwin!en ik heb ook al patchen gezien waar bijstaat:
kan in de 5 de level vastschieten
Tja als jij nu spijtig genoeg zo een hebt dan kan je er ook niets aandoen!
waar heb je de crack vandaan en welke versie?UK PAL???

Ik gebruik CDRWIN 3.8

I’ve had conflicting info on the Dutch version, I’ll leave both messages so you can draw your own conclusions - let me know what you think
This patch doesn’t work on Dutch - “Edwin”

This patch DOES work on the dutch version!
Because there is NO dutch version! Dutch is always UK-version so forget that dutch version crap

There is a dutch and an english version. The dutch is protected and is not crackable (there is simply no crack) and in reply to the e-mail you got they speak DUTCH in the game - “Edwin”

gevonden op: http://www.geocities.com/psxcplist/

Ik weet het nu er is iets bij gekomen: dutch is protected and is not crackable :-(((((((

Bedankt allemaal voor de hulp.
Ik zal het nu maar opgeven met TARZAN te copieren. Nog thans heeft ene kameraad van mij TARZAN (ned) gekopieert van ene andere copie met ene HP7100.