Provider ZONDER Telefoonkosten voor internet via de satelliet

vbimport

(Flood Control - Wat een bullshit zeg…)

Ik denk dat ik eruit ben qua satellietprovider keuze, namelijk IXS (www.ixs.nl).

Nu moet ik alleen nog een goede upstream provider hebben die GEEN telefoonkosten heeft. Dus Flat Fee.

En dan bedoel ik niet Superweb natuurlijk, want dat schiet niet op!

Iemand een goede tip?

Alvast Bedankt!

Maarten
cds_nl@gmx.net

Nou, Superweb is anders best wel snel nu hoor! Alleen dat inbellen duurt soms zo lang (wel een kwartier met ISDN, elke seconde inbellen)

Je kunt in principe superweb wel weer gebruiken ondanks dat zij zo’n beetje alle poorten hebben geblokkeerd.
EON heeft er een nieuwe transponder bij namelijk TP103 het voordeel van deze transponder is dat je geen login client nodig bent, je stelt eenvoudig als proxy 194.177.32.196 in.
Stel via de satelietkaart de frequentie in op 12460000 kHz en de Symbol rate Sb/s op 27500000 en verder de Polarization op H (horizontaal). Bij instellingen van ‘filter opties’ de optie ‘calculate MAC adress from the IP adress of the dialup connection’ kiezen.
Verder moet je gewoon de zelfde filters gebruiken als bij de andere transponders.

Dit werkt nog niet bij alle satelliet kaarten aangezien ze niet allemaal die bovengenoemde optie instellingen hebben, ik gebruik de Haupauge WinTV-s en hiermee werkt het perfect.

Overigens is transponder 103 veel sneller dan de anderen.

Verder zit ik ook nog steeds te wachten op een ‘gratis’ (0800) internet provider, ik heb me al twee maanden geleden opgegeven bij Webgate maar nog steeds niks vernomen.

En helaas is onze kabel nog niet geschikt gemaakt voor internetten.

Dus wacht ik maar op de KPN die wil namelijk binnenkort met een flat-rate abonnement komen (ISDN-Alwaysonline)voor ISDN gebruikers, dit als tegenhanger van ADSL voor degene die in de onrendabele gebieden wonen en waar dus geen ADSL wordt aangelegd.

[This message has been edited by Redcat (edited 06 April 2000).]

kan iemand mij misschien helpen?? wat heb je nodig voor internet via de schotel?? behalve een schotel en upstream provider want het schijnt wel erg snel te zijn!!

Redcat,

het schijnt dat Webgate voorrang gegeven heeft aan de abonnees van het bedrijf “limit”, omdat webgate daar een dochteronderneming van is. Ik heb me ook opgegeven voor webgate, en ik hoorde er helemaal niks van, dus ik heb ze opgebeld…

Ze gaan eerst de bandbreedte weer uitbreiden voordat ze nieuwe abonnees erbij nemen. (beter dan supernep!!! Dan blijft het tenminste snel gaan!!!

Maar oke, het komt er dus binnen een paar weken aan, dan hoor je vanzelf bericht…

L8rz!

‘delerium’ als je meer wilt weten over internetten via de satelliet dan kun je het beste naar een van de volgende sites gaan, http://leden.tref.nl/~hluyt000/dutch_eon.htm , http://www.europeonline.com/iits/index.htm , http://www.ixs.nl/satellite/

Ik hoop ‘CaLiMo’ dat ik eindelijk bericht krijg, want ik heb er zo langzamerhand genoeg van die beloftes van de verschillende aanbieders van ‘ínternetten zonder telefoonkosten’. Zij beloven van alles maar je krijgt geen enkele respons meer op je aanmelding!

bedankt redcat

He Jongens bedankt voor jullie reacties :>

Redcat: Bij Webgate betaal je altijd kosten voor het inbellen en als je dit een paar keer moet doen per dag ben je zo ook al veel geld kwijt.
Hetzelfde geldt voor www.camex.nl

Dit is volgens mij bij Superweb niet zo, of wel?

Ik heb wel kabel, maar dat kost me F90,- per maand en dat gaat veel te traag.
Daarom wil ik internet via de satelliet en dan voor de upstream een flat fee provider gebruiken.

Alleen goede blijken er volgens mij nog niet te zijn :<
Ik had ook al aan dat ISDN flat fee gedacht, alleen bij KPN op de site kon ik niks hierover vinden.

En bij www.wish.nl hadden ze wel wat, maar geen prijzen enzo.

Redcat jij zit volgens mij bij een satellietprovider, kan je hier wat meer over vertellen?

En iemand anders met tips over flat fee e.d. zijn ook welkom of course!

Maarten
cds_nl@gmx.net