Provider zonder telefoonikken

vbimport

wie weet een goed provider waar je voor een paar per dag kan internetten zonder telefoontikken voor een vast tarief

greetz stratenboek

goeie providers zijn er niet meer dat was alleen superweb
of misschien ook nog quick online…
het enige wat nou nog een beetje in de buurt komt
is wish alshoewel dat ook klote is voor 70,- per maand mag je elke dag 2 uur tikkenloos netten…
kijk maar op http://www.wish.net

bestond het maar ik w8 met smart op ADSL ofzow :frowning:
kabel staat hier ook al bijna 3 jaar in de planning en is niet klaar

en de ISDN tikken tikken maar door :frowning:

Wish met haar 2 uur per dag en Wanadoo smart packs zijn volgens mij nog de enige die in de buurt komen van flatfee dial up internet.

Flat Fee is in mijn ogen gedoemd te mislukken. Dit door het fenomeen Heavy Users…maar daar zal ik nu maar niet over van wal steken, dan blijf ik bezig :wink:

Voor wat verhalen en dergelijke over flatfee internet, neem eens een kijkje bij :
http://forum.nielsonline.com

(ben daar gestopt want vond het allemaal maar zielig gedoe, maar dat is aan ieder voor zich om daar over te oordelen)

Ik ben zelf 4 maanden geleden begonnen met VobisNET. 75 uur internet per maand voor 50 piek. Dat vond ik een mooie deal totdat deze na een maand werd overgenomen door Wish en ik kon toen nog maar 2 uur per dag internetten. Gelukkig kreeg ik wel een maand extra voor niets erbij en in maart zou ik een nieuw “aantrekkelijk” aanbod krijgen. Nou dat kreeg ik: 2 uur per dag voor 75 gulden! Dat was een heel verschil met VobisNET dus ik heb het niet meer gedaan (sinds vandaag ben ik weer gewoon aan het inbellen tegen telefoontikken :().

Originally posted by G@M3FR3@K
Ik ben zelf 4 maanden geleden begonnen met VobisNET

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Ik had gehoopt dat nooit meer te horen…
nachtmerries heb ik ervan…mensen die me kennen weten waarom, laat ik het daarbij houden :mad:

Flat-fee is gedoemd te mislukken…
Net als gratis internet-providers kampen de providers die flat-fee aanbieden met ernstige tekorten aan reclame-inkomsten.

Dus wie weet wat ons nog te wachten staat…

Greetz :smiley: Lathieza :smiley:

Originally posted by Lathieza
Flat-fee is gedoemd te mislukken…

Hier ben ik het dus helemaal mee eens.
We hebben het bij Superweb gezien. Onbekerkt internetten tegen vast tarief per maand. Klonk erg goed, was in opzet ook mooi, maar doordat met name de heavy users hier gebruik van gingen maken en hun verbinding 24 uur per dag open hielden en daarmee bijna een 1:1 verhouding opeisten (in tegenstelling tot de gemiddelde 1:10 - 1:15) werd de capaciteit overbelast. Van ‘normaal’ gebruik was absoluut geen sprake meer.

Superweb moest haar voorwaarden wijzigen, tot veler woede van de gebruikers (want inleveren is nooit leuk). Maar de capaciteit bleef ontoereikend en bleef tot veel ergenis bij de gebruikers tot gevolg hebben.

In de tussentijd kwam QuickOnline nog even tussendoor die het ook dacht te kunnen. Omdat Superweb zo gruwelijk bagger was stortten alle heavy users met name op deze nieuwe aanbieder in de hoop daar nog te kunnen profiteren van de onbekendheid en de nieuwe mogelijkheden. Iedereen hoopte dat QuickOnline geleerd zou hebben van de ervaringen bij Superweb, maar ook zij hadden niet gerekend op de toeloop van mensen die het onderste uit de kan wilde halen. QuickOnline moest het al snel opgeven en ging failliet. Superweb ging nog door met beloften dat er aan de capaciteit gewerkt werd en dat er nog financiers waren.

VobisNET dacht ook te kunnen inspringen op die markt. VobisNET kocht een afgesloten gedeelte van de capaciteit in bij Superweb en bood haar (Vobis) klanten bij aankoop van een PC onbeperkt (en later 50 uur per maand) internet aan te bieden. Dit leek heel lang goed te gaan. Het inbellen ging bijna altijd in een keer, de snelheid was vaak hoger dan bij betaalproviders, of in ieder geval bovengemiddeld. Na een testperiode besloot Vobis het groter aan te bieden, helaas werden hier enkele beslissingen te snel genomen, wat leidde tot fouten (de installatie-cd’s die tot 2 keer toe fouten bevatten). Maar ook dit ging niet ten koste van de kwaliteit van de internetverbinding.

Maar toen…toen ging het helemaal fout. Superweb heeft geruime tijd haar financiële positie anders voorgespiegeld aan alle partners dan deze in werkelijkheid was. Superweb ging failliet en alle gebruikers stonden in de kou. VobisNET was ook de dupe en kreeg de volle lading over zich heen.

Op dat moment was er niemand die eenzelfde capaciteit kon (wilde) leveren voor die prijs. VobisNET moest toen van de ene dag op de andere zoeken naar een alternatief om toch maar te zorgen dat hun klanten wel konden internetten, want uiteindelijk stond er meer op het spel dan alleen het ISP gedeelte, de hele organisatie liep een flinke deuk in het imago op. VobisNET vond een partner in Versatel voor een tijdelijke oplossing en later heeft later het hele klantenbestand overgedragen aan Zonnet (Versatel dochter).

Zonnet heeft de voorwaarden nog verder dichtgespijkerd (max 2 uur per dag), gericht op de gemiddelde gebruiker die ongeveer ook dat aantal zal internetten. De Heavy Users waren het hier natuurlijk niet mee eens. Ze hadden al een keer moeten inleveren en waren niet bereid om dit nog een keer te doen, dus er werd hevig geprotesteerd. Het was in deze erg opvallend dat de overgrote meerderheid het wel kon begrijpen en vond dat alles nog redelijk opgelost was, maar de heavy users waren fel en wilde per se datgene waar ze voor getekend hadden destijds, en meer ook, terwijl het gewoon niet redelijk was dit te eisen.

Mensen worden al snel onredelijk wanneer iets niet loopt zoals zij dat voor ogen hebben. Wat de reden is van alles doet niet meer ter zake, hun wil geschiedde en anders niet. Mensen verwachten steeds meer dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang kunnen zitten, en liefst nog in fluwelen fauteuils ook.

In mijn ogen zijn er twee belangrijke redenen voor het mislukken van Flatfee Internet:

• Slecht management van de bedrijfsleiding,
  • onredelijke verwachtingen van de klanten.

Het management had beter moeten voorzien dat de toeloop van klanten enorm zou zijn en de capaciteit beter moeten beschermen.

Klanten hadden moeten inzien dat het niet bestaat dat je voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten. Uiteindelijk betaal je toch voor wat je krijgt.

Maar ik zal het hierbij laten. Misschien morgen een nieuw stukje wat hier een beetje op aansluit…

bedankt voor de uitleg

greetz stratenboek

als taxman op een topic heeft gereageerd kunnen ze `m wel sluiten daar valt gewoon nix meer aan toe te voegen :slight_smile:

Originally posted by xian
als taxman op een topic heeft gereageerd kunnen ze `m wel sluiten daar valt gewoon nix meer aan toe te voegen :slight_smile:

wil nog wel een dingetje toevoegen wat da taxman volgens mij vergeten was… (sorry heb er maar snel dooerheen gelezen) en dat is het feit dat als je flatfee aanbiedt de providers nog steeds per tik aan de kpn moeten betalen terwijl de klanten per maand betalen… dat werkt niet… dus om flatfee succesvol te maken moeten de providers ook per maand aan kpn kunnen betalen, en misschien is dat binnenkort zover… laten we het hopen…

De providers betalen inderdaad ook aan KPN, per tik
WorldCom heeft het geloof ik voor elkaar gekregen om een bepaalde hoeveelheid in een keer af te kopen, na een kort geding geloof ik.

Maar als KPN zelf niet meer met FlatFee doet en nog altijd per tik blijft afrekenen zal dat ook zeker niet ten goede komen aan de beschikbaarheid van FlatFee internet, maar ik blijf bij bovenstaande bezwaren.

En dank dat er zo over mij gedacht wordt, maar ik denk dat dat wel meevalt hoor, ben alleen lang van stof en dat leest niemand toch helemaal door :smiley:

Beter kabel of ADSL!!!

Het wordt hier in dit kutdorp ook wel eens tijd voor kabel :frowning:

Met die mensen van Essent / @home ben je lekker:

Zomer 2000: brief aan elke huis in de gemeente waarin dit stond : "binnenkort zal uw kabelmaatschappij een extra dienst gaan leveren, namelijk internet via de kabel…blablablabla…verwachte realisatie datum: September 2000 !!

Dus djrolo was letterlijk de eerste die zich aanmeldde, zogauw de techniek geinstalleerd was, werd al november voorspeld ondertussen, werd er vanzelf contact opgenomen door essent…

In januari nog een gebeld: Ja, meneer, dat wordt toch echt einde van de maand, misschien wel februari zelfs…

Gister gebeld: WORDT MISSCHIEN WEL ZOMER !!!
En ik ben nu dus al een half jaar aangemeld!!!

kutzooi heet dat :frowning:

Zelfde verhaal in Tilburg toen ik daar woonde.
Uiteindelijke realisatie was dik een jaar na de eerste aankondiging ervan…

Kleine onenigheid met mijn toenmalige huisbaas was genoeg om mij te overtuigen om weer in Eindhoven te gaan wonen, Kabelaansluiting lag er al voordat ik officieel ingetrokken was :smiley:

Nu gaat ie wel lekker in Tilburg, tenminsteb de mensen die al een aansluiting hebben, zoals een maat van mij: gem. 150 tot 200 kb/s.

Maar ook in tilburg nemen ze tijdelijk geen nieuwe klanten aan omdat de capaciteit OP is :frowning:

Ik had er eerst zelfs aan gedacht een kamer te huren zodat ik kabel internet had :). kamerhuren met 3 man, kamer kost 300,- pm. aan extra studiefinanciering krijg je al zeker zoveel, en dan met 3 man…dan verdien je er zelfs paar honderd per maand op, en dus kabelinternet :wink:
en een slaapplaats voor na het stappen :wink:

maar dat KLOTE ESSENT neemt dus geen nieuwe klanten aan :frowning:

Bij jullie werd het tenminste nog aangekondigd! Hiero is dat nog nie eens gebeurd!
Oplossing: Als je snel Kabel of ADSL wilt, ga dan verhuizen! Dan hebbie het het snelst! :smiley:

(helaas de waarheid)