Promise ulta 133 probleem

vbimport

My system:
AMD 1400
1gb drr ram

RAID on board ( 2 hd’s stripped)
Prim master: HD slave HD
Sec master: Pioneer DVDwriter slave /

IDE ATA133 controller ( IDE2 master liteon48x slave
Toshiba dvdrom. IDE1 /
SCSI card with 2 writers on it

Wanneer ik wil burnen met Liteon dan is direct mijne CPU 100%
Lees ook dit wat er voor af ging.
Ik heb namelijk de dvdwriter verwisselt met de cdwriter. Nu werkt de DVDwriter goed maar de cdwriter niet. Mijn conclusie is dat er iets mis is met de Promis ulta133 IDE controller

Ik heb al alles gedelte in de SCSI RAID controllers menu en gereboot. Drivers opnieuw geinstalleerd.
En toch krijg ik die opmerking. Ik zou niet weten wat die hostcontroller is.
LSI = scsi kaart
Fastrak = raid
promise ulta133 = ide controller.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn ?

Ik weet niet welk moederbord je dit alles op aangesloten hebt, maar kan je wel DVD/CD-writers op die Promise ATA133 poort aansluiten? (het kan zowiezo wel, maar kan die poort dat soort drives aansturen?)

MSI MS-6380 mobo

Mijn neef heeft ook een ATA133 kaart (ander merk). Hij heeft er 2 fikkers op hangen.

Ultra133 TX2’s two IDE connectors each support a master/slave combination of IDE
devices, including Ultra ATA, EIDE, IDE, Fast-ATA, and ATAPI. Devices of different
standards can be connected to Ultra133 TX2 without performance degradation, due to
the independent programmable timing registers in the controller’s design.

:a Ik heb net een thread gepost die ook over een Promise controller kaart gaat die ook niet goed werkt… Ik heb de ultra 100 maar heeft tot nu oknooit lekker gewerkt het systeem hangt direct bij het opstarten zowel in win 98 als in win xp… Ik had deze thread nog niet gelezen dus … Ik heb zelfs de firmware van dit kaartje ge-update maar dit hielp ook niet en weet eigelijk niet meer wat ik moet doen ik heb er dus niks aan en het ligt gewoon werkloos bij mij in de kast… zonde eigelijk…

Wat ik zou doen is het volgende. Nog een keer die SCSI controllers weg gooien. Die ander IDE controller uit de PC. Even de boel opnieuw laten detecteren en zelf laten installen. Kijk dan nog eens in die hardware list. Geen vraagtekens daarna die aparte IDE controller erin doen. Dan zal hij zelf die controller installeren. Kijk dan of er nog steeds geen vraagtekens zijn. Zijn er wel vraagtekens dan daarvoor de driver opnieuw installeren met het knopje reinstall driver.

@King Dingeling
Heb dit gedaan

Nog steeds het zelfde probleem

Oke…waar staan nu de vraagtekens. Zoals het eerste plaatje?

Er zijn er meer die last hebben met Promise ide controllers volgens andere forms. Zodra mijn neef terug is van vakantie ga ik hem zijne IDE controller (andere merk) in mijne PC zetten en de mijne in hem zijne. Ben eens benieuwd dan.

Delete die losse controller in je hardware lijst. Neem de eigenschappen van die uitroepteken en update die driver met die lossen promise controller. Volgens mij moet dat het nu zijn.

Originally posted by King Dingeling
losse controller in je hardware lijst. .

???
de welke ?

Kan je even uitleggen welke controller in het plaatje staat en waar op het moederbord. Dus een interne (op moederbord) en externe (PCI slot).

Waar is die LSI controller in het plaatje gebeleven?