Programmeren

vbimport

mijn zoon van 10 wil graag programma,s maken.
Welk programma kan ik daar het beste voor gebruiken en waar vind ik deze ???
groetjes henk

Hij kan kiezen uit verschillende talen.
Het beste lijkt mij direct C++ te leren maar door zijn jeugdige leeftijd zal het wel nogal moeilijk zijn.

Een altermatief is delphi.

Ik wil niet dom overkomen, maar ik suggereer een makkelijke taal zoals Basic of Pascal. Ik weet dat dit hartstikke ouderwets is, maar hierin zitten wel de basisbeginselen en het is makkelijker te begrijpen dan Delphi of welke object georienteerde taal dan ook aangezien deze allemaal vrij complex zijn!

als je toch gaat basicen, dan zou ik het oude qbasic van dos nemen… kan je makkelijke boeken over vinden in de bieb of boekhandel…
ojaa qbasic zat bij het goeie aude dos… weet niet of ze het er nu nog bij windows hebben zitten

TdR ON TOP

Ik eb qbasic 4.5 hier…
die kan ook EXE files maken…
iemand interesse?, mail me…

Ik zit op een TI opleiding maar daar heben we ook nog gewoon PASCAL het is gewoon maar een beginers taaltje. Je kan beter eerst PASCAL leeren voor je met C++ begint

Ik zit in de eerste en tweede van TI - MBO(instroom vanwege een HAVO-diploma) en heb net Pascal afgerond, ben nu met C++ bezig en ben zelf met C++ Builder (en een beetje Delphi) aan het klooien. Veel dingen van C++ zijn compitabel met C++ Builder, en Builder is Windows programmeren!!!

Bij mij kun je de
Microsoft Visual Studio 6.0 inc MSDN bestellen!

Dit is alles wat hij nodig heeft!

het bestaat uit 5 cd’s en ik geef ze voor
45 piek inc verzend!

recessx@mailcity.com

CU