Programmatje om sleutels te deleten uit de registry en er weer toevoegen?

vbimport

Bestaat er een programmatje waarmee ik een bepaalde sleutel uit de registry kan halen en er een nieuwe sleutel aan toevoegen. Dit toevoegen kan via een .reg bestand aan te maken via kladblok, maar kan ik ook hier een sleutel via verwijderen.
Of moet ik hiervoor zelf een uninstall en install-programmatje schrijven. Zo ja hoe moet dit en met welk programma en waar kan ik dit dan downloaden.
Zou dit kunnen met Wise Installmaster 8.1? (Staat op TL50).

Beschrijving hiervan:

InstallMaster 8.1 is designed for experienced developers who want to create professional installations that distribute and update applications via the Web. By utilizing the power of the Web, InstallMaster lowers your
distribution costs and ensures your users are always working with your
latest software release. InstallMaster also creates smaller, self-installing
patches, which speed up download times. In addition to the ability to
create Web-based installations, InstallMaster also contains all the
functionality found in InstallBuilder.

je kan toch gewoon sleutels in je registry verwijderen en hier ook op gewenste plek aanmaken!?
start/uitvoeren/regedit… en dan zit je dus in je reg! :wink:

check http://www.tweakfiles.com maar es en zoek naar regcleaner… :smiley:

regcleaner is zeker de moeite om te proberen. Bij mij werkt het uitstekend

Ja dit kan wel met de hand, maar dat is em nou juist. Ik ben liever lui dan moe. Ik wil het dus perse met een programmatje doen.

Een programmatje dus. Wel het heet regedit, en simpeler kan echt niet. Je tikt op f3, voert de waarde in die je weg wil hebben. Je tikt op del bij al wat je ziet verschijnen . Je herhaalt voorgaande stappen tot dit ongelooflijke programma zegt " Het zoeken is voltooid "
Bijkomend voordeel; het kost niks, je hebt het al.

IDD Robshoek! :wink:

En dat progje RegCleaner is ook wel relaxed ja! :stuck_out_tongue:

Ja hallo, ik ben niet achterlijk regedit is een leuk programma maar dat bedoel ik nou juist niet. Zo’n game die zich installeert met install.exe of setup.exe en zich weer uninstallt met uninstall.exe verwijdert zelf een aantal (niet alle) regkeys. Maar hoe?

Als je sleutels wil inbrengen of verwijderen met een eigen installatie progje dan roep je regsvr32 op met de parameter

regsvr32 “programmanaam” om te registreren

regsvr32 /U "programmanaam om te verwijderen

Als je de andere parameters van dit windows onderdeel wil zien doe dan “start” -> uitvoeren -> regsvr32
Je krijgt ze dan in een kadertje te zien. Wil je echt grondig met dit soort spul aan de slag schrijf je dan in op de Microsoft Dynamic Library, een eindeloze bron van informatie voor deze en andere vragen.

Zo beter ??

Dit ziet er beter uit, ga het ff proberen.