Programma's verwijderen in winxp!

Ik heb onlangs de antivirusscanner Antivirus Expert (of AVX) geïnstalleerd op Winxp 2505 (RC1).

toen die na een tijdje allerhande fouten begon te vertonen besloot ik om via het Control Panel de Add/Remove Programs-link te gebruiken om die AVX te verwijderen.

Wat blijkt nu?
Die software staat nog steeds in de lijst en ik krijg hem niet weg, zelfs al meld de uninstallshield dat het de-installeren volledig gelukt is!!!

elke keer ik ga kijken na een uninstall staat die software gewoon opnieuw in de lijst.
Die software herinstalleren lukt ook niet want dan meldt AVX me doodleuk dat er al een versie staat op mijn PC !!!
Ik durf niet echt in het register van winxp te rommelen en ik krijg er kop noch staart aan :frowning:

Kan iemand me vertellen hoe het moet aub?

alvast bedankt,

Andros

Kan zo 123 geen oplossing bedenken.
Wil wel even melden dat ik in v2505 aardig wat foutjes heb ontdekt (dingen die niet/onvolledig werken enz.)!

Zou zeggen zorg dat je de fin in handen krijgt en ga die dan gebruiken!

Uhm, ik weet niet, maar het is toch vrij normaal dat een aantal dingen blijft staan dacht ik?

In win 98 heb ik dat ook heel vaak, en dan kun je zeg maar snel weer installen. Daarbij, als het programma zelf weg is lijkt het me geen probleem?

Originally posted by jojk
In win 98 heb ik dat ook heel vaak, en dan kun je zeg maar snel weer installen.

Soms kan dat niet hoor! Ken het probleem! Over het algemeen kan het niet zoveel kwaad overigens. In Win2K weet ik nog wel dat ik een keer geprompt werd dat er een programma in de lijst stond die er niet meer was en of Win die voor mij maar uit de lijst moest halen.

Check ff in de registry
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall
Daar staat alle geinstalleerde software. Haal de desbetreffende key weg en voila…hij staat niet meer in Add/Remove programs. :wink:

gewoon ff met regcleaner deroverheen gaan… :slight_smile:

bedankt allemaal :slight_smile:
ik heb de desbetreffende sleutel uit de registry verwijderd en het programma was direkt uit de lijst van Add/Remove programs verdwenen :slight_smile:

fijne mensen hier op het forum :slight_smile:
nogmaals bedankt allemaal voor de goede raad.

Andros