Programma voor cd hoesjes

Hallo,

Ik hoorde laatst van iemand dat er programma’s bestaan waar mee je cd hoesjes kunt maken waarbij je de cd titels niet zelf hoefd in te voeren maar alleen de map selecteren waarin de tracks staan. De track namen komen dan automatisch in het programma.

Wie weet waar ik zo’n programma kan downloaden want ik wordt gek van altijd alle nummers in te typen.

M.v.g
Boa

Nero kan dit volgens mij ook…Nero Cover Designer zit daar in. Daarmee kun je ook de lijst importeren, of het nu data of muziek is (voor muziek even een koppeling laten maken met de online muziekdatabase CDDB).

Sure, NCD kan dit prima…

Wat hiervoor ook een handig programma is (wellicht ietwat Spartaans, maar toch zeker interessant), is CDRLabel. Helaas niet gratis, maar wel gekoppeld aan FreeDB en de mogelijkheid om hele bestandslijsten in 1x snel te importeren. Het programma kun je hier halen: http://www.cdrlabel.com/

Het is overigens ook prima mogelijk om lijsten van dataschijven met Office te maken. Wanneer je een lijst van bestanden met de commando prompt maakt (bijv, indien je DVD station E: is, doe dan 1. E: en 2. dir >c:\lijst.txt), dan kun je met de filters van Excel hier prima een lijst uit destilleren en mbv bijv Word een cover maken. Deze lijst kun je natuurlijk ook naar andere programma’s overhevelen (bijv Photoshop). Doe ik al jaren :slight_smile:

Of je opent het lijstje in kladblok, waarna je de tekst kan knippen en plakken…
Ik gebruik hiervoor zelf Mediaface 4.01. Alle formaten voor hoesjes zitten hier in en in tegenstelling tot Nero, kloppen die ook.

kijk eens op www.music-wizard.com, niet gratis, maar wel erg compleet

Niet gratis???

Weg er mee dan…