Programma dat alle hardwareonderdelen maximaal gebruikt

vbimport

Goedenmiddag allemaal ,

weet iemand een programma die elke mogelijke issue van hardware (dus , schijf lees/schrijf , cpu gebruik , memory lees/schrijf , vga) tot het uiterste van de machine gebruikt. Een benchmark hoeft niet , niet nodig.

't gaat me namenlijk om de stralingsnivo's van de pc en monitor tot zijn maximum te krijgen om te kijken of het zaakje nog voldoet. Het programma moet dus continu alles tot het uiterste gebruiken.

Iets als 3dMark 2001 is dus geen optie (bijna geen schijf acties). SiSoft sandra tests lijken me ook niet te gebruiken (allemaal aparte tests).

Om wat voor machine gaat het?
Als het nou een ietsje oudere is dan kun je de diskstations natuurlijk een beetje beetnemen door een batchfile te schrijven die continu een directorie met veel bestanden van de ene partitie van de schijf naar de andere partitie jaagt.
Als je dan ook nog eens een dvd film gaat afspelen (eerst rippen zodat je alleen maar de film hebt) en die op repeat zet lijkt het mij dat zowel de hd alswel de processor en de grafische kaart en ook de soundkaart het toch wel aardig te verduren krijgen

Het is een Dell 340 (Pentium 4).

Misschien kan ik het beste dat kankeronderzoek programmaatje installeren , die pakt alle cpu tijd die over is :slight_smile:

En dan gewoon een demootje draaien.

of een paar benchmarks naast elkaar ?