Processor usage

zijn er programma’s waarmee je je “processor usage” kunt meten het liefst voor meer dan 1 processor

b.v.d.

Ik neem aan dat je een OS draait wat SMP ondersteunt… volgens mij zit daar dan ook altijd wel een tooltje bij om het te zien (bijv ctrl, alt, del in Winnt/2k/XP-pro of CPU flame in Linux)…

ik draai w2k maar zie met ctr, alt, del maar 1 processor terwijl er 2 inzitten dus ik wil het met een apart programma doen

Originally posted by bmad
ik draai w2k maar zie met ctr, alt, del maar 1 processor terwijl er 2 inzitten dus ik wil het met een apart programma doen

je kunt in de instellingen een vinkje zetten bij one graph per cpu , dan krijg je de performance van allebei te zien

als je een taak wilt laten lopen over 2 cpu’s dan kun je dat ook doen door rechtermuistoets op de taak te laten gaan en de taak verdelen over de cpu’s.

Originally posted by Mr. Belvedere
je kunt in de instellingen een vinkje zetten bij one graph per cpu , dan krijg je de performance van allebei te zien

dat weet ik , maar ik heb hem met 1 processor geinstalleerd omdat hij anders te instabiel werd en de 2de later bij geplaatst.
dus ik zoek een prog om als nog de performance van beide te zien :slight_smile:

In winXP kun je ACPI met SMP installeren ipv Single CPU…
kan dat met Win2k misschien ook ?

mischien wel als ik wist wat ACPI is en waar de afkorting SMP precies voor staat :slight_smile:

SMP = Simultaneous Multi Processing
ACPI = Advanced Configuration and Power Interface

en waar zou ik dat ACPI moeten kunnen vinden in win2k en hoe werkt dat :confused:

Originally posted by bmad
mischien wel als ik wist wat ACPI is en waar de afkorting SMP precies voor staat :slight_smile:

Als je nog is een afkorting niet weet heb ik wel een tip voor je:
http://www.webopedia.com/

Nu wil ik niet vervelend doen hoor, maar als je computer niet stabiel is als je installeert met twee cpu’s, zit er dan al van in het begin niets fout met je performance?
Ik heb zelf geen dual cpu-pc, maar ik vermoed dat het toch mogelijk moet zijn om ook te installeren met twee cpu’s.

er zit een verschil in core voltage tussen beide cpu’s dat is waarschijnlijk de reden van de instalibiteit :mad:

Hmm da’s niet echt een ideaal begin lijkt mij. Kan je een van de cpu’s niet ruilen voor eentje die identiek is aan de andere? Een stabiel systeem is toch wel de basis vind ik. Je vermijdt er veel problemen mee en je kan sneller andere problemen oplossen. Want bij een instabiel systeem weet je nooit zeker of het aan het systeem ligt of aan de component die niet wil werken.
Sorry dat ik afwijk van het subject.

heb het al gevraagd in vraag en aanbod :slight_smile: