Probs met installatie computer

ik moest vandaag een computer opnieuw installeren die alleen nog maar in veilige modus opstartte…

Specs: (voor zover ik weet)

• Pentium III 1000Mhz
    -128 MB geheugen
  • Windows ME
  • videokaart (weet niet welk merk)
  • ISDN adapter

nou, c schijf format gedaan, geboot van ME cd en geinstalleerd, maar als hij eenmaal geinstalleerd is, en windows moet beginnen met de hardware detectie enz, start hij weer in veilige modus op.
en ik kom er niet omheen, met bijvoorbeeld F8 te drukken en dan normaal te kiezen.
iemand enig idee hoe ik uit die veilige modus moet komen?

Euh, nee niet direct maar ik zou eerst es wat anders proberen.

Opnieuw format c: doen en dan een Win98 installeren die is meestal wat scheutiger met foutmeldingen geven (BSOD’s enz) en dan zou je daaruit kunnen uitvissen wat nu het probleem is.

Waar ik vanuit ga zou het evt. je geheugen kunnen zijn wat niet helemaal meer fris is.

Is die isdn adapter toevallig van TELES 16.X so of zoiets.
Dan zou ik beginnen met die eruit te trekken en dan het
hele zaakje opnieuw te installeren. En kijken of die het dan
weer doet.

Lijkt mij vreemd dat hij namelijk bij hardware detectie problemen gaat geven IVM geheugen. Ik denk dat als het geheugen stuk zou zijn dat deze al eerder installatie fouten zou genereren.

Gewoon lekker alle onnodige kaarten eruit halen en alleen met video kaart gaan installen. Want zoals het lijkt heb je ergens een hardware fout/conflict.

p.s. laat even weten wat het probleem was/is :slight_smile:

hij ziet gewoon 128 MB geheugen zitten, dus dat is niet kapot denk ik…

en ik heb al eens de isdn kaart eruit gehaald en opnieuw geinstalleerd…

ook is het probleem dat als ik opstart met een opstartdiskette, dan zorgt hij meestal dat de cdrom enz werkt in dos, maar nu krijg ik iedere keer de melding : Windows slaat de opstartbestanden over…
zelfs bij het opstarten van cdrom van WINME, die bootable is…

ik snap echt niet meer wat het probleem is…

Originally posted by happy_61
hij ziet gewoon 128 MB geheugen zitten, dus dat is niet kapot denk ik…

Dit is geen enkele garantie. Een analogie: ik zie een auto die geparkeerd staat langs de weg. Deze auto is dus in goede staat.

Je voelt natuurlijk aan je water aan dat dit niet kan kloppen. Test dus je geheugen. Memtestx86 geniet de voorkeur, gratis te halen op www.memtest86.com.

het probleem is opgelost, het was het toetsenbord… :S