Problemen met Windows ME

vbimport

De laatste 2 maanden heb ik ontzettend veel problemen met Windows ME. Regelmatig krijg ik de volgende meldingen:

• DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

• Invalid system disk
    Replace the disk, and then press any key

Ook hangt Windows regelmatig op met en zonder blauwe schermen. Een keer zelfs gehad dat het hele register kapot was, zodat opstarten in veilige modus niet meer werkt. Ik heb in de afgelopen weken Windows opnieuw geinstalleerd met format c: uiteraard. Maar de problemen blijven steeds terugkomen. Norton Windocter heeft al diverse problemen opgelost, maar Windows is nog steeds niet in orde. Met Norton Diagnostics heb ik alle hardware laten controleren, alles is in orde. Norton Antivirus (definities up to date) heeft geen virus gevonden.

Wie heeft er ook zoveel last van Windows ME en wat is er aan te doen?

Klinkt nie goed…

dus als ik het goed begrijp heb je problemen met het booten, van HD neem ik aan en soms kapt je hele pc er zelfs mee.
Ook na reïnstall zelfde probs.

Zou het misschien zo zijn dat een IDE kabel ofzo verrot is, waardoor je pc soms je HD niet ziet wat het boot-probleem zou kunnen verklaren en wat ook een oorzaak zou kunnen zijn dat je pc soms hangt. Als je je HD nm tijdens draaien los koppelt kapt ie er ook mee! Een haarscheurtje binnenin een kabel kan al voldoende zijn.

Helaas kan ik niet veel meer bedenken (heb wel een rijke fantasie overigens!), maar je kunt natuurlijk ff proberen je IDE kabel te switchen.
Misschien dat er nog meer dingen me te binnen schieten, maar dat hoor je dan wel.

Good luck ermee ieg! :slight_smile:

Thanx Wookie. :slight_smile:

Ondertussen heb ik een andere IDE-kabel erin gedaan en nu start ie in ieder geval elke keer weer op. De oude kabel had wat veel kreukels.

Om de een of andere reden heb ik in win me altijd fouten. als ik een clean install doe(heb meerdere me cd’s geprobeerd heb ook de originele) krijg ik dezelfde dag alwel weer een paar foutmeldingen. heb ik altijd gehad

Dat heb ik ook. Dat Windows niet meer reageert of zo. Nu voer ik regelmatig Norton Windoctor uit om de fouten te herstellen. Maar nog heb ik regelmatig last van dat Windows niet meer reageert. Ik heb al eens een keer gehad dat Windoctor bijna 200 fouten heeft gevonden. Is dit normaal? Ik merk wel: hoe meer programma’s je erop hebt staan, hoe meer problemen er komen. Wat zal Windows XP wel niet zijn?

Ik werk al een tijdje met XP en ben daar zeer tevreden over.
Met ME had ik ook elke keer gedonder nu doet hij gewoon wat hij moet doen. Het is wel even wennen in het begin. Ik had het idee dat het Teletubbies Windows was maar dat is maar even.

Originally posted by Ray of Light
[B]Ik merk wel: hoe meer programma’s je erop hebt staan, hoe meer problemen er komen. Wat zal Windows XP wel niet zijn?

Win xp is echt stabiel, ik heb in xp minderfouten gehad dan dat ik in een dag met ME had. ik draai graag xp, alleen sommige games lopen nog niet geweldig(heb zelf last van de texture rendering in maxpayne)

dus een advies, draai xp, en als je die “ff wennen zeer kleurige” look niet wilt kun je ook gewoon met de oude vertrouwde look draaien.

En mocht XP teveel van het goede zijn voor je systeem kies dan Windows 2000 ( als je die mogelijkheid hebt ) deze is ook zeer stabiel en je kunt zonder problemen een update binnen halen
van de Win Compagnie :slight_smile:

Ik heb Windows 2000 sinds kort ook geinstalleerd. Maar draaien de meeste programma’s erop? Tot nu toe draait Norton Systemworks 2001 gedeeltelijk. Dat is wel jammer. Ik heb gelezen dat Windows 2000 niet zo geschikt is voor midi, maar dat kan ik eens uit proberen.

ik heb de Invalid system disk
Replace the disk, and then press any key melding op me laptop waar ik win me heb geinstaleerd staan dacht even dat ie de geest gegeven had maar als ik het zo lees denk ik toch dat het aan de win me ligt.

Originally posted by RDJ
ik heb de Invalid system disk
Replace the disk, and then press any key melding op me laptop waar ik win me heb geinstaleerd staan dacht even dat ie de geest gegeven had maar als ik het zo lees denk ik toch dat het aan de win me ligt.

Ik denk dat dit weer een verhaal apart is en dat we die beter zouden kunnen oplossen in een aparte thread; wordt zo offtopic anders hè! :slight_smile:

Opzoeken in het groot woordenboek der verrotte OS’s.
WinME is Bagger, Shit, Rotzooi, Puin en een zoethoudertje voor consumenten omdat winXP wat langer duurde.
Met andere woorden WinME, weg ermee.
Je kunt beter win98se gebruiken voor spellen.
Win 2000 is perfect voor alle niet spellen.