Problemen met *.RAR files

vbimport

Ik heb een stel RAR files gedownload (8 stuks met de volgende syntax: 1_xxxxx.rar, 2_xxxxx.rar, enz.) die bij elkaar één grote MP3 file bevatten. Echter alle files hebben de extensie *.RAR en niet zoals meestal R00, R01 enz.
Als ik de eerste file open dan zie ik het inderdaad uitmaakt van een groter geheel (bij elkaar 113 Mb) vervolgens UNRAR en de optie alle files, komt de fout melding dat er geen R00, R01 file etc. kunnen vinden... logisch.

Ik de files 2 tm 8 hernoemd naar R00, R01 enz. en vervolgens weer UNRAR, maar dezelfde foutmelding...

Wat kan de oplossing zijn? hoe kan ik bepalen wat nu de R00, R01, enz. file's zijn? Of gewoon de zooi wegflikkeren en weer ergens anders vandaan zien te halen?

Soms kun je informatie achterhalen door het bestand te openen in een HEX editor, of gewoon in Wordpad (je ziet dan allerlei rare tekens, maar wellicht dat je informatie kunt terugvinden over welk deel van de archive dit is)

Hey, niet geschoten is altijd mis :wink:

bij meerdere volumes is die extentie tegenwoordig standaard… heb je nog PAR files kunnen downloaden ? want dan zou je een SmartPar kunnen gebruiken om de RAR files te fixen.

Volgens mij is het installeren van Winrar 3.0 niet nodig, maar ook dat kun je eens proberen…

heb je nog PAR files kunnen downloaden

die zaten er niet bij, heb/had trouwens nog nooit van “PAR” files gehoord…

WinRaR 3.0, ik gebruik nu geloof ik 2.8… maar dit is ook een optie, hex edit… pff als aller-aller-aller laatste!!!

Smartpar is een programma om .rar files aan te vullen of te fixen, dit is handig als je er een paar mist (als je van oa niewsgroepen download) een programma om ze uit/in te pakken kun je hier vinden.

Stel je hebt 25 rar files en het zouden er 30 moeten zijn, download de par files (meestal een stuk of 10) en de rar files worden daaruit gecreerd. Je snapt het al, als je veel download van Newsgroups dan kun je niet zonder dit programmatje.

Misschien is de melding die je krijgt te wijten aan de gebruikte letters, wellicht kun je de R00, R01 veranderen in r00, r01… het valt te proberen…

ik ga het vandaag of morgenavond proberen… heb inmiddels weer een paar tips ontvangen…

Je moet gewoon Winrar 3.0 installeren, als het dan goed is kun je ze gewoon uitpakken. Vanaf 3.0 is het geen R00, R01 enz. maar part1.rar, part2.rar enz.
Veel succes!!

Jepz, het is gelukt… idd WinRar 3.0 er voor nodig hebben!!

Thx