Problemen met plextor

Ik ben in het bezit van een plextor 16x 10x 40x. Hij deed zijn werk goed tot voor kort. Hij herkent geen cd’s meer (of soms wel maar heel traag) en als ik een cd brand staat er niet meer dan wat geruis op :confused: . Niet echt alles dus. Weet iemand hoe dit komt? Alle reacties zijn welkom.

Greetzzzz

Sorry but this is an English forum… But since I see you’re still a Rookie I will help you in Dutch :slight_smile:

Aangezien je in het CloneCD forum post neem ik aan dat je problemen hebt met CloneCD ? De grote vraag is dan meteen heb je dit probleem ook met andere brandprogramma’s ? Zo ja dan is je Plextor het probleem. Zo nee dan is CloneCD dat (al betwijfel ik dat)…

Back to English:

Please answer this first for us so we can help you further…

heb je eens geprobeert om firmware eroverheen te gooien?
het is een soort update van de hardware.
Deze firmware is te vinden op www.plextor.be (de benelux pagina)

De firmware laat je met betere kwaliteit branden, sneller branden, hij herkent meer cds en doet de lasercalibratie beter uitvoeren ( dit is om de perfecte brand instellingen te krijgen voor de lege cd die erin zit).

succes

Plextor rules!

Originally posted by Sorcerer
Plextor rules!

Ik weet dat je het heel gezellig hebt op je LAN en ik wil dit feit wat je noemt best ondersteunen, maar wat voegt dit toe aan de vraag? :stuck_out_tongue:

hmm.

Toch geen audio tracks aan het bakken met cdrwin toevallig ?
dan heb je een verkeerde serial gebruikt.

Audio branden max. op 4 speed

installeer cacheman http://www.outertech.com

gebruik voor audio cds met silver/green (philips silver premium)
let op de max. speed voor de cd´s, nieuwe philips is 16x

update je aspi layer

update je brand programma

draai windowsupdate

update je firmware
.
tja myn plex 8220 SCSI doet het nog steeds perfecto
:cool:

sorry voor de late reactie maar bedankt voor de raadgevingen.
Ik heb nu cacheman geïnstalleerd en weet écht niet wat dit programma af doet. Het versnelt je systeem, maar heeft dit iets met het kopieren te maken? wat Assi enz… allemaal is weet ik niet, ik ken van al die toestanden nl. niet zo veel. Wel heb ik heb het probleem al gedeeltelijk opgelost: Easy Cd Creator 5 werkt weer naar behoren :slight_smile: maar als ik een cd brand met andere brand-programma’s zoals onder meer fireburner, clonecd, cdrwin, enz… mislukt die cd telkens. Toch bedankt voor de reacties :stuck_out_tongue: