Problemen met pc @ win2k

Hey,

ik heb een probleempje met een pc van me. Hij doet de laatste tijd nogal vaag. Als ik gewoon in word ofzo zit te werken komt ie spontaan met een memory dump… blauw scherm enzo dus maar rebooten want ik kan verder niets anders doen…

Reboot > uiteraard wilt ie de schijf gaan checken op errors en loopt al bij de eerste dir vast en gaat niet verder…

Reboot > Ik skip dat scannen dan maar en ga gewoon verder naar Windows. Ondertussen hoor je af en toe dat de HD “overslaat” en als ik dan idle draai in windows piept ie soms.

Dus ik formatten en opnieuw installen en na de install piept ie bij het opstarten 2x. Het opstarten van windows 2000 dat scherm he…

Wat kan het zijn? Ik denk zelf dat de HD naar de klote is maar zou het ook iets anders kunnen zijn? Het moederbord / kabels ofzo?

greetz,

Edit:

==
Moederbord socket 370 ASKA
P2 Celeron 533
10 GB HD Seagate dacht ik
SCSI kaartje met plex 40x en yamaha 4416 burner
192 meg ram

nog meer info nodig ? ik hoor het wel

Ik ga nu ffe alles verder updaten op die pc en kijken wat ie de komende dagen voor fratsen heeft. Ik denk dat de HD op het einde van zijn leven zit maar dat weet ik niet zeker…

Ik had laatst iets soortgelijks. Het geheugen was naar de maan. :frowning:

Ik heb een proggie gedownd van de seagate site en dat proggie zegt dat ie defect is dus ja…

Nu dus nog advies voor een andere nieuwe HD.
Hoeft zeker niet groot te zijn. Draait alleen maar office enzo en af en toe een liedje downloaden maar meer ook niet

Ik ben deze tegengekomen.
Maxtor Fireball 3, 30Gb, 5400rpm, U-ATA133
81 pleuro en 3 jaar garantie.

Is dat een goed en betrouwbaar schijfje?

ik hoor het wel… :slight_smile:
greetz,

Originally posted by eMiNeM
[B]Ik heb een proggie gedownd van de seagate site en dat proggie zegt dat ie defect is dus ja…

Nu dus nog advies voor een andere nieuwe HD.
Hoeft zeker niet groot te zijn. Draait alleen maar office enzo en af en toe een liedje downloaden maar meer ook niet

Ik ben deze tegengekomen.
Maxtor Fireball 3, 30Gb, 5400rpm, U-ATA133
81 pleuro en 3 jaar garantie.

Is dat een goed en betrouwbaar schijfje?

ik hoor het wel… :slight_smile:
greetz, [/B]
Is wel een Oké schijfje. Maar zou toch voor hetzelfde geld een 40 Gb kopen van maxtor of IBM.

en waar koop jij die dan?
als ik deze koop is het + 5 euro verzendkosten he
dus niet duurder en ik kan hem nietophalen ofzo :slight_smile: