Problemen met m'n plextor brander

vbimport

Ik heb een 8/4/32A IDE Plexwriter en ik heb een probleem:
Ik kan geen images branden. Ik kan wel bestanden en muziek (WAV-files) rechtstreeks branden, maar als ik bijvoorbeeld een CD’tje wil kopiëren en ik maak een image dan krijg ik een foutmelding. Het ligt niet aan de software, want het is met ieder programma. De brander is net nieuw en het is al vanaf de aanschaf. Nog 1 ding: Als ik met audiograbber/audiocatalyst een CD wil rippen probeert hij eerst track 1 en dat lukt niet en hij gaat verder met track 2. Als ik dan meteen nog een keer probeer pakt hij track 1 wel. Ik heb dus het idee dat de brander moeite heeft met het lezen en schrijven van de lead-in en/of de eerste sectoren.
Wie kan mij helpen ???

wat voor cdrom heb je ?

Ik lees de CD’s ook met m’n brander

Welke software gebruik je?

Sorry dat ik het moet zeggen, maar die plextor brander van je is gewoon een kl#%*ding. Ik heb dat ding ook gekocht en de grootste tegenvaller was al dat ie niet werkte met Clonecd, kon ik wel overheen komen. Toen begon het gezeik met audiocd’s, die brandde ie alleen fatsoenlijk op 1 speed (daar heb ik geen 8speed voor gekocht)> Gelukkig heb ik hem om kunnen ruilen voor iets beters (en toch nog goedkoper ook (sony 8x4x32))

djrolo, als jij alleen audio op 1 x kon branden, was er toch iets grandioos fout, want ik brand met gemak 8 x audio en data.

By the way, waar kan ik zien of DMA aan staat??

Bij je system properties van je cdrom.

Een image branden doet een writer
meestal via DAO(Disk At Once), dit
is een andere manier van schrijven waarbij
ie de TOC eerst neerzet en dan past schrijft. (geloof ik).
Probeer eens Nero, 'k heb een plextor8/2 scsi, en daar werkt ie altijd prima mee.

Misschien moet je een firmware upgrade (www.plextor.be), als dat niet werkt hebben ze een RMA-service(je brander wordt opgehaald en binnen een week brengen ze 'm voor je terug)

Ik heb firmware update 1.05 gedownload en geinstalleerd, maar aan het einde van de installatie geeft hij een foutmelding:
update failed
Nog iets: bij mijn CD-Rom properties zie ik nergens DMA…

8/4/32A IDE Plexwriter kan wel met clone cd dacht ik maar ik weet het niet zeker en over deze brander ben jij de eerste die klacht ???

kijk hier voor meer info >>>>>http://www.cdmediaworld.com/

8/4/32A IDE Plexwriter kan wel met clone cd dacht ik maar ik weet het niet zeker en over deze brander ben jij de eerste die klacht ???

kijk hier voor meer info >>>>>http://www.cdmediaworld.com/

ok, misschien was ik niet duidelijk met cd-rom properties bedoel ik niet properties als je right-clicked op je cd-drive, maar via system properties(right click mijn computer) en dan bij cdrom --> properties.

En volgens mij wordt 'ie nog niet ondersteund door CloneCD, maar dat komt nog wel.

Djewst

Clonecd werkt voorlopig niet met de Plextor 8/4/32.
Dma aan of uit: Als je bij de eigenschappen van je cdrom geen keuzevak “dma” ziet wil dat meestal zeggen dat je geen originele Win98 drivers gebruikt, maar de drivers geleverd bij je moederbord. Die zorgen ook vaak voor de fouten die je meld. Originele drivers terugplaatsen kan zeker geen kwaad.

OK, thanx!
ik zal het gelijk effe proberen.