Problemen met mn brander

Hi beste forumleden

Ik wou laatst een bestand branden op mn dvd disc. Na het formateren kwam er een bricht van: Dit station is reeds in gebruik door een andere programma of proces. Wil je als nog door gaan. Ik heb op ja gedrukt en telkens bevriest mn scherm tot dat ik de dvd disc er uit haal. Ik had nooit problemen met die DVD disc. Ik ook eerder gebruikte DVD disc niet meer afspelen op mn computer. Dus heb ik een DVD re-rwightble gekocht ook die werkt niet. Maar ik kan wel een spel op DVD die ik gekocht heb wel afspelen.

Kun jullie mij alstublieft raad geven.

alvast bedankt

Hallo en ook jij welkom hier namens mij.

Allereerst is je verhaal een beetje vaag vind ik. Ik heb daarom een aantal vraagjes voor je.

Ik wou laatst een bestand branden op mn dvd disc.

1 Je ‘dvd disc’ is dat een writable of een re-writable?
2 Hoezo formateer jij je writables? in case of een writable disc is dat niet nodig.
3 Welk merk brander heb je en hoe oud is hij? ( niet dat leeftijd er toe doet weet ik uit eigen ervaring maar het kan wel schelen)
4 welk type media ( merk disks) gebruik je?
5 Heb je niet een andere brander of speler waar je je schijfjes in kan proberen?
6 Heb je al een keertje je brander doorgeblazen. ( niet met een compressor graag, maar laatje openen en gewoon ff stevig blazen)

Ik heb alleen het vage vermoeden dat je DVD brander de geest heeft gegeven.

Grtz Dúnedain

[QUOTE=Dunedain;2308503]Hallo en ook jij welkom hier namens mij.

Allereerst is je verhaal een beetje vaag vind ik. Ik heb daarom een aantal vraagjes voor je.

1 Je ‘dvd disc’ is dat een writable of een re-writable?
2 Hoezo formateer jij je writables? in case of een writable disc is dat niet nodig.
3 Welk merk brander heb je en hoe oud is hij? ( niet dat leeftijd er toe doet weet ik uit eigen ervaring maar het kan wel schelen)
4 welk type media ( merk disks) gebruik je?
5 Heb je niet een andere brander of speler waar je je schijfjes in kan proberen?
6 Heb je al een keertje je brander doorgeblazen. ( niet met een compressor graag, maar laatje openen en gewoon ff stevig blazen)

Ik heb alleen het vage vermoeden dat je DVD brander de geest heeft gegeven.

Grtz Dúnedain[/QUOTE]

hahaha ja sorry als ik nu mn verhaal lees is dat wel.

1.Ik gebruikt eerst gewoon writable DVD disc (Pleomax (samsung)). Deze wou hij niet meer afspelen en branden. Daarna heb ik een re-writable DVD disc gekocht (TDK).

1. Het doet het automatisch. In ieder geval vraagt het me altijd om te formateren. Al voorens bestand op te zetten.

2. LIght scribe geloof ik. Ik heb mn laptop pas vroig jaar augustus gekocht. Zou niet wetenhoe oud die software is. Maar productvversie is :1.18.6.1

4.zie vraag 1

1. Ja daar werkt het prima. Maar het wil nog steeds niet op mn laptop afspelen.

2. Ja dat heb ik gedaan.