Problemen met me NEC 3540

hallo allemaal,

mijn naam is Steve en ben 22 jaar oud

ik heb een vraagie ik heb pas een NEC 3540A gekocht en ben der tot nu toe niet blij mee,

ik heb een paar iso’s om te branden maar ik krijg ze niet normaal op dvd heb nu de nieuwste Firmware der op gezet maar nog steeds nix, hij brand ze wel gewoon met Nero 6 maar me dvd-speler/xbox herkend geen 1 schijfie

ik heb nu de blauwe arita 8x dvd+R schijven maar nog geen eentje werkt er,

iemand bekend met dit probleem

Hoi Steve,

Uit jouw omschrijving kan ik helaas niet afleiden wat het probleem nu echt is. Ten eerste zou ik graag willen weten om wat voor ISO’s het gaat.

Je kunt eens proberen om de schijfjes die je hebt gebrand op je PC af te spelen (ervan uitgaande dat je DVD video hebt gebrand). Werken ze op de PC wel, dan gaat het waarschijnlijk om een mediacompatibiliteitsprobleem tussen je lezers en je media. Zo niet, dan kan het bijvoorbeeld zo zijn dat de schijfjes die je hebt gebrand niet voldoen aan de DVD standaard (alhoewel het wel zo kan zijn dat de PC DVDs afspeelt die niet 100% voldoen aan de standaard).

Wat meer informatie dus graag: om wat voor ISO’s gaat het? Hoe heb je de ISO’s gemaakt? Weet je of ze werken wanneer je ze bijv met een virtual drive programma mount en aanspreekt? Wat voor media slikken je spelers wel?
etc… :wink:

het gaat om xbox bestanden, ik heb ze gebprobeert bij een kennis van me thuis en zijn brander brande ze wel (Philips DVDR824P), dus de image is niet beschadigd, en me xbox leest die Arita schijven wel,

als je nog meer wilt weten hoor ik het graag

als ik een dvd brand gaat me read buffer ook zeker 2x tijdens het brandproces helemaal omlaag en dan pikt ie hem weer op, ik weet niet of dat er wat mee te maken heb want ik heb er wel wat over gelezen

nu snap ik der nix meer van, ik heb nu me nec 3540 der uit gehaald en ff geruild voor een philips DVDR824P zit er nu in en werkt perfect dus ligt niet aan me systeem,

kan het zijn dat die nec schrijver m’n arita schijfjes niet ondersteund???

Ik gebruik dezelfde Arita’s en hier werken ze perfect. Ik heb wel een 3520 ipv een 3540, maar voor die schijfjes zou dat weinig uit moeten maken.

Probeer voor de grap eens op een lagere snelheid te branden en kijk eens wat er dan gebeurt…?

ik heb al op 2x en 4x gebrand, nog steeds geen resultaat,

ik heb denk ik nu echt alles al gebropeerd als het zo doorgaat is der denk ik 1 NEC 3540 minder op de markt te vinden…of heb iemand nog een idee wat het kan wezen???

Wat ik je vergat te vragen: werken die Arita schijfjes wel goed in die Philips brander?

ja die werken perfect in de philips,

en het raare is dat ik nu wel playstion spellen kan branden met me NEC maar op geen xbox spellen,

waar kan dat aan liggen??

Met “niet kan branden” bedoel je dat de schijfjes echt niet gebrand worden, of dat de schijfjes door de console niet (correct) gelezen worden?

ze worden niet correct door me console gelezen, maar als ik ze met die philips brand dan leest me console ze wel, en als ik playstion spellen brand met me NEC dan spelen ze ook gewoon normaal af dus ik snap het niet meer :sad:

Het is altijd al zo geweest dat consoles relatief gevoelig zijn voor gebrande media (daar zijn ze immers niet voor gemaakt). Met de PS2 heb ik zelf geen ervaring, maar ik weet wel dat mijn XBox op dat punt een kleine zeurdoos is ;).
Het ligt overigens sterk aan de Xbox drive die je hebt, de een is gevoeliger dan de andere. Heb je enig idee welk merk drive je hebt?

ik heb geen idee welke drive der in me Xbox zit, maar hoe kan het zo zijn dat ik met die philips brander nog geen 1 fout spel heb gebrand??

Zo 1-2-3 zie ik daar een tweetal mogelijke redenen voor:

1. De Philips brander brandt deze schijfjes beter. Aangezien XBOX drives vrij gevoelig zijn kan een klein verschil toch wel wat uitmaken.

2. Je hebt met de Philips andere ISOs gebrand dan met de NEC en toevallig waren die images die je met de NEC wegbrandde defect.

Hoeveel virtuele schijven heb jij op je computer aangemaakt?
Ik had met mijn nec 3520aw deamen en alcohol schijven aan gemaakt ongeveer 12 stuks.
De nec ging fouten op de dvd gooien, je kan dit controleren met de nero scan in tools.
Na de oude versie van nero te verwijderen(nero6) en de nieuwe nero 7 erop te zetten was het euvel nog niet verholpen.
Toen ik de virtuele schijven er allemaal uitgeworpen had brandde hij weer perfect.
Bij controle van scan had ik een kompleet groen grasmatje.Dus schijf perfect.
Hopelijk dat je hier iets aan hebt, als je virtuele schijven heb aangemaakt verwijder die eerst maar eens!! succes met je brander.

Probeer anders eens de nieuwste (aangepaste) firmware te flashen op de 3540 drive. Deze kan je o.a. vinden op mijn site (zie link in handtekening). Het kan maar net dat in de aangepaste firmware je Arita’s beter tot hun recht komen.

hoi…

ik kon vroeger wel xbox spellen branden, maar nu lukt het opeens niet meer… ik probeer ze nu te branden op precies dezelfde dvdtjes als vroeger, maar op de 1 of andere manier brandt mijn NEC 1500 ze niet goed, want mijn pc kan de spellen ook niet lezen. Het ligt niet aan de spellen, want ik heb geprobeer hetzelfde spel te branden die ik vroeger wel kon branden