Problemen met Mac G4

vbimport

Ik heb sinds kort zo’n apegeile G4 500 mHz, maar nog niet alles wil lukken.

Kan iemand mij helpen, bij Mac zelf snappen ze er nog minder van dan ik.

Ik kan mijn monitor (22 inch Iiyama) maar aansturen op 1024 x 768, terwijl ik volgens de specificaties van de videokaart tot 1880 x 1440 kan gaan.

Hoe sluit ik de DVD speler aan op mijn s-video ingang op de tv. Moet dit via de Firewire? Kan dit eigenlijk wel? Mac zegt van niet, maar dat geloof ik toch niet echt.

Alle hulp is welkom.

Thanx
Mudman

Heeft er hier nu niemand verstand van MacIntosh??
Ik ben trouwens ook mijn Firewire poorten kwijt, die zijn in het systeemprofiel nergens te vinden.

HELP !!

Jawel, ik ben Mac systeembeheerder.
Dat van die Iiyama monitor is raar, masar heb je in het regelpaneel beeld en geluid al eens aangevinkt om alle resoluties te laten zien? (Je kunt kiezen tussen “aanbevolen resoluties tonen” en “alle resoluties tonen”)
Kies je voor “alle resoluties tonen” dan zouden daar toch echt hogere bij moeten staan.
Over de DVD speler; je sluit een DVD speler niet aan op je TV, maar je sluit je videokaart aan op je TV! Als je geen S-Video of composite video uitgang op je videokaart hebt zitten kun je dus ook geen DVD op je tv bkijken. De enige oplossing is een andere videokaart in je Mac zetten waar wel een s-video of composite video uitgang op zit.
Firewire poorten kwijt? Waarschijnlijk staat de extensie die ze enabled niet meer in je extensiemap of heb je ze uitgeschakeld.