Problemen met kabelinternet

vbimport

Aangezien ik overtuigd ben van de voordelen van een internetverbinding via de kabel. Hoor ik toch vaak mensen praten over problemen bij het opstarten van het kabelabonnement. Problemen zoals: het continu vastlopen van de computter, internet dat niet meer werkt etc. etc.

Klopt dit, zijn er vaak problemen met kabelinternet?

Zo ja, zijn deze problemen van tijdelijke aard? Dus dat er na veel gepruts alsnog een stabiele connectie ontstaat.

Ik heb nog nooit probs. gehad met de kabel. Ik zit bij essent@home en gaat snel, om de maand of zo gaan ze bandbreedte vergroten en schoonmaken. Je krijgt dan een mailtje en dan kun je vanaf 10 tot 3 uur ('s avonds) niet meer internetten, maar ja die dag er na gta het wel veel sneller. Ik had eerst de dag na het onderhoud 712 KB per seconde!!!

Greetz,
RMX

Thanx voor je reactie, RMX!

Ik zit in de regio van Multiweb/Wanadoo dus als iemand daar ervaring mee heeft, graag…
(Of iemand die meer afweet van dit feit/ deze b*llshit en hij/zij daar mij graag over zou willen inlichten)

mzzl,
water

Ik heb hier ook nog nooit probs gehad, zoals vastlopen etc. Altijd fantastische snelheden met ESSENT@home. Maar volgenz mij is Wanadoo cable een onderdeel van Casema, je kent de verhalen over Casema (KaasHema, Casloma, Casuxma etc).
Greetz…

De Wanadoo sites zijn toch meestal een vande snelsten om muziek te rippen.

Ik heb bij essent geen problemen gehad.
Ik had mee van de eertse een abonnement als proef, en zelfs dat was goed (en snel!)

Het grootste probleem is dat het nog niet overal mogelijk is om op de kabel te gaan.

Greetz Reboq

ik heb wel af en toe problemen, vooral rond de weekends, woon in amsterdam. in the weekends valt de verbinding weg. maar als je dit meldt bij chello is het meestal binnen tien minuten geregeld. heb al 2 maanden kabel en tot nu toe 4 keer geen verbinding omdat kabel was overbelast.

Hier ligt sinds gisteren bij chello email er uit en op volgend forum kun je lezen, dat er meer zijn.
Al een paar keer totale storing gehad, die om 11 uur s’avonds begon en pas s’morgens hersteld werd.

Weet iemand of je in de gemeente ZEEVANG al kan kabel internetten?

Als je iets weet post het dan ff

bedankt,

rjager

Rjager: kijk eens op deze site www.kabelmodem.nl Misschien vind je daar wat info.

Effe voor de weet, waar ligt Zeevang??? Heb dus ff echt noooooooooooooit van dat plek gehoord.

Al deze reactie doen mijn hart goed!

maar het is dus waar dat CASEMA echt goed slecht is?

ZEEVANG ligt in de buurt van Purmerend en Hoorn en Edam/Volendam dus in Noord-Holland

Groeten,

rjager

Nee, Casema is niet goed slecht. Casema is echt heel errug slecht!

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by water:
[b]Al deze reactie doen mijn hart goed!

maar het is dus waar dat CASEMA echt goed slecht is?[/b]<HR></BLOCKQUOTE>

Rjager: internet via kabel wordt in Zeevang aangeboden door Sonera. Check deze site maar eens: http://www.soneraplaza.nl/help/1,1948,24,00.html

Dat wist ik ook al, maar sonera zegt dat het nog niet beschikbaar is in zeevang. Maar bij multikabel staat dat 1-7-2000 gereed moet zijn in ieder geval bedankt voor de info.

Rjager

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by RMX:
[b]Ik heb nog nooit probs. gehad met de kabel. Ik zit bij essent@home en gaat snel, om de maand of zo gaan ze bandbreedte vergroten en schoonmaken. Je krijgt dan een mailtje en dan kun je vanaf 10 tot 3 uur ('s avonds) niet meer internetten, maar ja die dag er na gta het wel veel sneller. Ik had eerst de dag na het onderhoud 712 KB per seconde!!!

Greetz,
RMX[/b]<HR></BLOCKQUOTE>

Nou ik zit bij een andere kabelboer en zal um toch eens vragen om dat bij ons ook eens een keer te komen doen, ff met de pijperaag erdoor of zo, want volgens mij is de lijn hier helemaal aangekoekt.

Portje*

Het ligt er maar net aan waar je woont. Ik heb ook Wanadoo (Casema) maar dat is nog best te doen, ik haal toch wel gemiddeld 9 KiloByte/s met downloaden. OK het is niet zo snel als andere kabelproviders, maar het is wel stukken beter en goedkoper dan via de telefoon. Ik weet dat het elders (bv. Den Haag) echt heel erg is, maar daar wonen dan ook veel meer mensen dan hier waar ik woon, en ik hoef mijn bandbreedte dus met niet zo veel anderen te delen.
Ik heb verder nog nooit problemen gehad met het opzetten van internet ofzo, dus dat zal ook wel meevallen.

Djewst