Problemen met de ECS moederborden

vbimport

In het begin kocht ik voor mijn klanten ECS moederborden. Waarom? Stabiel en goedkoop zie Tom's Hardware Guide site.

Maar ik krijg nu allemaal klachten binnen met dit type bordjes:

ECS K7S6A en de K7S5A.

De klachten zijn bijvoorbeeld:

• Low Battery volts of iets dergelijks..
  • Wrong Cmos Settings
  • Snelheid van de processoren halveren

:mad:

Ik heb er al verscheidene nieuwe batterijtjes ingezet van de bios maar zijn er meer mensen die hier last van hebben gehad?

Alvast bedankt voor reakties!

Greetings from here,

F.K.

tja, voor mij echt geen ECS meer (k7s5a). Misschien heb je mijn mb ook wel binnengekregen …
Wat waren de problemen :

• cmos battery low reeds al bij installatie wat tot gevolg heeft dat bios settings niet onthouden worden
  • ok, zelf effe nieuw batterijtje gekocht en geplaatst, resultaat : twee dagen later terug die melding (batterij moet dus ergens kunnen ontladen)
  • indien allebei de ide controllers gebruikt worden gebeurt het meestal dat bij het booten alles wat op een ide controller niet herkend wordt (na stuk of vijfmaal rebooten kan je geluk hebben dat de toestellen toch eens worden herkend)
  • tijdens het in bedrijf zijn (windows xp) de systeemklok juistzetten lukt maar plots springt hij terug naar zijn oorspronkelijk uur en datum zoals bij eerste install van bios

dan begin je te twijfelen : scheelt er iets aan de apparatuur of aan het moederbord. Verschillende soorten geheugen en hoeveelheden getest, apparaten op verschillende manieren aangesloten op ide controllers enz helaas …

nu is mijn moederbord binnen bij de handelaar en hoop ik dat ze een nieuw geven in garantie en zal ik hopelijk tot een overeenkomst komen met de verkopen om via wat opleg een ander merk van mb te krijgen.

aankoop gebeurde in het begin van dit jaar

je ziet dat er blijkbaar problemen zijn met deze moederborden :frowning: ze zagen er interessant uit qua prijs/kwaliteit maar nu zit ik al drie weken zonder mijn computer :frowning:

het systeem waar ik mb voor gebruikte :
duron 1200
2 * 256mb sdram
radeon 7000 64 mb
maxtor 30 gb
maxtor 80 gb
acer 12/8/32
hp 4/4/32

greetz
scooby2

Als Ecs moederborden dit soort reakties naar boven brengen :slight_smile:

Ik zou wel eens een hartig woordje met je leverancier gaan praten dat dit toch echt niet de bedoeling is. En gelij kECS eens flink bij de kladden pakken hoe dit toch allemaal komt.

Nu niet meteen het hele ECS over 1 kam scheren. AsusTek heeft ook wel eens problemen gehad met een moederbord (iets in de 2000 series geloof ik) en toen hebben ze de gehele lijn teruggenomen; Iedereen kreeg zijn geld terug. Zo kan het dus ook.

Misschien kun je ze gewoon allemaal omruilen voor goede exemplaren en nog wat compensatie krijgen ook.

:mad: Dit is toch de bevestiging van mijn bevinding wat betreft dit type moederborden. Ik ben vanmiddag naar de leverancier langsgeweest nadat ik nu wéér een systeem heb staan waar je helemaal gek van wordt! (ECS K7S5A) De genoemde klachten van die bios en batterijtjes maar ik heb er nu weer iets nieuws bijgekregen…

Ik heb nu een pc staan die de gekste foutmeldingen geven…

1. sommige progs. zijn niet meer te starten.
  2. processor halveerd soms squa snelheid.
  3. cdromspeler en writer worden vaak niet meer herkend.

en ik heb er dus toen alles van de harde schijf gehaald.
Een normale format uitgevoerd dus geen snelle format!

Ik wilde er toen Windows ME opzetten wat deze klant graag wilde hebben en toen begon het gedonder: toen windows allerlei toepassingen op het eind erop wilde zetten: allerlei rare .dll fouten!!! Direct dus tijdens de installatie van Windows ME!!!
Toen een andere cd geprobeerd met windows me en nee hoor weer dezelfde foutmeldingen tijdens de installatie van windows me!!! Toen ander geheugen geprobeerd… ales er weer af gehaald (v.d. harde schijf) en weer dezelfde fouten… Toen een andere harde schijf geprobeerd mischien was zijn harde schijf niet helemaal goed… ook dat hielp niet!!! Toen was ik ten einde raad!!! Als je niet eens Windows erop kan zetten dan houd het voor mij op!!! Toen toch maar Win 98 erop gezet en wéér dezelfde fouten!!! Nu ben ik vanmiddag naar de winkel teruggegaan en alles uitgelegd… Zeiden ze dat het aan de voeding lag… Dat zou kunnen want wanneer de voeding niet helemaal ok is dan krijg je geheid een onstabiel systeem! Dus ik heb voorgesteld aan mijn klant: een nieuw moederbord (de opvolger van dit type de K7S6A) en een nieuwe voeding van 350 watt. Het nieuwe type moederbord wat ikzelf ook heb kun je leuk mee overklokken en ik heb er absoluut geen problemen mee ook wat betreft het overklokken. Dit schijnt dus wel een goed bordje te zijn ik heb er spijt van dat ik dit type, de K7S5A destijds heb gekocht…:frowning: maar goed ik kan dit bordje inruilen met bijbetalen vor het nieuwe type de K7S6A en hoop dan dat de problemen opgelost zijn! De leverancier werd wel wat vervelend want hij zei er wel 100 van te verkopen per week en ik alleen kwam met deze klacht terug bij hem… Oftewel ik was een oetlul en kon er niks van dan ben je bij mij aan het verkeerde adres hier hou ik niet van want ik ben wel eerst een week me bezig geweest alvorens ik bij hem kwam aankloppen!!! Ok jullie horen wel of het wel goed gaat met het nieuwe type moederbord van ECS.

Alvast bedankt voor de reakties!!!

:slight_smile:

Wel leuk, ik kan me nog herinneren dat jij ook hier en daar riep hoe goed die ECS bordjes wel nie waren! :wink:

:o Dat klopt inderdaad maar toen bedoelde ik het nieuwe type moederbord van ECS: K7S6A dit zijn perfecte bordjes om mee te kunnen overklokken, deze heb ikzelf ook in mijn systeem zitten en werkt perfect. Zo heb ik mijn Athlon XP 1500+ overklokt naar 1800+ en dat werkt zonder problemen hier en wanneer ik de cpu zwaar belast komt de temp. niet verder boven de 41 graden, niet slecht lijkt me! En ik heb inderdaad de kast niet open…:slight_smile:

En even voor Mr. Belvedere: ik heb ECS een mailtje hierover gestuurd: ze hebben daar geen klachten over binnengekregen…:mad: Geen goede zaak dus om hier zo mee om te gaan want de klachten zijn er dus wel… Ok, ik verzin wel een passend antwoord hierop voor ze!

ok, hier het vervolg :
vandaag nieuw board gekregen (zelfde type maar met netwerkkaart nu) voorlopig werkt alles …

En ik hoop morgen (dinsdag) het nieuwe type bord op te kunnen halen en dat ik dan van die vervelende klachten af ben…:Z

F.K.

Dit bordje heb ik inmiddels opgehaald en… alles werkt weer perfect! By the way: dit tik ik in met een verbandje voor mijn oog ik ben onverwachts geopereerd aan mijn rechteroog dus ik hou het kort en sluit deze tread maar…!

Greetings from here…

F.K.