Problemen met brander!

Hallo beste mensen,

Ik heb nu ongeveer 2 jaar een barnder (Philips PCRW 1208) Ik heb er tot nu toe veel aan gehad. Maar sinds kort heb ik veel problemen, hij wil geen cd’s meer branden. Het probleem is begonnen nadat ik mijn harde schijf helemaal heb geformateerd. Maar daardoor komt het niet, want ik heb nog een computer en daar brand die ook al niet meer op. Ik krijg bij NERO een error melding: SCSI/IDE error. ook een timeout error soms. Als ik dan weer ga branden dan brand ie wel goed, maar meestal is dit niet het geval! Ik heb alle kabels precies zo aangesloten als het moet! Dat klopt ook wel, want na de software installatie geeft ie aan dat de brander succesvol is aangetroffen! Ik weet het echt niet meer… misschien is de brander versleten, maar kan dat?!? ik heb nog maar 100-200 cd’s gebrand,

Alvast bedankt,

Joachim

Amd Duron 1600+
Windows 98, 256 MB Ram
moederbord: k7sem

Heb je hem USB of FireWire aangesloten zitten? Anders kun je dat nog eens proberen om te switchen… Lukt dat niet denk ik dat hij idd overleden is …

Hij zit niet op de USB aangesloten, maar op de platte kabel in de systeemkast, switchen kan niet, want hij kan niet op de USB aangesloten worden, het is een interne brander. Maar ik begrijp niet dat die zo snel kapot kan gaan! Ik heb nog maar 100 cd’s ofzo gebrand. En de brander kostte 300 piek. Het ik net zo goed één van 110 piek kunnen kopen, of niet? Ik begrijp het gewoon niet,

mvg,

Joachim

Probeer even de Philips hercalibratietruuk :

1 : Zet je complete systeem uit
2: Druk de eject button van de recorder in en BLIJF deze indrukken
3 : Zet je complete systeem aan (houd die eject button dus ingedrukt)
4: Er zullen nu wat ledjes knipperen en na een seconde of 10 zal de lade van de writer uitschuiven ;laat nu de eject knop los.
Druk nog 1 maal op de eject knop om de lade er weer in te schuiven
5: reset je complete systeem.