Problemen met Booten Help

vbimport

hoi,

me zusje de computer loopt dus fast tijdens het opstarten
ze vertelde me een vaag verhaal dat ie vreemde geluiden maakte n begon te piepen daarna vastliep.

en als je hem nu opstart loopt ie vast tijdens het opstarten altijd op precies hetzelfde moment, ann het einde van mcafees geheugen scan.

wou de boel formatteren maar zover kom ik niet..... kan dus niet in msdos komen ..... eigenlijk alleen in me bios het is trouwens een pentium 2 233..... heb geen idee wat ik moet doen.

enig idee hoe ik dit zou kunnen fixen??? ze heeft nie echt geld voor een niewe hd,,,, dus hopelijk een andere oplossing
alvas heel erg bedankt

Hij komt dus wel door de geheugen test, maar blijft ergens hangen als besturingssysteem opgestart wil worden en McAfee even voor gaat?

Probeer het eens met een opstartbare diskette, of tijdens het booten op F5 danwel F8 te drukken en in Veilige modus te gaan, of per regel te kijken wat er na iedere regel gebeurt.

Welke Windows versie is het eigenlijk?

Wat gebeurde er het laatst voordat het fout ging?

bedankt voor de snelle reply tax…

ik bedoelde meer de virus scan van je bootrecord of whatever…dat mcafee doet wanner je opstart…
precies aan het einde hiervan loopt ie vast. [hij is nu dus nog niet opgestart, maar net voorbij het eerste scherm waar de systeemcheck etc gedaan word, de scan begint nadat je op del kan drukken om de bios in te gaan]

in de veilige modus kan ik dus niet komen…
boot diskette had ik daar niet bij de hand maar zal ik zeker nog proberen…

het is windows 98 [niet SE]

wat er precies gebeurde voordat het fout ging weet ik dus niet … was nogal vaag wat ze zei
maar het komt erop neer dat de computer een onwijs vaag geluid maakte en piepte enzo en toen volledig vastliep.
alvast bedankt

die piepjes zou op een geheugen probleem kunnen duiden.

Blijkbaar start McAfee op voor win.com wordt geladen…

Ben evenkwijt of Windows 98 nog met autoexec.bat en config.sys werkt, maar anders zou je daar even moeten kijken als je met opstartbare diskette bent opgestart.

McAfee is niet mijn favoriet overigens…levert vaker problemen op (met name oudere versies). Je zou AVP kunnen proberen of enkele gratis antivirus programma’s die je op dit forum met zoekfunctie misschien nog kunt vinden…

Succes

Indien die fout met die gekke piepjes maar 1x is voorgekomen kunnen er heel wat oorzaken zijn voor dit soort problemen:

[ul]
[li]schommeling in de netspanning
[/li][li]defect geheugen
[/li][li]te hoge systeemtemperatuur
[/li][li]defecte insteekkaart
[/li][/ul]

Dit zijn echter maar wat voorbeelden! Er kan altijd nog veel meer aan de hand zijn (niet dat ik je ongerust wil maken:))…

Indien je je geheugen wilt testen, neem dan ff Memtestx86 van www.memtest86.org!

je kan ook eens kijken (in de kast) welke boodschap er op de led komt (uitleg vind je normaal in het boekje van het mobo)
Hier krijg je dus de POST (power on self test) als het een geheugen probleem is zou je dus dit hier makkelijk kunnen terug vinden.

vb. post “E7”

welke mobo heb je??

misschien is proberen om de virus scan op disable te zetten in zijn bios.

En het geheugen eens met een ander uitwisselen

Mzl

… geboot met een diskette en dat mcafee eraf gegooid…doet het nu weer prima

bedankt voor al de replies !!!