Problemen met afspelen avi/mpeg

vbimport

Ik heb de laatste tijd nogal wat avi en mpeg bestanden die ik niet af kan spelen, mijn mediaplayer probeert dan een "codec" te downloaden, maar dan krijg ik of de melding niet gevonden, of hij kan het nog niet afpelen. Is er een programma waar dit geen probleem mee is, of een site waar ik deze "codecs" kan downloaden ?

Staat je firewall het toe?
Ik heb zelf ook regelmatig dat Atguard vraagt of ie iets mag downloaden, als ik dan nee aangeef dan kan ie het niet afspelen.

Probeer anders versie 7 beta van MS eens, die schijnt nog weer meer te kunnen, maar ik heb het zelf nog niet geprobeerd.

Da_Taxman

Mijn firewall staat het toe, hij gaat het wel proberen te downloaden, soms kan hij er gewoon geen vinden, soms wel, maar dan werkt het nog niet, en mediaplayer 7beta had ik al geprobeerd, maar was niet de oplossing.

toch bedankt.

Quicktime?
Xing MPEG Player?

Verder weet ik eigenlijk geen spelers voor dat soort mediabestanden…

Da_Taxman

misschien realplayer ? http://realguide.real.com/welcome/?p=minp

Welke versie heb je van Windows media player
6.4 is de laatste.

Ik heb realplayer geprobeerd, zonder succes, en ik heb ook de nieuwste versie 6.4, die xing player waar is die te vinden ?
Hij staat wel op TL14 of zo, maar die heb ik niet.
(volgens mij ligt het niet aan het bestand, want ik heb ruim 60 bestanden die ik niet af kan spelen, en honderden die wel lukken).

Met Quicktime kom ik al wat verder, die speelt van veel bestanden het geluid wel af.
(waar kan ik quicktime pro krijgen)?

[This message has been edited by gex (edited 10 May 2000).]

ALs ik een nieuwe AVI file wil afspelen met Windows Media player 6.4 (heb ook ene oude Jet Audio). Dan wil media player naar internet gaan om een geldige decompressor te downloaden maar dat lukt niet.
Weet iemand wat verkeerd is ?

Ps: ben nu bezig om Windows Media player 7.0 beta aan het downloaden

dat gaf hij bij mij ook aan maar toen ik ik smrfix gedownload en geinstalleerd. toen draaide hij hem zonder probleem.

Paultje66, dat smrfix, wat is dat, en waar is het te downen.

Weet er nu niemand een oplossing voor het afspelen van avi/mpeg ?

Wat is dus ook dat smrfix waar paultje66 het over heeft ?

HELP!

Koop je gewoon een mpeg2 kaart en draaien maar als je handig bent doe je meteen ook een dvd drive kopen. Echt waar super kwaliteit (tenzij je baggere kwalitiet filmmateriaal hebt).