Problemen met ABIT BE6II enUDMA66

vbimport

Ik heb een ABIT BE 6-II moederbord en een Maxtor 20Gb HD. Wanneer die in udma66 staat loopt de pc vast (max 2 min/in dos). Ik kan zlefs win98 niet installeren. Wanneer ik de hd dan in udma 33 zet en dan win98 installeer lukt het wel. Wanneer ik dan weer de udma66-controller installeer loopt de pc weer vast. Wat is de oplossing hiervoor?

Bedankt op voorhand

hoi nog bedankt voor naphack sorry dat ik zo laat ben maar ik zat de hele week in het buitenland en had geen tijd om je te bedanken
ik heb ook geen oplos. voor dit probleem maar als ik je ooit eens terug kan helpen zou ik dat zeker doen mazzel

smitstra

Gebruik je wel een UDMA 66 IDE kabel? deze kun je herkennen aan de blauwe en grijze contacten en de dubbele aders.
Dit is een vereiste!
Heb je hem wel op de juiste IDE controller aangesloten?
Heb je de HighPoint66 drivers wel geinstalleerd?

Ik moet meer info hebben, anders kan ik je niet helpen.
Ik heb zelf ook een BE6-II met een Western Digital UDMA66 schijf eraan en het werkt prima.

succes

Dat is dus een nieuwe pc (zelf ineengestoken)
Dus er staat niets op. Wanneer ik nu windows wil installeren loopt hij al tijdens scandisk vast, na het formatteren, m.a.w. zeer geregeld (niet bepaald tijdstip). Wanneer windows nu volledig geïnstalleerd loopt hij vast bij de eerste maal opstarten van win98. Hij loopt altijd vast nadat hij de plextor-cd-r (IDE) gecontroleerd heeft.

Ik heb de blauw-grijze kabel gebruikt. Blauw op moederbord en grijs aan de hd. En de highpoint-drivers kan ik dus nog niet installeren want ik geraak niet in windows.

De configuratie van de pc is de volgende:
ABIT BE6-II
PIII 600 EB 133Mhz
128Mb 133Mhz
Diamond St III S540 32Mb
Creative SB 128 PCI
Tornado 56k6 PCI
CD-RW Plextor 8x/4x/32x
Maxtor 20 Gb UDMA 66
Toshiba 48x

PS: ik heb al alle kaarten en overbodige apparaten uitgehaald en met een basisconfiguratie gestart, maar dit is het ook niet. Ik heb hem nu geïnstalleerd op udma33 en werkt perfect. En ik heb al zo’n 50 pc’s in elkaar gestoken (als je denkt dat het dat is)

Ik heb dit probleem ook nog eens gehad met een symbios SCSI. Liep ook altijd vast na het controleren van de cd-rom.

Ik geloof best dat je pc’s in elkaar kan zetten, dat is niet zo moeilijk.

Ik heb ook dit soort problemen gehad, maar alleen in Windows. Bij het booten liep hij vast nadat hij m’n hp8100 had gezien.
Ik heb heel windows opnieuw geinstalleerd en toen deed ie het wel goed.

Onze systemen lijken wel op elkaar.
ik heb PIII 667 133mhz
64Mb ram 133mhz
SB 128 PCI
Plextor 8x/4x/32x

hehe. maar los daarvan, heb je al geprobeerd NU de HD op de UDMA 66 controller te plaatsen?

TIP: Je kunt ook in je bios wat settings nalopen want je moet geloof ik wel UDMA66 enablen.

succes

Ik heb een gelijkaardig probleem, maar enkel in win 2000

in 98 werkt alles perfect
als ik daarentegen win2k installeer met mijn seagate baracuda op udma 66, installeert alles vlekkeloos, maar na de laatste reboot krijg ik van win2k een bericht bij het opstarten : Blauw scherm, Couldn’t access boot drive

ik gebruik een abit BE-6 MB met een intel 600 erop.

poorplanter

ABIT is een gewoon mid-range moederbord met een grote naam. Heb je ooit al eens een ABIT moederbord geweten in een server? Ik niet. Ik heb al enkele pc’s met abit moederbord geïnstalleerd en die werken niet naar wensen. Hetzelfde voor MSI en al die andere kutmerken. Het enige degelijke moederbord is FIC. Geloof me maar. Koop eens een FIC en je zult het verschil merken op alle gebied en zeker wat stabiliteit betreft. http://www.fic.com.tw

Waarschijnlijk ligt het aan je UDMA 66 kabel. Had ik ook probelemen mee met mijn Abit BE 6-II. Steeds van die vastlopers en windows die niet opstart. Toen ik 'm ging ging ruilen, was er net iemand voor me geweest met hetzelfde probleem. Waarschijnlijk een fabricagefoutje in die kabel of zo. (Bij mij zat er een klein gaatje in) Dus mijn advies: probeer een nieuwe kabel.