Problemen bij het lezen van DVD+R

Heb namelijk een Philips DVDRW416 en nam er vandaag een stapeltje films bij (allemaal op DVD+R geschreven) en van de 6 schijfjes kan mijn dvd writer er maar 2 lezen bij de 4 andere geeft ie dat er geen schijf inligt. Nu op zich mss niets speciaals kunnen wel slechte media zijn of zow was het niet dat ik vorige week aardig wat problemen had met het afspelen van een originele dvd pas nieuw gekocht in mijn pc, die op ps2 zonder probleem speelde.

Een collega op het werk beweerde dat haar man een virus had waardoor de schrijver blokkeerde en die vaak niet meer wou lezen/schrijven.

Nu vraag ik me af of jullie enig idee hebben…
(Firmware is 1.2 laatste versie als ik me niet vergis en wat ik probeer te lezen is TDK 1-4x +r)

Ik heb dezelfde writer en omgetoverd naar een Nec 1300A , gaat nu een stuk makkelijker met inlezen en schrijven van dvd’s.

Omgetoverd als in andere gekocht of … ? :wink:

Waarschijnlijk heeft Mr. B. zijn drive geflashed met een NEC firmware (waarop de Philips is gebaseerd?) waardoor deze nu als een NEC drive wordt herkent door het systeem (en zich ook zo gedraagt). Deze firmware flashes zijn niet zonder risico maar vaak wel lonend…

Voor het hoe&wat verwijs ik U naar hier.

Komt U er niet uit , dan hoor/lees ik het wel.

Het enige nadeel dat ik ondervind is , dat de Justlink feature niet (goed) werkt. Als je alles lokaal (dus of Nero cached alles of je hebt de data op dezelfde pc staan als waar je writer in zit) schrijft is er geen probleem.

Thanks dat is wat ik wel dacht maar was niet zeker of het mogelijk was, straks eens proberen :wink:

Hmz werkt blijkbaar toch niet, als ik de oude firmware probeer te saven geeft ie een error in de aard van
DVDRW416 P1.2serienr
ERROR: Drive is not responding correctly
ERROR: Download aborted

Philips DVDRW416 P1.2AH510346000476
ERROR: Drive not responding correctly
ERROR: Download aborted

this mean it aint working with my version of drive or something really wrong with it? :stuck_out_tongue_winking_eye:
Tried upping the firmware i got from the philips site afterwards too it worked, and tried again then but made no diff

Vreemd , het werkte bij mij prima met de flashtool in de link. Werkt wel alleen onder MS-DOS natuurlijk , niet in een dosbox en/of command prompt.

Doe het vanaf diskette met de files die jij gepost hebt in die andere thread :wink:
Misschien eens overwegen voor een exchange procedure (philips ruilt deze producten toch om vaak zelfs voor een volledig nieuw exemplaar)

Hmm, het kan zijn dat je een ander type 416 hebt , maar dat lijkt me sterk. 416K is bij mijn weten aleen voor Benelux markt. Flips doet inderdaad niet zo erg moeilijk met garantie , maar of je hem nog omgeruild krijgt na flashen ben ik niet zo zeker van. Normaliter is zelfs bij een legale flash en firmware de garantie verlopen van een writer.

nu weet ik niet hoe het systeem bij jullie werkt maar bij ons is het zo dat dit een rma procedure is die gewoon aangemeld word, de nieuwe writer word geleverd door DH(hel)L :stuck_out_tongue_winking_eye: en deze nemen dan de oude mee, en kunnen zij dus zelfs naderhand pas zien of ie geflasht is of niet :wink: (en dan ben ik al lopen met de nieuwe :wink: maar naar mijn weten heeft philips nog nooit ons (winkel waar ik werk) aangerekend voor een writer die geflasht is (natuurlijk wel als het defect gevolg is van het flashen)

nu moet ik wel zeggen dat vooraan op de drive slechts DVDRW416series staat, geen K :wink: even pc opendraaien en zien op de writer :wink:

EDIT: op dvdwriter zelf staat ook gewoon model nr DVDRW416

na wat rondkijken op altavista kwam ik uiteindelijk uit op:

There are actually 2 versions of the philips 416 namely the 416K version and the 416N version, the box in wich it comes can say 416K but it’s a 416N (check in windows system/hardware or at pc startup).
This is (416N) the NEC version, an this one can be flashed with the hacked NEC 1300A firmware.
There’s also a new firmware for the 416K (wich cannot be used at the 416N) on the philips site.