Problemen adsl

Hallo ik heb een probleem en ik kom er echt niet uit:(
Misschien dat iemand hier een ideetje heeft.

Ik heb xs4all fast adsl.
Dit is na de upgrade een 4096kb down en 640kb up geworden.
Alles draaide perfect.
Mijn pc staat bijna dag en nacht te downloaden en ineens zag ik dat mijn download snelheid nog maar 220kb was.
Ik dacht ach boeiend het zal wel erg druk zijn op de nieuwsserver in de vs.
Dus na een weekje ging het nog steeds zo langzaam.
Keek ik in mijn speedtouch 510 adsl modem/router
en zag ik dat mijn verbinding nog maar 2048down en 320 up was.
Ik xs4all bellen die zeiden nee meneer u heeft gewoon een fast abbonement en er is geen opdracht geweest om uw abbonement te downgraden en hier zit alles goed. U moet kpn hebben.
Ik kpn bellen precies hetzelfde alles zit goed u moet toch echt bij de isp zijn.
weer xs4all bellen nee het is echt kpn ze wouden zelfs een klacht indienen tegen die persoon van kpn die mij doorwees.
lekker belangrijk dat schiet ook neits op.
kpn belt mij nu pas over dik een week terug wat het kan zijn maar ze hebben geen idee.

Ik draai op windows 2003 al een aantal maanden geen problemen mee gehad.
ik dacht misschien ligt het aan mijn pc dus een andere pc gepakt modem aangesloten nog steeds niet goed.

wie zou mij kunnen zeggen wat het zou kunnen zijn.
Ik baal er opzich best wel van…
sorry voor het lange verhaal maar hoop dat iemand iets weet.

Alvast bedankt

Bizar[BAR]

Mjah een andere pc pakken heeft geen nut hoor aangezien je modem de lijn beheerd en niet je pc.

Dus een ander modem zou een oplossing kunnen zijn, maar als je modem idd aangeeft dattie een langzamere lijn aantreft dan zou het je lijn echt wel moeten zijn en moet je toch wachten op uitslag kpn/xs4all.

Kweet het kan lang duren maar vaak heb je dan wel wat :slight_smile:

van die pc dacht ik ook al maar ik kreeg volgens mij echt zo’n blond trutje aan de telefoon.

Zegt ze om je snelheid goed te meten moet je ons 10mb test file downloaden.

zij:’‘spreedtest.nl zit er vaak naast’’.
Ik:’’ ja maar toch geen 210 kb’’.
zij:’‘nou dat kan best wel eens’’.

toen dacht ik echt ohw wat een helpdesk.
maar ze is blij dat ze werk heeft:p

ik heb net xs4all ook weer gemaild met ongeveer dit verhaal
dus misschien dat mail mail nu niet bij die bimbo komt.
want het scheelt wel degelijk als iemand je helpt die er ook echt wat vanaf weet.

thanks voor je reply

en wachten duurt zo lang:iagree:

Ik zou d’r geen bimbo noemen als ik jou was , de mensen van XS4all hebben een behoorlijke technische kennis. Zelfs de dames.

Enfin , dit lost het probleem natuurlijk niet op , dus laten we ns kijken.

Allereerst. Is dit een gehackt modem of zit er nog de gewone firmware in ?

Heb je ook al eens geprobeerd de verbinding te verbreken en daarna opnieuw in te bellen ? (jawel , dat heet nog steeds bellen bij adsl).

Heb je IPv6 aanstaan bij je xs4all instellingen ?

Vraag anders aan xs4all eens een ander ip adres , misschien dat er een (sub) site is , die jouw ip niet zo leuk vindt ?

Verder kan speedtest.nl er wel degelijk naast zitten hoor. Een verbinding is maar zo snel als zijn zwakste schakel.

En tot slot: Ik ben ook al een weekje aan het downloaden op newszilla , en dat was inderdaad een paar dagen geleden even in een dip. Veel verbindingen werden niet meer geaccepteerd. Ik denk dat de server het even druk heeft :slight_smile:

Oei ik raak je met mijn bimbo uitspraak. echte slimme dingen zei ze niet. dan zeg ik het zo.
xs4all vindt ik verder wel top hoor dat is het niet.

Ik heb net de firmware vervangen met een originele update van de speedtouch site niets gehacht dus netjes uit het menu van de cd geupdated. hielp niets

Het opnieuw inbellen heb ik ook al een aantal keer geprobeerd.

Ipv6 staat niet aan bij mijn instellingen.
kan ik zo wel eens proberen.

ip adres kan ik wel aanvragen maar zou ik daardoor in mijn modem ook de helft van mijn snelheid te zien krijgen?

En over speedtest.nl het is niet helemaal precies maar het scheelt geen 210 kb normaal haal ik 425 ongeveer, nu 210-215

en ik download niet meer op newszilla heb een payserver in de vs nooit meer dat er iets niet is of te ver incompleet op een dvd heb ik meestal geen of 1 par file nodig. geen datalimiet echt een aanrader!

[Oei ik raak je met mijn bimbo uitspraak. echte slimme dingen zei ze niet. dan zeg ik het zo.

Mij raak je er niet mee hoor :slight_smile: Maar om gelijk iemand af te kraken ben ik meestal geen voorstander van.

Ipv6 staat niet aan bij mijn instellingen.
kan ik zo wel eens proberen.

Nou , je hoeft het niet te gebruiken. Ik vroeg het , omdat ipv6 nog steeds een beetje expirimenteerfase is. Misschien had je het juist wel aan staan.

ip adres kan ik wel aanvragen maar zou ik daardoor in mijn modem ook de helft van mijn snelheid te zien krijgen?

Een nieuw ip adres is in ieder geval nog “niet goed bekend”. Dit kan dus (verkeerde) caching , routing en dergelijken uitsluiten. Ook handig voor ip bans :slight_smile:

En over speedtest.nl het is niet helemaal precies maar het scheelt geen 210 kb normaal haal ik 425 ongeveer, nu 210-215

Da’s natuurlijk een wezenlijk verschil, maar dan nog hoeft dat niet altijd aan de provider te liggen. Als je ook zo’n “beroerde” snelheid haalt op de ftp server van xs4all , dan klopt er gewoonweg iets niet.

en ik download niet meer op newszilla heb een payserver in de vs nooit meer dat er iets niet is of te ver incompleet op een dvd heb ik meestal geen of 1 par file nodig. geen datalimiet echt een aanrader!

Klinkt interessant ? Prijzen ? linkje ? Hoeveel threads tegelijk (Bij newszilla mag ik 3 threads tegelijk doen). Snelheid voldoende voor ook basic adsl ? (1mbit)

Dat kastje-naar-de-muur verhaal is op zich wel te begrijpen.

Xs4all is een internet service provider. Zij regelen de aanmelding en afhandeling , maar niet de infrastructuur voor het grote boze internet. Dat doet MXStream -> kpn dus.

Dan nog ben ik van mening dat ik als klant echter mijn gram moet kunnen halen bij mijn provider. De provider regelde immers ook de mxstream aanvraag voor me ?

ik kraak haar niet af maar als ik iets weet hoe het zit en ik weet dat ik het goed heb en vertel het tegen haar en ik ben gek. dan mag het. misschien is ze verder wel lief, of knap nog leuker:rolleyes:

ipv6 zet ik niet aan in windows server 2003 best lastig

nieuw ip kan ik vragen ip bans heb ik nog niet… ik ben altijd lief op internet:D

en over de payserver…
6 threads
met een 8mb lijn haalde ik 780kb
hier thuis zit ik met mijn goede oude verbinding continu op 430kb
40 dollar per 3 maanden 15 per maand iets minder in euro’s
wat ik er nu allemaal compleet afhaal is het voor mij dubbel en dwars waard.
ook goed is hun 24 uurs helpdesk via een chat 1 bij 1 chat hoor.
www.usenetserver.com

ik vind ook dat xs4all erachter aan moet gaan.
dus ben het helemaal eens met je daarover.
dat heb ik ook even gemaild naar ze…
iets vriendelijker en zonder het woord bimbo:o
ik bestel bij hun adsl hun maken het ook met kpn in orde dan moeten ze ook moeite doen om het op te lossen voor me.
ik betaal 80 euro per maand dan mag je wel wat verwachten…

Originally posted by Bizar[BAR]
en over de payserver…
6 threads
met een 8mb lijn haalde ik 780kb
hier thuis zit ik met mijn goede oude verbinding continu op 430kb
40 dollar per 3 maanden 15 per maand iets minder in euro’s
wat ik er nu allemaal compleet afhaal is het voor mij dubbel en dwars waard.
ook goed is hun 24 uurs helpdesk via een chat 1 bij 1 chat hoor.
www.usenetserver.com

//offtopic geleuter//

Klinkt goed , alleen vind ik het toch wat prijzig.

Wat gebruik je eigenlijk als newsreader ? Ik gebruik (nog steeds) Grabit , wat prima voldoet.

Overigens moeten we het hier niet gaan hebben over illegale content natuurlijk , da mag nie.

//end offtopic geleuter//

Laat ons het antwoord van xs4all weten , misschien dat meerdere cdfreaks lezers er mee geholpen worden.

Joehoe hij doet het weer!!!
na eindelijk een persoon van de technische afdeling gesproken te hebben die de problemen in de centrale oplost is het verholpen.
door een administratieve fout was mijn verbinding gehalveerd.

dus hij doet het weer goed!
helemaal blij weer
gaat weer lekker met 440 kb:D

ik had nog gereageerd op het off topic geleuter naar je pm dacht ik…:wink:
\maar ja ga weer verder met downloaden:cool: :cool:

dank jullie voor de reacties

Om nog even terug te komen op die testen van Speedtest.nl; als je een goede test wil doen dan moet je deze is proberen: http://test.caiw.nl/
Die vertrouw ik aardig, haal daar altijd goede snelheden.