Probleempje!

vbimport

Ik heb laatst een bericht gepost wat ik zou kopen!
> 1 AOpen Miditower ATX HQ45 Blue 250Watt 149,00 149,00
> 1 Cooler Master DP5-6H51, FCPGA, Socket-A, 29,00 29,00
> 1 256MB PC133Mhz SDRAM 169,00 169,00
> 1 Maxtor DiamondMax Plus 60 40.9GB 7200RPM 429,00 429,00
> 1 Asus A7V133, Socket-A 409,00 409,00
> 1 AMD Athlon Thunderbird 1200Mhz (266Mhz) 509,00 509,00
> 1 Asus AGP-V7100 GeForce2 MX Pure 32MB 289,00 289,00
> 1 **** ASSEMBLEREN **** 50,00 50,00
> 1 Orderkosten 25,00 25,00
dat dus

Maar ik heb nu mijn cdrom/writer overgezet en alles aangesloten, en ik kan hem niet opstarten ik hoor alleen een vaag gezoem?
Wat is er mis/
Ik had hem ook voordat ik de writer/cdrom erin had gedaan aangesloten, maar hetzelfde probleem!

MVG NILIS

Deed de PC het daarvoor wel?
De stroom doet het, maar de rest niet (vandaar alleen het gezoem).

Kijk of alles goed aangesloten is (kabels, jumpers etc.)

Ik bel morgen de online shop!

P.S.
He Tax! Heb je het nieuwe PSV uitshirt al!

Gaat de PC wel aan (gezoem) maar hoor je verder niets van piepjes? Dan gok ik erop dat de CPU niet goed in de socket zit…

De computer gaat niet eens aan, je haart dus alleen dat vage gezoem van de voeding!

Ik heb de videokaart gechecked en die werkt goed!

Waar ligt het aan?

Als je voeding aangaat betekent ook dat je moederbord stroom heeft. Aangezien een ATX voeding via het mobo wordt geschakeld moet je mobo wel stroom hebben. Daarom gok ik er ook op dat de CPU er niet goed inzit (heb ik eerder meegemaakt).
Als dat het niet is: ff alle kaarten lostrekken en er weer insteken. Ook geheugen e.d. proberen…

Weet je wat er mis was, de toevoer naar de powerknop, zat in de verkeerde pinnetjes geplugd, tus de aan/uit knop werkte niet!

Maar nu heb ik nog een vraagje!
Bij het opstarten geeft ie aan dat er een AMD ATHLON 900MHTZ inzit, maar er zou een 1,2 gighrtz in moeten zitten?
Hoe kan dit?

MVG NILIS

uhm…dat is vreemd.
Wat je zou kunnen doen is op de CPU zelf kijken wat daar staat. Als daar sprake is van een 1,2 GHz dan heb je wel de goede CPU maar staan de instellingen van je moederbord verkeerd.

Als daar gesproken wordt over een 900MHz cpu dan ben je mooi genaaid.

Maar je had betaald voor assemblage? Weet niet waar je die PC gehaald hebt dan, maar ik zou er nooit meer iets kopen, stelletje prutsers…

Beste Nilis,

Sorry voor het ongemak, de PC worden wel uitvoerig getest bij ons
waarschijnlijk is er niet grondig naar gekeken, dit is een les voor ons voor
de volgende keer. Je moet voor de snelheid even in de BIOS kijken, je kan
hier de processorsnelheid instellen. Je moet even goed kijken naar de
multiplier en de FSB speed, je kan bv. dit doen 12x 100 Mhz of 10x 122 Mhz.
Je kan ook gewoon instellen dat hij op 1200 Mhz moet lopen (dus niet manual
bij cpu speed) doe hem wel op manual als je hem zelf wilt instellen dus met
de FSB. De Asus borden zijn erg goed in te stellen met de snelheden, hij
ziet nu een 900 Mhz, dit is vaak een standaard instelling van de BIOS.
Mocht je nog vragen hebben moet je gewoon even mailen.

Met vriendelijke groet,
D. Aalders
www.europc.nl

blijf het een slechte reclame vinden…

Euhh dit is toch vrij simpel? Je FSB van je CPU zal 266 moeten zijn daar 9x133=1200. Je CPU FSB zal wel op 200 staan dus je CPU loopt op 9x100=900…
Bij veel mobo’s moet je dan een jumpertje op het bord omzetten van 100(of 200) naar 133 (of 266)…

Je moet met die ASUS van je gewoon jumperfree draaien, is wel zo gemakkelijk! :wink:
Ik zou als ik jou was ff op je cpu lezen wat erop staat! Op de core staat nm wat de speed is! 2e regel!!! Ik heb een ASUS A7V133a mobo en een 1,0 Athlon en die stond standaard gewoon op 1000mhz hoor! Vind het raar dat ze zeggen dat ie standaard op 900 staat en dat je em dus altijd op manual moet zetten! :confused: Ik zou dus maar ff kieken! :stuck_out_tongue: