Probleempje met videokaart

vbimport

Telkens ik een willekeurig spel speel, springt hij zonder dat ik dat wil terug naar windows, of herstart de PC zelfs:(.Ik heb de laatste drivers en Directx8. Ongeveer een maand geleden had ik dat probleem nog nooit gehad!
Mijn configuratie; Creative Geforce2 GTS, Abit VA6, PIII733. Ik heb laatst wel een nieuwe harde schijf bijgestoken; IBM 30GB 7200, 100ATA. Maar dat het zal toch wel niet zijn hoop ik, twee harde schijven kan toch geen conflicten geven( 2° seagate 14GB 7200).

Kan wel, alhoewel dat niet waarschijnlijk is.
Mijn tip: koppel eens die nieuwe hdd af en test het systeem dan. Werkt het dan goed? Dan kan het OF de IBM schijf zijn OF de combinatie

ps onlangs is er een zooitje IBM schijven uitgekomen met een productiefout… deze fout had instabiliteit tot gevolg…

Welke drivers ? K’heb een geforce 2MX in een van mijn bakjes zitten en die werkt onstabiel als ik de detonator3 driver van Nvidia installeer. Met de creative driver doet ie het wel. Als die harde schijf het verschil maakt denk ik eerder aan een te zwakke voeding. Dat weet je snel hé, gooi die tweede schijf er eens terug uit.
Veel knoeiplezier.

'k had eerst de creative drivers geïnstallerd en toen die van nvidia zelf, maar geen verschil…

Ik heb zelf ook een 2MX en die werkt prima met de originele drivers (Powercolour) of met de drivers van Nvidia (Detonator). Aangezien ik met de Detonator wat meer fps haal gebruik ik die dan ook…

Voeding zou wel eens goed de oorzaak kunnen zijn… hdds kunnen best wel eens wat vreten en 3d kaarten zijn nogal gevoelig voor een stroomtekort… net zoals CPU’s…

Maarja, een 300W moet altijd genoeg zijn een een 230 in veel gevallen ook…
Ik had destijds een 230W met daaraan een Athlon 600 (stroomvreter!), TNT2, Live, ISDN, NIC, SCSI, 3x CD, 2x HDD en 2x FDD en geen voedingsproblemen!

Ik heb mijn twee harde schijven allebei een keer losgekoppeld, maar het maakt niet uit!! En onder windows(programma’s) zelf loopt alles perfect…

Installeer de nieuwste videodrivers voor deze Geforce:
http://www.the-ctrl-alt-del.com/drives_etc/Win98_Me.exe 7.78
Deze zijn WQHL gecertificeerd oftewel goedgekeurd door Microsoft en zijn net een paar dagen uit.
Wel eerst de oude videodrivers uninstallen en pc herstarten alvorens de nieuwe drivers te installeren.

Meschien heb je een verkeerde voeding
hoeveel watt heb je?

'k heb zo’n kast van aopen, met een voeding van 250W

volgens mij verklaart het probleem zich onder de naam Dirext-X 8.0 :wink: 'k spreek van ondervinding

Is directx8 soms onstabiel?

ik had eerst 7.0 b erop staan
all mijn favoriete games zoals b&w, UT , red alert 2 werkten nog, zet ik ff 8.0 erop, kreeg ik dezelfde problemen als jou. Identiek zelfde videokaart enzo

je moet dus zorgen dat je directx 8 certified drivers hebt, want anders duiken problemen zoals deze wel is op

En waar kan ik die directx 8.0 certified drivers vinden? Waar staat die “certified” voor?

ik geloof dat dat wil zeggen dat deze door het testlab van microsoft goedgekeurd werden

Originally posted by crest
Installeer de nieuwste videodrivers voor deze Geforce:
http://www.the-ctrl-alt-del.com/drives_etc/Win98_Me.exe 7.78
Deze zijn WQHL gecertificeerd oftewel goedgekeurd door Microsoft en zijn net een paar dagen uit.
Wel eerst de oude videodrivers uninstallen en pc herstarten alvorens de nieuwe drivers te installeren.

heb deze nu ook al week ofzo en zijn echt pakken beter dan 7.58
nu kan ik films op 1280x1024 draaien (hiervoor moest ik eerst terugschakelen naar 1024 x 768)
en ik kan tony hawk 2 vlot spelen met alles op het hoogste onder win2000 (lukte met 7.58 voor geen meter!)