Probleempje met MP3's!

vbimport

Ik heb een probleempje, of eigenlijk een vraagje.

Laatst heb ik via een FXP Board een cd van Da Boy Tommy gedownload. Deze cd is aan elkaar gemixed en als 1 mp3 op het WWW gezet.

Is er een programmatje waarmee ik deze cd in verschillende nummers kan zetten zonder dat de remix uit elkaar “valt”. Ik bedoel dat ik de cd met de skip knop naar het volgende nummer kan zetten, maar dat de cd wel in 1 keer doorloopt naar het einde.

Alvast bedankt.

Ik ben de naam vergeten van het programma , maar het is een bekend programma dat geluiden kan bewerken. Maar het is zeker mogelijk.
Anders moet je WinOnCd is proberen(weet niet zeker af het hiermee lukt).

als je wat tijd hebt met Cool Edit 2000

Heel simpel: Feurio. www.feurio.de
In het programma Feurio cd-manager open je de file met de track-editor. Dan vink je “linked tracks” aan en duid je aan waar de “pauzes” moeten zijn. (ik bedoel dus waar een ander liedje begint). Als alle liedjes aangeduid zijn, doe je “burn cd” en klaar.
Dan kan je dus skippen naar een ander liedje, maar door de “linked tracks” worden er geen hoorbare pauzes toegevoegd en lopen de liedjes dus over in elkaar.

Thanx Wannes !!

Gonna try it !!

Veel succes! als je nog hulp nodig hebt of je kan er niet goed aan uit, je vraagt het maar!

Zat er toevallig bij de MP3 ook een *.CUE file bijgeleverd? Als dat zo was kon je hem ook met cdrwin branden dan deed i meteen de nummers waarschijnlijk sorteren voor je zonder tussenpauze erin mits de cuefile goed is geschreven natuurlijk.

Ook NERO kan van een lange audiofile de track markeringen voor je aanbrengen : selecteer in mp3, klik er met je rechtermuisknop op en kies properties. 2e tab (Indexes, Limits, Splits) en een aantal splits toevoegen. Je ziet de audio track, kunt inzoomen en afspelen dus dan moet 't wel lukken lijkt me zo…

:slight_smile: Eric

Thanx eric het is met nero perfect gelukt

Originally posted by EricsMp3Cds
[B]Ook NERO kan van een lange audiofile de track markeringen voor je aanbrengen : selecteer in mp3, klik er met je rechtermuisknop op en kies properties. 2e tab (Indexes, Limits, Splits) en een aantal splits toevoegen. Je ziet de audio track, kunt inzoomen en afspelen dus dan moet 't wel lukken lijkt me zo…

:slight_smile: Eric
[/B]
:stuck_out_tongue:

psyduck heeft gelijk kijk even of er een cue file bij zit zo nee dan kan je hem zelf schrijven is heel eenvoudig(doe het vaak met live sets)als je cdrwin gebruikt ga naar help/advanced topics/how to write a cue file/examples voorbeeld #1 je moet wel even de mix luisteren en de tijd opschrijven waar je de overgaan naar track 2 wilt hebben en zo door gaan tot je klaar bent…

voorbeeldje :

FILE “naam.WAV” WAVE
TRACK 01 AUDIO
INDEX 01 00:00:00
TRACK 02 AUDIO
INDEX 01 05:50:65
TRACK 03 AUDIO
INDEX 01 09:47:50
TRACK 04 AUDIO
INDEX 01 15:12:53
TRACK 05 AUDIO
INDEX 01 25:02:40
TRACK 06 AUDIO
INDEX 01 27:34:05

De .wav kan je verangen met .mp3(niet de punt vergeten) en achter de haakjes waar WAV staat vertvangen met MP3 thats all :slight_smile:
oja kan gebeuren als er een cue file bij zit dat je met openen een error krijg open dan de cue file met klad blokje en pas je de .wav aan of als de naam van de mp3 verkeert is naar de goede die je hebt…ook komt het wel eens voor dat er c://mixnaam staat gewoon de c:// weg halen dan…

als je dit alles hebt gedaan kan je gewoon naar volgende track skippen zonder dat er pauze tussen je nrs zit loopt vloeiend over.
Hopelijk heb je wat aan me info.

RDJ heeft gelijk
Zo hoort het.

Als je zelf je track marks zet dan is dat nooit gelijk de originele cd!
In CUE staan de track marks dus waarom het moeilijk maken!