Probleem Voodoo 3 en Windows XP

Helleu,

Ik heb WinXP geïnstalleerd en was (ben) er heel erg tevreden over. Ik heb echter 1 probleem. Ik heb een voodoo 3 2000, en nou zijn er geen goeie drivers voor te vinden.

Hij doet het wel, en ik kan ook wel een aantal spellen spelen, maar een hoop spellen hebben een glide of opengl error, en in sof krijg ik een soort roze/paarse driehoek door het beeld heen.

Ik zit hier echt heel erg mee, want ik weet niet hoe ik het moet oplossen. Weet iemand een goede driver die ik kan proberen, of een onofficiële driver van iemand, wat dan ook, want ik kan nu dus een aantal spellen niet meer spelen gewoon.

Ik kan ook geen andere kaart kopen (kheb geen sloten, kutmobo) want een pci kaart is wel erg duur voor de winst die ik eruit zou halen. En de voodoo is gewoon goed en sof is heel mooi verder, op dus die paarse driehoek na.

Dus wie me kan helpen, graag.

Originally posted by jojk
[B]Helleu,

Ik heb WinXP geïnstalleerd en was (ben) er heel erg tevreden over. Ik heb echter 1 probleem. Ik heb een voodoo 3 2000, en nou zijn er geen goeie drivers voor te vinden.

Dus wie me kan helpen, graag. [/B]

'k heb datzelfde probleem , Quake 3 en Unreal Tournement vertikken het om goed te werken. missen glide drivers.

Windows XP stelt zelf zijn drivers in van hun website , en ook de windows 2000 drivers van 3dfx.com bieden geen soelaas.

Voorlopig werk ik maar door dit soort spellen op directx te zetten in plaats van glide… Ik vind het wel een beetje kut van microsoft.

Ik wil nog proberen door de windows 98 drivers er gewoon overheen te jassen , toen deed quake het nog wel onder windows xp en zelfs met wickedgl (nog snellere drivers!)

Wellicht dat binnenkort wel goede Windows XP drivers voor de VooDoo kaarten uitkomen. 3DFX is immers door NVidia opgekocht, dus met een beetje geluk komen er wel drivers (zoals bekend, NVidia is een beetje drivergeil)…

Andere optie is natuurlijk Win98 naast WinXP voor games op je bakkie te installeren…

Moet je ff de servicepack 1 installeren, deze bevat de benodigde drivers en fixes voor o.a. de voodoo 3.

kun je de link geven? Kheb er wel eentje maar dan heb ik ook weer explorer 5.5 ofzow

Originally posted by Sorcerer
Moet je ff de servicepack 1 installeren, deze bevat de benodigde drivers en fixes voor o.a. de voodoo 3.

Er is nog geen SP voor XP uit, alleen wat updates (zie link hieronder, is zeer recente topic over dit onderwerp)

kun je de link geven? Kheb er wel eentje maar dan heb ik ook weer explorer 5.5 ofzow

Is dit hetgeen je zoekt?
http://nbf.cdfreaks.com/showthread.php?threadid=36608

Forum lezen en dan had je het zelf geweten…en dat voor een admin zucht

Die pagina kon ik ook nog wel vinden :wink:

Maar hij vind geen updates, kutding, helemaal niks zelfs… Heeft iemand voor mij misschien dat servicepack?

Ik bedoelde die updates!

hm, daarmee werkt het nog niet :frowning:

Koop nieuwe videokaart, De Hercules 3d Prophet III Ti200 is erg goedkoop op het moment…! :cool:

Maar hij vind geen updates, kutding, helemaal niks zelfs… Heeft iemand voor mij misschien dat servicepack?

1. wat een taalgebruik…
  2. wat zei ik nou net daarboven, er is geen ServicePack voor XP uit…alleeen die updates

Maar sinds 3Dfx is overgenomen is de support stopgezet, of toch iig flink op een laag pitje gezet. Je kunt de kaart op DirectX gebruiken, mis je wel het een en ander, maar is de game iig speelbaar.

Andere oplossing is nieuwe kaart kopen. Voor enkele reviews heb je van Tax al links gehad op IRC (en op dit forum zijn vast nog wel meer sites te vinden waar reviews staan van oa. videokaarten)

Een nieuwe kaart kopen zou een goede oplossing zijn idd, maareuh zoals je hierboven kunt lezen heeft Jojk geen AGP slot op zijn mobo (Packard Hell systeempje…). Een nieuwe kaart kopen wordt dus enigzins problematisch. Het enige wat je nog in PCI krijgt zijn een paar TNT2-based kaarten en af en toe een leuk kaartje van Elsa tegen een relatief pittige prijs…

PACKARD HELL? Dude, get a life!*

*life=AMD+MSI+HERCULES

Originally posted by Sorcerer
[B]PACKARD HELL? Dude, get a life!*

*life=AMD+MSI+HERCULES [/B]

ja, en nou weer terug naar mijn probleem :stuck_out_tongue:

[B]

ja, en nou weer terug naar mijn probleem :stuck_out_tongue: [/B]

Je vestigt de aandacht graag op jezelf? :smiley: :smiley:

Originally posted by Smart@$$

Je vestigt de aandacht graag op jezelf? :smiley: :smiley:

Ik neem aan van niet, maar dit is een serieus forum, geen offtopic kroeg…

Nou , windows 98 drivers werkt ook voor geen meter , om een of andere reden worden glide2fx.dll (of zoiets) en de andere dynamic link libraries niet meer aan win xp pro gekoppeld. erg wazig… tsja , dan maar voorlopig via direct x spelen , Ze doen het wel , al vind ik het nog steeds zwaar but.

Zelfs wicked gl werkt niet meer ! en WickedGl is shareware gegaan… superbut !

SOF kun je niet met directx spelen :frowning:

dat werd binnenkort multiplayer game op lan, dus nou ben ik zwaar genaaid want ik wil niet meer terug naar win98 :stuck_out_tongue:

Ik had met de engelse xp problemen met de rendering van de muren in maxpayne, is dit zo’n zelfde probleem want heb net win xp als enige operating systeem geinstlleerd en wordt een beetje wous als ik win 98 er nu weer op zou moeten gooien heb in 2 weken al minimaal 10 keer een operating system geinstalleerd en dat alleen nog op mijn pc :frowning: wordt er kots misselijk van KUT 3DFX waar blijven die driver NVIDA

Thank you for your email. We are sorry but NVIDIA did not buy out 3dfx nor did we merge with 3dfx. We simply purchased some of their technology, patents, intellectual property etc… 3dfx still holds all liabilities for Voodoo products including driver support. However since they are in the process of shutting down, it is unlikely that they will be updating their Voodoo drivers for Windows XP. I am not aware of anyone creating drivers for Windows XP that will support the Voodoo 3 series. You may want to check with www.voodoofiles.com as they carry all the beta drivers which have been created by Voodoo users for Windows XP.

Webmaster

webmaster@nvidia.com

-----Original Message-----

Hello Nvidia,

I have a problem ith my voodoo 3 2000 in WindowsXP. I know 3dfx is dead and bought by you, so maybe there won’t be official drivers but I was wondering, are you guys going to make drivers for the voodoo users as well? I mean, voodoo 4 and 5 have some unofficial drivers, but the voodoo 3 users (like me) are not getting any drivers (or, I wasn’t able to find them)

I’m sure that you make me, and a lot of people with me, very happy if you make voodoo 3 winxp drivers. Could you please help (and/or reply when we can expect drivers) ?

Thanks in advance,

Jojk

Geen hulp van Nvidia?