Probleem Soldiers of Fortune 2

vbimport

Ik tracht Soldiers of Fortune [Double Helix] te spelen op mijn pc, maar alles verloopt dusdanig schokkend dat het lijkt alsof ik 'm op een vooroorlogs apparaat probeer te spelen.

Onder options heb ik alle video-instellingen geminimaliseerd omdat mijn videokaart toch niet je van het is. Zie ik bij:
-Videocard make: unknown
-Videocard chipset: unknown
Dat mogelijk mijn hele videokaart niet ondersteund wordt.

Ik heb een standaard Dell Optiplex GX60 met een celeron 2,0GHz. Zowel geluid als video (64mb Intel® 82845G/GL/GE/PE/GV Graphics Controller
) is onboard (geen mogelijkheid om er een agp-kaartje bij te steken). Verder met 512 MB pc2100 geheugen. Draai onder Windows XP Pro met SP2.

Wel ondersteund mijn videokaart OpenGL volledig. Heb er geen verstand van, maar het beeld wat ik te zien krijg in SOF is niet onaardig. Weet dus niet of het wel aan mijn kaart ligt. Kreeg wel een melding (welke ik maar half gelezen heb :confused: ) ?? iets met agp memory wat ie niet kon vinden ofzo.

Gisteren heb ik de nieuwste Goldpatch nog gedownload. Mogelijk een betere ondersteuning voor XP en voor mijn videokaart. Even dacht ik dat er een verschil was, maar wanneer ik meer dan 2 mannetjes zie lopen beweegd alles met enorme schokken.

Wie kan me hiermee helpen.

Hmm het is op zich niet al te verassend dat een onboard controller geen gewelige prestaties geeft (dat is niet meer dan normaal). Dit soort videokaarten (als je het zo mag noemen) zijn slechts gemaakt voor standaard kantoorgebruik (echte desktoptaken zoals tekstverwerking etc).

De melding dat er geen AGP geheugen te vinden is valt wel te herleiden. Alhoewel ik de melding zelf niet ken, verwacht ik dat deze melding voortkomt uit het feit dat het geheugen van de videokaart een deel van het systeemgeheugen is (hetgeen veel langzamer is dan geheugen op een AGP kaart; ook dit beinvloedt de prestaties nogal).

Wanneer ik op het net een beetje rondsnuffel naar gamers met deze kaart dan vind ik allemala vergelijkbare verhalen (zelfs bij oudere spellen als Halo en Mohaa). Is dat beeld ook bij jou zichtbaar? Of zijn er toch bepaalde spellen speelbaar?

Je zou eens naar www.futuremark.com kunnen gaan en daar 3DMark downloaden. Begin eerst maar eens voorzichting met 3DMark2001. Ik sta eigenlijk niet te kijken wanneer de prestaties daar rond de 2500 punten liggen. Is dat zo, dan hebben we meteen de oorzaak gevonden :wink:

Dank, ga het meteen proberen…

Ik wacht af, ga toch voorlopig nog niet naar bed :slight_smile:

Weet niet of je al op bed ligt (of ben je aan het oefenen voor morgen?), maar eh, mijn score ligt nog niet op de helft. 1128. Ik had ook geen hoge prestaties verwacht van mijn onboard card, maar omdat de eisen van SOF2 dusdanig laag waren had ik wel de hoop er een beetje leuk mee te kunnen spelen. Het begin gaat goed, maar op een gegeven momnet loopt de hele boel vol lijkt wel. Dan draai ik nog maar 1 a 2 frames per seconde. 3Dmark gaf ook aan dat de hardware een aantal vd test niet eens ondersteunde. Gewoon k*t dus.

Zal kijken of ik een andere pc dusdanig kan upgraden dat ik er wat 3d games mee kan spelen.

Dee-ehn in ieder geval bedankt…

edit//Ik ben wel gelukkig met het feit dat mijn videokaart (want zo noem ik het toch nog even) wel goed omgaat met de wat zwaardere 3D-pakketten als Inventor 9 en SolidDesigner.

Een score van 1128? Ja, dat is idd wel erg belabberd (wanneer je ermee moet gamen althans). Je zou eens een schone Windows kunnen proberen, maar ik denk dat het niet veel uithaalt. Je zult weliswaar wat beter scoren, maar met 2000 punten (lijkt me stug dat je dat haalt) zul je ook niet al te ver komen.

Wat ik me trouwens net bedacht: draai je Microsoft drivers of Intel drivers? Indien je op de MS drivers draait kan het de moeite waard zijn te proberen de Intel drivers te gebruiken. Niet dat dat zo geweldig veel uit zal maken, maar iedere procentjes winst.

Naar bed? Nee nog geen tijd voor ;).

Naar bed? Nee nog geen tijd voor .

Gezien mijn verlate reactie, ik dus wel. Moet vanavond weer de beest uithangen, vandaar…

Ik heb de nieuwste intel driver software. Ook de intel aplication accelerator. En intel “extreme graphics” software. Maar het valt me idd tegen.

Misschien dat ik nog een dualboot met Win98SE kan draaien, al lijkt me dat ook niet echt een oplossing. Hartstikke leuk hoor, die kleine desktopsysteempjes (voor weinig gekocht), maar uitbreiding is hier nauwelijks bij mogelijk.

In ieder geval bedankt, en een goede jaarwisseling