PROBLEEM OP 2 met usb

Ik heb een ganse uitleg dus ik zal er maar eens aan beginnen.
Ik en mijne maat(2 gefrustreerde jongeren)komen elke vakantie samen om
in netwerk te spelen.Maar op al die tijd is het ons nog maar 1 keer
gelukt.We weten absolut niet wat we fout doen.

Dus ik zei, waarom vragen we het niet aan die toffe gasten van cdfreaks,
die kunnen alles .

Ik heb een AMD 1200
MSI K7T266 PRO moederbord

en mijne maat een AMD 800
MSI K7T turbo moederbord

op de cd van de 266 pro staat een programma waardoor je 2 pc’s met elkaar
kunt linken doormiddel van een usb kabel.
We hebben het al geprobeerd op windows 98SE en windows xp.
We hebben de kabel goed aangesloten en de software geïnstalleerd.
Het programma installeerd dan een genius driver.
Nu is het probleem dat hij mijn pc kan vinden maar ik zijn pc niet.
met andere woorden , we vinden elkaar niet.
Wat moeten we doen??
We hebben al geprobeerd de kabel in de andere poort te steken maar nog steeds geen resultaat.

HELP ONS ,WE ZIJN WANHOPIG.

ik heb geen ervaring met usb-netwerkjes, maar een simpele oplossing is gewoon twee netwerkkaarten en een UTP-kabeltje, wat niet meer dan 50 euro mag kosten…

Is het wel een kabel die geschikt is voor een directe verbinding via de USB poort tussen 2 PC’s?

Het gaat niet zomaar met een standaard USB kabeltje…

Wellicht kun je het met een proxy programma proberen…

Maar ik ben het met koning eens als hij zegt dat je het beter met netwerkkaarten en UTP kabel kunt doen (wel Cross-link kabel pakken ook)

Ik heb ooit eens zo’n USB LAN aangelegt bij iemand en kan me nog herinneren dat dat 1 chaos was! :frowning: Onstabiel als wat en wilde ook niet in 1x goed werken.
Zorg dat je allebei dezelfde werkgroep (/domein) zit en geef beide pc’s een ip. Probeer dan eens te pingen op beide pc’s naar de verschillende ip’s. (dit moet eerst werken anders heeft zoeken dmv windows geen zin!)

Ik zou btw ook voor een LAN gaan mbv nic’s. De kosten hiervan zijn zeer laag en is bovendien een stuk sneller en stabieler! Mocht je hiervoor gaan let er dan ff op dat je als je de 2 pc’s direct aan elkaar hangt zonder hub/switch dat je dan een crosslinkkabel gebruikt! Gebruik je wel een hub/switch dan moet normale kabels gebruiken.

Post je bevindingen en dan kijken we verder! :slight_smile: