Probleem met verschillende *.avi films

Ik haal wel eens een film van internet af, dit zijn dan meestal DivX gecodeerde films. Maar soms willen deze films helemaal niet afgespeeld worden… de windows media player speelt alleen het geluid af?
Ik heb trouwens windows media player 9 (beta nog wat) en gebruik ook wel eens Gdivx-player.

Kan het zo zijn dat Divx-en doordat ze met een andere codec zijn gemaakt (3.x of 5.01) dan niet in mediaplayer kunnen worden afgespeeld?

Is er een soort van ‘alles’-speler die alle formaten qua Divx, avi , mpeg etc. af kan spelen? En voor (S)VCD’s ?

Goh, vervelend he als je illegale films download…(mjah, ze kunnen ook legaal zijn, maar ik twijfel ten zeerste dat dit het geval is)

Maar het kan zijn dat verschillende codecs gebruikt zijn bij het maken van filmpjes. Als je dan niet de juiste codec geïnstalleerd hebt, dan kan het dus zijn dat een filmpje niet afgespeeld kan worden.

Originally posted by MagikChris
Ik haal wel eens een film van internet af

wie niet º¿º

wat je kunt doen om te proberen de film goed werkend af te spelen is een codecpack te installeren, vroeger kwam die van nimo, maar word niet meer verder ontwikkeld (heb ik begrepen)

dus een andere (23 mb) is deze

happy viewing :wink:

Is er dan niet een soort ‘codec-pack’ waarin alle codec’s zijn inbegrepen die ik dan alleen hoef te installeren en vervolgens met de mediaplayer alles kan afspelen…??

edit: soulshower had al reply…

Smart@$$: er zijn genoeg legale films van het net te halen die DiVX encoded zijn hoor. Dan heb ik het trouwens niet over DivX 3.11, maar over 4 en 5. Vooral 4 wordt voor legale filmstukken vaak gebruikt.

Hoe dan ook, probeer het Nimo codec pack eens te installeren. Je kunt dit vinden via Goggle…

Ik heb ook het Nimo pack geinstalleerd maar dat geeft meer problemen dat dat die ze oplost.
Maar dit is bij iedereen verschillend…

Originally posted by RMX
Ik heb ook het Nimo pack geinstalleerd maar dat geeft meer problemen dat dat die ze oplost.
Maar dit is bij iedereen verschillend…

iig niet de laatste installeren (8)

probeer anders de HELLFIRE codec (http://perso.wanadoo.fr/skynet4ever/1.4/SLDcodecpack1.4-HELLFIREversion.exe)

sjit joh…

www.divx-digest.com

xvid en divx codec downen en installen
start->uitvoeren-> mplayer2

Originally posted by eMiNeM
[B]sjit joh…

www.divx-disgest.com

xvid en divx codec downen en installen
start->uitvoeren-> mplayer2 [/B]

correctie

www.divx-digest.com
:slight_smile:

Kijk hier eens

Hier staan wat programma,s die aan de hand van de fourcc kunnen zien met welke codec het bestand (film dus) afgespeeld moet worden

Je kan het ook zonder deze programmas doen door deze aanwijzingen op te volgen

Is het ook niet zo dat een aantal codec’s gekraakt zijn, en dat de windows mediaplyer de orginele codecs daan weeg gaat ophalen en vervolgens het beeld (geluid toch vaak mp3 of ogg) niet meer kan afspelen?

Originally posted by Crowley
Is het ook niet zo dat een aantal codec’s gekraakt zijn, en dat de windows mediaplyer de orginele codecs daan weeg gaat ophalen en vervolgens het beeld (geluid toch vaak mp3 of ogg) niet meer kan afspelen?

ja en nee… Microsoft heeft nogal de voorkeur voor “eigen” codecs en ja , sommige zijn gekraakt… stoute mensen die krakers… 't zou verboden moeten worden …

Als je het op de manier doet zoals ik hierboven heb omschreven kan het niet fout gaan

Ik heb zelf namelijk ens een keer een aantal films via kazaa binnen gehaald en die kreeg ik ook niet afgespeeld
Ik had ook verschillende codec-packs geinstalleerd maar dat mocht ook niet baten
Dus toen heb ik de aanwijzigingen van deze site opgevolgd en lukte het me wel